kenőanyag

Eni - Eltűnt benzinkutak, erősödő jelenlét

2019.02.05.

Már két éve nem tudunk Agip kúton tankolni, a cég mégis prosperál.

Két évvel ezelőtt kezdődött az Agip kutak átalakítása. Akkoriban írtunk utoljára az Eni Hungaria Zrt. működéséről, az elmúlt és a következő 90 év történetéről, illetve terveiről. Most újra rákérdeztünk a cégnél az újdonságokra, és volt mit mesélniük. Elsőként, hogy a vállalat immár az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepeként működik tovább kenőanyagok, üzemanyag-adalékok, AdBlue valamint autóápolási termékek magyarországi forgalmazójaként.

Stratégiai döntés volt a kúthálózat „leadása”

2016 óta az Agip márkanév alatt üzemelő benzinkutak országosan az új tulajdonos márkanevével működnek. Akkoriban a cég úgy fogalmazott, sokkal inkább szeretnék Magyarországon a kenőanyag üzletágat erősíteni.

Mielőtt bárki azt gondolná, hogy az Eni nem tekinti számottevő piacnak Magyarországot, világosan kell látni, hogy hazáján, Olaszországon kívül a világcég kenőanyag piaci részesedése Magyarországon a legnagyobb. E mellett fontos kiemelni, hogy hazánkban már az 1970-es évek óta zajlik Eni kenőanyag gyártás, tehát az anyacég is hagyományos piaci területnek tekint országunkra.

Átalakulóban a piac

Egy sikeres cég titka az alkalmazkodóképesség. Egyszerű felhasználóként nekem fel sem tűnt, de az utóbbi néhány évben jelentős átalakulások mentek végbe a kenőanyagok piacán. Több új piaci szereplő is megjelent, sőt, ma már versenyhelyzetet teremtettek az alsóbb minőségi kategóriába tartozó – és így természetesen árelőnyt élvező – kenőanyagok is.

Az új versenytársak megjelenése mellett pedig a nyersolaj árváltozása okoz egyre csökkenő árréseket. Ebben a piaci versenyben kell a csúcsminőségű termékeket továbbra is megfelelő volumenben értékesítni, de nem is olyan egyszerű elmagyarázni a felhasználóknak, hogy egyáltalán nem mindegy milyen olajat tölt az autójába, sőt az sem, ki áll az értékesítés mögött.

De miért drága a kenőanyag?

A motorolaj, vagy egyéb kenőanyag gyártása több lépcsős folyamat, ráadásul soha nem lehet kijelenteni, hogy készen van, hiszen a járműipar fejlesztéseit, az új követelményeket is folyamatosan teljesíteni kell. Pl. egy motorolaj úgy jön létre, hogy egy úgynevezett alapolajhoz a cég által féltve őrzött receptúra alapján adalékcsomagot kevernek.

Ezért az Eni milánói központtal saját kutató-fejlesztő bázissal rendelkezik, ahol folyamatosan zajlik a termékfejlesztés. Egy ilyen bázis fenntartása, a tudósok, mérnökök alkalmazása, a kutatás-fejlesztés nagy összegeket emészt fel, amely beépül a kenőanyag árába.

Igen ám, de ekkor még csak a laboratórium polcaira került fel az új termék. Szükség van még ez után gyártói jóváhagyásokra – amivel egy külön cikkben foglalkozunk nemsokára –, esztétikus és környezetkímélő csomagolásra, felmerülnek szállítási költségek, fent kell tartani az értékesítési láncot, a raktárat, saját műszaki apparátust, és akkor még nem beszéltünk a marketing költségekről. Egyes kenőanyag márkák sokszor csak ez utóbbira költenek, és sokszor félreveztik igéreteikkel, reklámaikkal a nem elég tájékozott felhasználókat.

Ügyfélszolgálat

Említettük a műszaki apparátust. Nem sok olajcég mondhatja el magáról, hogy ha termékeivel kapcsolatban bármilyen panasz merülne fel, akkor azt képes a saját bázisán megvizsgálni. Az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepánél ez is adott, sőt!

Az interneten működő, kenőanyagokat forgalmazó webshopokkal szemben itt hús-vér emberekhez lehet fordulni, bármilyen felmerülő kérdés esetén. Van posta- és e-mail cím, telefonszám, székhely, és nem utolsó sorban minőségbiztosítás, ami adott esetben számonkérhető a cégen!

Két nagy dobás

Amikor a következő időszak kihívásairől érdeklődtem, az Eni munkatársai két nagy projektről meséltek nekem. Az egyik az Agip márkanevet újjáélesztő termékcsalád, a másik pedig az i-Sint termékcsalád megújulása. Mindkettőről nemsokára részletesen beszámolunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....