Land Rover

Ennél gyorsabb Land Rover még nem volt

2014.08.11.

A ma bemutatott Range Rover Sport SVR a legjobb hot hatch-ekkel összemérhető 8:14-es időre képes a Nürburgringen.

A Range Rover a Porsche Cayenne Turbónak, a Mercedes-Benz ML 63 AMG-nek és a BMW X5 M-nek kíván konkurenciát teremteni a ma bemutatott sportmodelljével, amelyet a kompresszoros Range Rover Sportból fejlesztettek tovább. A kocsi a Jaguar-Land Rover nemrég megalakított sportrészlegének, a Special Operations-nek a munkája, amelyet a Land Rover egykori vezetője, John Edwards vezet.

 

Az SVR változat ötliteres, alumínium blokkos kompresszoros V8-as benzinmotorja megegyezik azzal, amit a legerősebb Jaguarokban találunk. Az 550 lóerős teljesítmény 40 lóerővel múlja felül a normál változatát, a 680 Nm-es csúcsnyomaték pedig 55 Nm-rel több. Érdekesség, hogy a kocsi fogyasztása nem nőtt meg, bár a 12,8-as gyári érték már eddig sem számított épp alacsonynak. A közel 2,5 tonnás kocsi 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 260 km/h. A Nürburgringen 8:14-es időt mentek vele, ami egy jó hot hatch idejének felel meg.

A hatalmas erő a ZF nyolcfokozatú automataváltóján keresztül jut el a négy kerékhez, a váltót úgy hangolták, hogy 50 százalékkal kevesebb ideig tartson egy váltás, mint a normál Range Rover Sportban. Sőt, a már arra is képes a kormányról is kapcsolható szerkezet, hogy visszaváltásoknál gázfröccsel hozza szinkronba a kerekek és a motor fordulatszámát.

Bár a legerősebb Land Rovert elsősorban aszfalton utakra szánják, természetesen a terepjáró-képességet sem ölték ki belőle teljesen, amit a 85 centis gázlómélység, a meghagyott felező és a zárható differenciálművek jeleznek. A hátsó Dinamikus Aktív Differenciálmű úgy segíti a monstrum befordulását, hogy arra a hátsó kerékre küld több nyomatékot, amelyiknél több a tapadás. Természetesen a „torque vectoring” hatásra még az ívbelső kerekek megfékezésével is rájátszik a nagy Range Rover, de a légrugós, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott futóművet is feszesebbre hangolták, mint az alapváltozaton. Különlegesség, hogy kanyarstabilizátorok helyett mindkét tengelyen hidraulikus pumpák felelősek azért, hogy a magas és nehéz autó alig dőljön a kanyarokban.

Egy szelep segítségével szabályozható, hogy az aktív kipufogórendszerből milyen erős hangok szóljanak, a vaskos csövekből előtörő hang a versenyautókat idézi a Land Rover sajtóközleménye szerint. A 21 colos (felárért 22) felnik mögött hatdugattyús Brembo fékek teljesítenek szolgálatot, amelyek hatékonyan lassítják a Range Rover Sport SVR-t. Kívülről az új lökhárítókról, a nagyobb légbeömlőkről, a kiszélesített kerékjáratokról és az egyedi fényezésről lehet felismerni a legsportosabb Land Rovert.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....