éves eredmény

Eppel János: kihívásokkal teli, de sikeres évet zár a Porsche Hungaria

2019.12.16.

Nem volt könnyű év, turbulens és kihívásokkal teli esztendőt zárunk, összességében azonban sikeres volt – fogalmazott a Porsche Hungaria évzáró karácsonyi sajtófogadásán Eppel János ügyvezető igazgató, aki elmondta azt is, év végéig várhatóan 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában.

Eppel János

A kihívások között említette a WLTP 2-őt, ami miatt nehezen tudták tartani a szállítási határidőket, a Volkswagen-konszern gyárai késve tudták az új autókat leszállítani. A nehézségek között említette a forint hektikus árfolyammozgását, árakat kellett emelni vagy árrést csökkenteni.

Felerősödtek az új trendek, az alternatív hajtások, a digitalizáció és a közösségi autózás előre törése – jelezte Eppel János, hogy autózásban nem csak a járművek vannak mozgásban, hanem a szakma is.

Autó ellenes hangulat van sok országban, egyoldalú kép alakult ki, a kibillent egyensúlyt helyre kellene tenni – utalt arra az ügyvezető igazgató, hogy a személygépkocsik elenyésző kisebbséget jelentenek a szén-monoxid kibocsátásban.

Márkáik közül itthon a Skoda volt a legnépszerűbb.

A hivatalos köszöntő után néhány újságíró külön is kérdezte Eppel Jánost. Megtudhattuk, hogy a Porsche Hungaria által forgalmazott személygépkocsik között a házi versenyt a Skoda nyerte, 14.600 értékesített autóval. Nyomban mögötte ott a Volkswagen márka, 14 ezer eladott autóval. Seatból 3800-at adtak el, Audiból 2500-at, míg haszonjárműből 3200 darabot. Az adatok december tizediki állapotot tükröznek, az év hátralevő részében apró változások lehetnek, a nagy tendenciák azonban már biztosan nem módosulnak.

A Skoda mögött a VW tartja népszerűségét Magyarországon.

Ami pedig az elektromos autókat illeti: december tizedikéig több mint 1000 elektromos autót adtak el Magyarországon, egészen pontosan 1066-ot. Túlnyomórészt VW-t,ezen belül is e-Golfból 634-et, e-Up!-ból 432-őt, kisebb részben Audi e-tront.

Szóba került a beszélgetésen a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is. Eppel János elmondta, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.

A nagycsaládosok autóvásárlását támogató program is lendített az eladásokon.

Ami pedig a következő évet illeti. Eppel János úgy fogalmazott: 2020 az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban.

Ami pedig a jövő évi értékesítést illeti: a Porsche Hungaria 39-40 ezer autó eladásával számol 2020-ban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....