Toyota Supra

Érik a nagy párbaj: LFA vs. Supra

2019.01.29.

Egy amerikai autós szakfolyóiratnak adott interjújában ígéretes kijelentéseket tett Tada Tecuja, a Toyota GR Supra projekt főmérnöke: úgy véli, fantasztikus köridőt futna a Nürburgringen az új sportkupé.

A Nürburgring északi nagyköre, a Nordschleife a világ leghíresebb és egyik legtechnikásabb versenypályája. Nem véletlenül vált megkerülhetetlen mércévé minden autógyártó számára, hiszen a 20,8 kilométeres, rendkívül változatos pályán mutatott menetdinamika megbízhatóan előlegezi meg az autók közúti teljesítményét, az itt futott köridő pedig referenciapontként alkalmas az egyes modellek képességeinek összehasonlítására.

„Még nem végeztünk hivatalos mérést a Nürburgringen” – mondta el a Road & Track magazin újságíróinak a Toyota GR Supra világpremierjén Tada Tecuja, a modell fejlesztéséért felelős főmérnök, rámutatva, hogy a Supra minden bizonnyal belefutna a 250 km/h-s leszabályozásba, így nem tudna teljesen kibontakozni. „Egy nap talán kiiktatjuk a sebességhatárolót, és nekifutunk egy mért körnek. De valójában az autó már így, jelen formájában is nagyon gyors, könnyedén körbemegy nyolc percen belül a pályán. 7:50, 7:40 körüli idővel – gond nélkül.”

Ez különösen izgalmasan hangzik annak fényében, hogy a Lexus LFA hasonló köridőkre volt képes: 2010-ben 7 perc 38 másodpercet futott vele a Zöld Pokolban Horst von Saurma német autós szakújságíró, elismert Nürburgring-specialista. Míg azonban az LFA egy 560 lóerős, 375 ezer dollárba kerülő szupersportkocsi volt, a Toyota Supra 340 lóerős, kezdőára pedig alig több 50 ezer dollár. A teljes igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy az 571 lóerős, áthangolt sebességváltójú, feljavított aerodinamikájú, feszesebb futóművű LFA Nürburgring Edition valaha mért legjobb körideje ennél sokkal kedvezőbb: 7 perc 14,64 másodperc volt. Ugyanakkor a GR Supra tökéletes alanya lehetne a Toyota hivatalos gyári tuningprogramjának, hiszen azt ugyanaz a Gazoo Racing tartja kézben, akik az ötödik generációs Supra fejlesztéséért is feleltek. A Toyota ugyan eddig egyetlen szót sem ejtett egy esetleges Supra GRMN csúcsverzióról, de logikus és stílusos megkoronázása lenne a modell visszatérésének.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....