járműgyártás

Érkezik az új BMW M340i xDrive limuzin

2018.11.14.

Soros hathengeres benzinmotor, BMW M-specifikus futómű-technológia, BMW M sport differenciálmű és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás: a BMW M GmbH bemutatja a bajor prémiumgyártó új sportlimuzinjának kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal felvértezett modellváltozatát.

Magasabb fokozatba kapcsol az új BMW 3-as limuzin 2019 tavaszára előirányzott piaci premierje: a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH az új sportlimuzin extrém menetdinamikával felvértezett modellváltozatáról is lerántja a leplet. A BMW M340i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 172 gramm / km) szívét egy vadonatúj fejlesztésű, 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor adja, amely a BMW M-specifikus futómű-technológiával és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve a prémium középkategóriában egyedülálló, kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel a modellt.

Az újdonság rendkívül sportos karakterét típus-specifikus karosszériajegyek és a vezetés élményét hirdető felszereltségi opciók nyomatékosítják. Az új BMW M340i xDrive limuzin világpremierjének a nagyközönség előtt november 30. - december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalon ad otthont, amelyet követően az első példányok 2019 júliusában érkeznek meg az utakra.

Gyorsulás, kanyarsebesség, agilitás, kormányzási precizitás, fékerő – az új BMW M340i xDrive limuzin minden tekintetben új menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában. Mindezt az új BMW 3-as limuzin sportos vezetési élményre hangolt járműkoncepciójának következetes kiaknázása váltja valóra, az alacsony súlypont, az optimalizált saját tömeg, az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, valamint a karosszéria és a futómű-rögzítési megoldások átfogó merevítése mentén. Sőt mi több, a tervezőmérnökök az újdonság futómű-technológiáját és aerodinamikáját is a továbbfejlesztett soros hathengeres benzinmotor megnövelt teljesítménye szerint dolgozták át. Az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport differenciálmű, a BMW M sport fékrendszer és az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei.

Az új BMW M340i xDrive limuzin motorházteteje alá kifejlesztett erőforrás új szintre emeli a BMW soros hathengeres motorjait jellemző teljesítmény-karakterisztikát, rendszerreakciót, intenzitást, sima járáskultúrát és hatékonyságot. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült, a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát. A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken.

A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással. A BMW M TwinPower Turbo technológia legkorszerűbb nemzedéke VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik.

Az átfogó fejlesztésen átesett hajtáslánc-technológia és a megannyi, részletekbe menően újragondolt alkatrész együttesen 35 kW / 48 lóerő és 50 Nm többlettel ruházza fel a hathengeres benzinmotort a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjába beépített legerősebb szívhez képest, az újdonság maximális teljesítménye így 275 kW / 374 lóerő, amely 500 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A jelentős fejlődés az új BMW M340i xDrive limuzin gyorsulási kvalitásaiban is megmutatkozik: a modell 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,5 másodperccel gyorsabb, mint a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjának etalonjaként bemutatott csúcsmodell megegyező értéke.

A bajor prémiumgyártó az új BMW M340i xDrive limuzint már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb verziójával szereli fel, amelyet többek között optimalizált hidraulikus vezérlőrendszer és kivételesen gyors váltási sebesség jellemez. Az alacsonyabb fokozatok esetében alkalmazott rövidebb áttételek javítják az autó gyorsulását, a Launch Control elnevezésű rajtprogram pedig így maximális menetdinamikával képes kihúzni a modellt álló helyzetből. A kormánykerék mögé épített váltófülekkel a vezetés minden pillanatában aktiválható a manuális sebességváltás.

Az új BMW M340i xDrive limuzinba épített BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes változtatni az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték tengelyek közötti elosztásán, amelyet 0-100 százalék közötti arányban változtathat az első és a hátsó tengely között. A tervezőmérnökök a maximális tapadást, agilitást és menetstabilitást garantáló BMW xDrive intelligens összkerékhajtást a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a modellbe, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfele főként a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban érhet tetten. A célzottan hátsó kerekekre továbbított motorerő jelentős mértékben fokozza az újdonság kanyarodás közben átélhető agilitását.

Az új BMW 3-as limuzin futómű-technológiájának megtervezésekor alkalmazott járműépítési koncepció kiváló műszaki alapot biztosít a sportos vezethetőséghez. Az első tengely kettős ágyazású és a hátsó tengely ötkaros, minimalizált saját tömegű, minden korábbinál merevebb lengőkarjai nem csupán az új BMW M340i xDrive limuzin kanyarsebességét, de kormányzási precizitását is fokozzák, ahogyan a szélesebb nyomtávok és a kerekek nagyobb dőlésszöge is. Az autó hasmagasságát 10 milliméterrel csökkentő, alapfelszereltségként kínált BMW M sport futóművet BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és a vadonatúj, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal építették be a modellbe. Az elektromosan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív BMW M futómű az opcionális extrafelszereltség része.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..