WRC
Wolfsburgban mutatták be a Volkswagen Polo R WRC 2015-ös változatát, ami a fehérről kékre változtatott alapszín miatt könnyű megkülönböztetni elődjétől. Nem csak a szín változott, hanem a lökhárítók, sárvédők formája is, a hátsó szárny méretét pedig megnövelték.
A 2014-ös autó háromnegyedét átdolgozták, optimalizálták az új évre, az 1,6 literes turbómotor teljesítményét például 315-ről 318 lóerőre növelték. A legfontosabb változás, hogy hidraulikus vezérlésű lett a szekvenciális sebességváltó, a versenyzők már a kormány elengedése nélkül, a kormány mögötti váltófülekkel kapcsolhatják a fokozatokat.
Nem változott a csapat összetétele, a francia Sebastien Ogier, a finn Jari-Matti Latvala és a norvég Andreas Mikkelsen vezetheti a gyári autókat, de utóbbi csak a portugál versenyen kapja meg a friss, 2015-ös verziót.
„Optimista vagyok, szerintem az új autó az első pillanattól erős lesz, akárcsak az elődje” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok Ogier. „Sokat teszteltünk, mi, versenyzők szorosan együttműködtünk a mérnökökkel. Sok energiát fektettünk a váltófülek kifejlesztésébe, ami valódi előrelépést jelent. Már alig várjuk az új szezont. Érdekes lesz látni, hogy hogyan állunk a többi csapathoz képest. Jól mentek a tesztek, a mérnökeink remek munkát végeztek. A Polo R WRC még jobb lett, mint korábban” – tette hozzá.
A Polo R WRC 2013-ban indult először a rali világbajnokságon, és azóta mindkét évben megszerezte az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is.