Toyota Prius

Európába is megérkezett az összkerékhajtású Toyota Prius

2019.03.14.

A Prius AWD-i összkerékhajtása különösen népszerűvé teheti a modellt a hegyvidéki, illetve skandináv piacokon.

Több mint húsz éve, hogy a Prius megkezdte hódító és térítő munkáját. A világ első, sorozatban gyártott, globálisan forgalmazott hibrid szedánja a mai napig több mint négymillió példányban talált gazdára (nem említve a modellcsaládba tartozó egyéb karosszériavariánsokat).

Az új modellév legfontosabb újdonsága az intelligens összkerékhajtási rendszer (AWD-i), amely most először mutatkozik be Európában – első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon. Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban), méghozzá a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan. Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.

A kifejezetten a Priushoz kifejlesztett rendszer kardántengely és központi differenciálmű nélkül, a hátsó tengelyre illesztett villanymotor segítségével valósítja meg az összkerékhajtást, így minimális a tömegnövekedés, nem lép fel extra mechanikus veszteség, ráadásul a rendszer helyigénye is elhanyagolható: a mechanikus összkerékhajtási megoldásokkal szemben mindössze 45 literrel csökken a csomagtartó térfogata. Az 5,3 kW teljesítményű, 570 Nm forgatónyomatékú villanymotor beépítése pedig nem érintette hátrányosan a modell károsanyag-kibocsátását: az NEDC norma szerint mért 77 (az új WLTP mérési szabvány szerint is mindössze 99) g/km CO2-emisszió megfelel a 2018-as, elsőkerék-hajtású modell ide vonatkozó értékének.

A hideg éghajlatú piacokat érintő változás egy új Ni-MH akkumulátor bevezetése, amely jobban tolerálja az alacsony hőmérsékleteket, mint a Li-Ion akkumulátor-technológia. A fentieken túl a 2019-es modell 1.8 literes, Atkinson ciklusú motorjába minden európai piacon, első- és összkerékhajtású modellek esetén egyaránt az eddiginél kisebb viszkozitású olajat töltenek. A hajtásláncot érintő módosítások sorát a pontosabb visszajelzést adó, kisebb úton mozgó gázpedál zárja.

Optikailag egyszerűbb, ezáltal erőteljesebb lett a 2019-es Prius. A módosított lökhárító fölött letisztult, keskeny profilú, teljes LED-es lámpatesteket látunk; hátul ugyanezek az elemek változtak meg. Ha erről nem ismernénk fel az új modellt, az AWD-i kiviteleket zongoralakk fényezésű B-oszlopjukról és világosabb ablaksötétítésükről könnyen azonosíthatjuk. Az utastérben a technológia fejlődésével lépést tartva nagyobb méretű lett az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló aljzat, illetve ide költöztek az ülésfűtés kapcsolói is. Ezeknél fontosabb változás azonban a keskenyebb és könnyebb vázú, mégis kényelmesebb első ülések bevezetése, valamint az új kárpitanyagok alkalmazása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....