Toyota Prius

Európába is megérkezett az összkerékhajtású Toyota Prius

2019.03.14.

A Prius AWD-i összkerékhajtása különösen népszerűvé teheti a modellt a hegyvidéki, illetve skandináv piacokon.

Több mint húsz éve, hogy a Prius megkezdte hódító és térítő munkáját. A világ első, sorozatban gyártott, globálisan forgalmazott hibrid szedánja a mai napig több mint négymillió példányban talált gazdára (nem említve a modellcsaládba tartozó egyéb karosszériavariánsokat).

Az új modellév legfontosabb újdonsága az intelligens összkerékhajtási rendszer (AWD-i), amely most először mutatkozik be Európában – első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon. Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban), méghozzá a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan. Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.

A kifejezetten a Priushoz kifejlesztett rendszer kardántengely és központi differenciálmű nélkül, a hátsó tengelyre illesztett villanymotor segítségével valósítja meg az összkerékhajtást, így minimális a tömegnövekedés, nem lép fel extra mechanikus veszteség, ráadásul a rendszer helyigénye is elhanyagolható: a mechanikus összkerékhajtási megoldásokkal szemben mindössze 45 literrel csökken a csomagtartó térfogata. Az 5,3 kW teljesítményű, 570 Nm forgatónyomatékú villanymotor beépítése pedig nem érintette hátrányosan a modell károsanyag-kibocsátását: az NEDC norma szerint mért 77 (az új WLTP mérési szabvány szerint is mindössze 99) g/km CO2-emisszió megfelel a 2018-as, elsőkerék-hajtású modell ide vonatkozó értékének.

A hideg éghajlatú piacokat érintő változás egy új Ni-MH akkumulátor bevezetése, amely jobban tolerálja az alacsony hőmérsékleteket, mint a Li-Ion akkumulátor-technológia. A fentieken túl a 2019-es modell 1.8 literes, Atkinson ciklusú motorjába minden európai piacon, első- és összkerékhajtású modellek esetén egyaránt az eddiginél kisebb viszkozitású olajat töltenek. A hajtásláncot érintő módosítások sorát a pontosabb visszajelzést adó, kisebb úton mozgó gázpedál zárja.

Optikailag egyszerűbb, ezáltal erőteljesebb lett a 2019-es Prius. A módosított lökhárító fölött letisztult, keskeny profilú, teljes LED-es lámpatesteket látunk; hátul ugyanezek az elemek változtak meg. Ha erről nem ismernénk fel az új modellt, az AWD-i kiviteleket zongoralakk fényezésű B-oszlopjukról és világosabb ablaksötétítésükről könnyen azonosíthatjuk. Az utastérben a technológia fejlődésével lépést tartva nagyobb méretű lett az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló aljzat, illetve ide költöztek az ülésfűtés kapcsolói is. Ezeknél fontosabb változás azonban a keskenyebb és könnyebb vázú, mégis kényelmesebb első ülések bevezetése, valamint az új kárpitanyagok alkalmazása.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.21
Kopár István a negyedik helyen ért célba csütörtökön a Golden Globe szóló földkerülő....
2019.03.21
Pénteken nyitja meg kapuit a Hungexpon Magyarország legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye. A 14....
2019.03.21
A francia kormány publikálta a menet közbeni sebességmérések tesztjeinek első eredményeit.   ..
2019.03.21
Carlos Amorim Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.21
A Ford ma bejelentette, hogy egy második észak-amerikai üzemben is kapacitásbővítést hajt végre,....
2019.03.21
A Boeing repülőgépgyár üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX....
2019.03.21
A BMW a prémium kompakt szegmens újabb iránymutató koncepciójának bejelentésével folytatja átfogó....
2019.03.21
Tizenöt év után újra Citroën Racing támogatással láthatunk a száz éves márkát képviselő piros autót....
2019.03.21
Tekintsük át nagyvonalakban ezt a szerkezetet, hiszen talán nem is olyan bonyolult, mint ahogyan az....
2019.03.21
A Volvo Cars nyilvános digitális könyvtárral ünnepli a biztonsági ismeretek megosztásának....