eredmények

Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó

2019.12.13.

December elején még nem hirdethetünk végső győztest, de a Focus2Move szervezett eddigi számai alapján megfordulhat a sorrend, és ismét a Toyota-csoport léphet a dobogó legfelső fokára a világ autógyártói közül. Cikkünkben táblázatokkal kiegészített részletes elemzésünket olvashatják.

Az év végéhez közeledve mindig ugyanaz a kérdés foglalkoztatja az autóipart és a nagyközönséget: melyik gyártó, melyik márka adta el a legtöbb autót az adott évben, illetve melyik típus volt a legkeresettebb. Mennyiségi rekordokra idén nem számíthatunk, a piacon minden korábbinál öldöklőbb verseny folyik a helyezésekért – és a focus2move szervezett legfrissebb adatai szerint egyelőre úgy tűnik, a Toyota-csoport lehet az év első számú autógyártója.

2019-ben folytatódik a globális autóipar lassú zuhanása1. A korábbi optimista meglátások helyébe, miszerint az iparág idén végre átlépheti a 80 milliós álomhatárt, mára a józan belátás lépett. Már félévkor is csupán 78 millióról beszéltek az elemzők, most pedig úgy tűnik, annál is gyengébben, alig 77 millió gépkocsival zárhatják az évet a világ autógyártói. A visszaesés mindenekelőtt a kínai piac erőteljes lassulásának tudható be, így azokat a gyártókat érinti a legérzékenyebben, akik aránytalanul nagy mértékben támaszkodnak a világ legnagyobb (2018-ban a teljes globális forgalom csaknem 30százalékát2 adó) piacára.

A legfrissebb adatok3 jelenleg a Volkswagen-csoport áll az élen. Ugyanakkor a konszern tavalyi eladásainak közel 39 százalékát4 tette ki a kínai forgalom, ez pedig az idei teljesítményben is megmutatkozik: a Focus2Move szervezet adatai szerint egy év alatt 2,0 százalékkal estek vissza a csoport globális eladásai. Ezzel szemben a Toyota-csoport csaknem ugyanennyivel tudta növelni (+1,9%) forgalmát a világ piacain, miközben az összes nagy szereplő visszaesésről számolhatott be (ld. alábbi táblázat).

Amennyiben ezek a növekedési arányok az év végéig nem változnak, a Volkswagen AG forgalma a tavalyi5 10,81 millióról 10,59 millió autóra csökkenhet, míg a Toyota Motor Corporation 10,44 helyett 10,63 millió autót adhat el. Ez pedig azt jelentené, hogy 2019-ben ismét a Toyota-csoport lesz a világ első számú autógyártója.

Autógyártó 2018.10.

millió darab (piacrész)
2019.10.

millió darab (piacrész)
Változás 2018

millió darab (piacrész)
2019*

millió darab (várható piacrész)
Toyota-csoport 8 354 921 (10,9%) 8 517 680 (11,6%) +1,9% 10 435 420 (11,2%) 10 633 693 (16,1%)
Volkswagen-csoport 9 056 191 (11,8%) 8 878 607 (12,1%) -2,0% 10 810 349 (11,6%) 10 594 142 (13,8%)
Renault-Nissan Szövetség 8 706 162 (11,3%) 8 174 177 (11,2%) -6,1% 10 346 982 (11,1%) 9 715 816 (12,6%)
General Motors 7 110 766 (9,2%) 6 417 737 (8,6%) -11,2% 8 643 003 (9,2%) 7 674 987 (10,0%)
Hyundai-Kia 6 108 094 (7,9%) 5 933 296 (8,1%) -2,9% 7 416 346 (7,9%) 7 201 272 (9,4%)

* Prognosztizált érték. A piaci részesedés előrejelzése 77 millió eladott járműre vetítve értendő. A gyártók táblázatban elfoglalt sorrendje a prognosztizált értéken alapul.

Forrás: https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

A fentiekkel együtt is korai volna még csoportszinten éves győztest hirdetni. Semmi elhamarkodott nincs azonban a márkák, illetve típusok rangsorának megállapításában.

Ahogyan 2017-ben és 2018-ban, idén is a Toyota lehet a világ első számú autómárkája. Az év első tíz hónapja során egyetlen más márka sem tudta növelni eladásait, így a Toyota eleve tekintélyes előnyét nemcsak megtartani, de erősíteni is tudta; ha a továbbiakban tartani tudja eddigi emelkedési rátáját, a márka világpiaci részesedése az év végére megközelítheti a 12 százalékot.

Autómárka 2018.10.

millió darab (piacrész)
2019.10.

millió darab (piacrész)
Változás 2018

millió darab (piacrész)
2019*

millió darab (várható piacrész)
Toyota 7 198 520 (9,3%) 7 299 945 (10,0%) +1,4% 8 856 524 (9,5%) 8 980 515 (11,7%)
Volkswagen 5 763 290 (7,5%) 5 603 115 (7,6%) -2,8% 6 908 396 (7,4%) 6 714 961 (8,7%)
Honda 4 125 823 (5,4%) 4 124 777 (5,6%) 0,0% 5 044 055 (5,4%) 5 044 055 (6,6%)
Ford 4 612 874 (6,0%) 4 230 153 (5,8%) -8,3% 5 456 994 (5,8%) 5 004 063 (6,5%)
Nissan 4 119 053 (5,4%) 3 819 327 (5,2%) -7,3% 5 076 395 (5,4%) 4 705 818 (6,1%)

* Prognosztizált érték. A piaci részesedés előrejelzése 77 millió eladott járműre vetítve értendő. A márkák táblázatban elfoglalt sorrendje a prognosztizált értéken alapul.

Ennél is impozánsabb a Toyota Corolla dominanciája a típusok versenyében. Minden idők legnagyobb számban – több mint 47,5 millió példányban6 – eladott személygépkocsijából az év első tíz hónapjában több mint egymillió darab talált gazdára, csaknem 17 százalékkal több, mint a második helyezett modellből.

A tavaly mutatott, minimális (-1,1%) gyengülést követően most ismét emelkedik a Corolla forgalma; a modell globális piaci részesedése 1,4%7. Említést érdemel még a Toyota RAV4, amely a világ harmadik legnagyobb számban eladott személygépkocsijaként zárta a 2018-as évet8, és ezt a pozícióját azóta erősíteni is tudta. A szabadidőjárműnek hatalmas lendületet adott a generációváltás, és ha ezt tartani tudja az év végéig, gyakorlatilag megfelezheti lemaradását a jelenlegi második helyezett mögött: míg tavaly év végén a két modell közötti különbség 22,5 százalék volt, jelenleg csupán 12,2% a differencia.

Modell 2019.10.

millió darab
Változás

2018.10.-hez képest
2018

millió darab
2019*

millió db (várható piacrész)
Toyota Corolla 1 007 887 +2,7% 1 187 645 1 219 711 (1,6%)
Ford F-széria 875 194 -2,5% 1 081 272 1 054 240 (1,4%)
Toyota RAV4 767 907 +10,5% 837 486 925 422 (1,2%)
Honda CR-V 671 412 +16,0% 744 387 863 489 (1,1%)
Honda Civic 697 268 +0,9% 833 123 840 621 (1,1%)

* Prognosztizált érték. A piaci részesedés előrejelzése 77 millió eladott járműre vetítve értendő. A márkák táblázatban elfoglalt sorrendje a prognosztizált értéken alapul.

Forrás: https://focus2move.com/world-best-selling-car/

Fotók: Toyota

Adatok: focus2move.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A szombati nap végén az első három helyezettet 7 másodperc sem választja el egymástól. ..
2020.01.25
Két különkiadással üdvözölte az újévet a Lexus Japánban. Az NX szabadidőjármű bronzszínű kivitele....
2020.01.25
Újabb szelettel bővítette okosotthon vízióját a Renault, ami szorosan kapcsolódhat a Nissan korábbi....
2020.01.25
A Francia Kerékpáros Szövetség és a Közlekedésbiztonsági szervezet (Sécurité Routière) megújítja....
2020.01.25
Shang Jun Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2020.01.25
Alighogy bejelentette a Toyota a Yaris vadonatúj generációjának idei őszi érkezését amelyben a....
2020.01.25
Az olasz hatóság által körözött munkagépre bukkantak a rendőrök a csengersimai határátkelőhelyen –....
2020.01.25
A bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien tavaly több mint 70.000 embernek tartott....
2020.01.25
Az Egyesült Királyság több városában légszennyező anyagokat elnyelő buszokat állítanak forgalomba....
2020.01.25
Már egy éve vártunk arra, hogy itthon is kipróbálhassuk a legnagyobb elektromos Volkswagent, a....