Daihatsu
Az 1997-től 2006-ig, illetve a 2006-től mostanáig gyártott két első Terios-generáció igen kedvelt terepjárónak számított, mivel kompakt méreteik, kis tömegük és robusztus összkerékhajtásuk miatt ügyesen mozogtak úttalan utakon, emellett elérhető áron forgalmazták őket és a megbízhatóságukkal sem volt gond. Azonban már a második nemzedék is betöltötte a 11. életévét, ami az autóiparban hatalmas idő, tehát megérett a leváltásra.
A harmadik generációs Terios a napokban mutatkozott be a gyártás helyszínén, Indonéziában. Nagy újdonság, hogy immár hétszemélyes utasteret kínál, ami egyedülálló a kis szabadidő-autók szegmenségben. A karosszéria 17 centivel lett hosszabb, mint az elődé, de a maga 4,44 méterével még mindig kisebb, mint a Toyota RAV4-esé.
A dizájn a legújabb Daihatsu tanulmányautók stílusát utánozza, a padlólemez pedig az Ázsiában forgalmazott Toyota Avanza egyterűtől érkezik. Egy 1,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor gondoskodik a Terios mozgatásáról, felárért automatikus váltó és összkerék-meghajtás is kapható, de alapáron ötfokozatú kézi váltó és fronthajtás jár.
Sajnos nem valószínű, hogy a kicsi, de mégis tágas terepjáró az európai piacra is eljutna majd, főleg az ázsiai piacra termelik majd a modellt.