Lada

Ezekkel az autókkal újulna meg a Lada

2014.08.28.

A Moszkvai Autószalonon az új XRay 2 szabadidő-autó mellett a négyajtós Vestát és annak versenyváltozatát is kiállította az orosz gyártó.

2014 júniusa óta Renault-Nissan Szövetséghez tartozó AvtoVAZ-csoport két vadonatúj modellt és az egyiknek a versenyváltozatát mutatta be a Moszkvai Autószalonon.

Mindkét újdonság egyelőre csak tanulmány, de a nagyon hasonlóan kinéző szériaváltozatokra sem kell már egy évnél többet várni. A vonzó formájú autók formatervezését az a Steve Mattin irányította, aki 1987-2005-ig a Mercedesnél, 2005-től 2009-ig pedig a Volvónál dolgozott, 2011-től pedig a Lada dizájnigazgatója. Ő tervezte az előző generációs Mercedes-Benz ML-t és GL-t, valamint a Volvo S60/V60/XC60 szériát, valamint a 2012-ben bemutatott Lada XRay tanulmányt is.

 

Az újdonságok közül az elavult Priora utódjának szánt Vesta a fontosabb modell, a 4,4 méteres kompakt szedán vélhetően a Lada második legnépszerűbb típusa lesz a 4,2 méteres Granta után. Új tervezésű moduláris padlólemezre épül, amely lehetőséget biztosít többféle karosszériaváltozat és más modellek elkészítésére is.

A Vesta szintén most bemutatott, sárgára fényezett WTCC versenyváltozata előbb mutatkozik be, mint a szériaautó, a gyári csapat ugyanis már a 2015-ös szezon elején, tavasszal be fogja vetni a Túraautó világbajnokságon.

A harmadik újdonság az XRay 2 tanulmány, amely a lemezek alatt szoros rokonságot ápol a Dacia Sandero Stepway-jel, viszont a vestás jegyeket tartalmazó dizájnja ízig-vérig Mattin elképzeléseit tükrözi. Legjellegzetesebb külső részlete a fényszórók és hűtőmaszkok X motívumot alkotó egysége, amely a Lada új formanyelvének legfontosabb eleme lesz a jövőben.

Az X motívum azonban nem csak elöl, de profilnézetből és a hátsó lámpáknál is feltűnik több alkalommal. Mattin új logót is tervezett a Ladának, amely mind a három bemutatott újdonságon megtalálható.

A Lada komplett modellcsaláddá szeretné bővíteni az egyelőre még csak egy ötajtós szabadidő-autóból álló X-Ray sorozatot, az első szériaváltozat 2016 elején kerül majd forgalomba.

A Vesta és az X-Ray család meghajtásáról egy új fejlesztésű motorcsalád gondoskodik majd, amelynek a leggyengébb tagja 87, a legerősebb 114 lóerős lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....