Lexus

Fásít a Lexus

2017.10.19.

Minden eladott autó után elültet egy fát a LexusCsepp a tengerben, mégis nagyra értékelendő a Lexus gesztusa, amivel a márka indiai bevezetését igyekeznek emlékezetessé és társadalmilag is üdvözlendővé tenni

Nehezen hihető, pedig alig több mint két hónappal ezelőtt vezették be hivatalosan a Lexus márkát Indiában. A hibrid luxusautók globális piacvezető márkájára fontos küldetés vár: egy olyan, hatalmas országban kell meghonosítania a környezettudatos közlekedés gondolatát, ahol a világon a legmagasabbak közé tartozik a dízel üzemű járművek aránya. Aligha véletlen, hogy Oroszország, Dél-Afrika és Új-Zéland mellett India azon kevés piacok egyike, ahol dízelmotorral is megvásárolható a Lexus legnagyobb típusa, az 508 centiméteres LX szabadidőjármű. A 261 lóerős, 4.5 literes, V8-as motorral szerelt óriás mellett két takarékos hibrid: az RX 450h (5,3 l/100 km) és az ES 300h (5,9 l/100 km) szerepel a márka kezdeti palettáján.

A dízelmotor piaci szempontból megkerülhetetlen, ám kevéssé összeegyeztethető a Lexus környezettudatos szemléletével – nem véletlen, hogy ma már egyetlen más modelljét sem kínálja ezzel a technológiával a márka –, ezért az indiai importőr elegáns gesztussal igyekszik csökkenteni a modell környezeti terhelését. Minden egyes eladott autó (beleértve a hibrid modelleket is) után közös együttműködésben a Grow-trees szervezettel elültetnek egy-egy facsemetét valahol az országban.

„A kezdeményezés jelentős mérföldkő a Lexus azon törekvésében, hogy élhetőbb bolygót hagyjunk örökül a jövő generációi számára” – nyilatkozta az ünnepélyes bejelentés kapcsán Akitoshi Takemura, a Lexus India elnöke. „A fák ültetésével mérsékeljük tevékenységünk szénlábnyomát, ezen felül azáltal, hogy ügyfeleinket is bevonjuk a folyamatba, hozzájárulhatunk a környezettudatos közösségek kialakulásához, megerősödéséhez. A Lexus többről szól, mint az autókról: legalább olyan fontos számunka, hogy termékeink jobbá tegyék a jövőt. Küldetésünknek tekintjük, hogy a fenntarthatóság új módjait feltárva a lehető legteljesebb mértékben járulhassunk hozzá egy tisztább, zöldebb környezet kialakításához.”

A Toyota csoport számára nem újdonság az ökoszisztémát segítő kezdeményezés. Ausztráliában 2000 óta támogatják a Planet Ark Alapítvány faültetési programját; a mai napig több mint 22 millió facsemete elültetését tették lehetővé a hagyományosan július végén megrendezett országos fa-ünnepek alkalmával.

2008 óta pedig rendszeresen ültetnek fát ázsiai gyártóüzemeik környezetében is; 2009-ben Indiában 30 ezer mangófát telepítettek a bangalore-i gyár területén

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.23
Nemrégen mutatkozott be Magyarországon a BMW X családjának legújabb tagja, az X3 harmadik....
2017.11.23
Az RS4 Sport 3 termékvonal új taggal bővül, mert megjelent a Vaughn Gittin versenyspecifikációjú....
2017.11.23
Magad, uram címmel megjelent Fa Nándor életrajzi könyve. ..
2017.11.23
Pataki Andrást nevezték ki a LADA Hungary cégvezetőjének. A szakember egész szakmai életútját a....
2017.11.23
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi....
2017.11.23
A világhírű divattervező, Bea Szenfeld és a legendás kamionépítő, Svempa Bergendahl, felspécizett,....
2017.11.23
Három egyedi kialakítású Hilux pickuppal és Giniel de Villiers korábbi Dakar-győztessel felvértezve....
2017.11.23
Nincsen másik jelölt Jean Todt mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöki tisztségéért,....
2017.11.23
A Volkswagen márka következetesen ülteti át a gyakorlatba „Transform 2025+” stratégiáját. A....
2017.11.23
A Nissan Micra büszke partnere lett a KFC-nek egy olyan kezdeményezésben, mely alapjaiban....