Lexus

Fásít a Lexus

2017.10.19.

Minden eladott autó után elültet egy fát a LexusCsepp a tengerben, mégis nagyra értékelendő a Lexus gesztusa, amivel a márka indiai bevezetését igyekeznek emlékezetessé és társadalmilag is üdvözlendővé tenni

Nehezen hihető, pedig alig több mint két hónappal ezelőtt vezették be hivatalosan a Lexus márkát Indiában. A hibrid luxusautók globális piacvezető márkájára fontos küldetés vár: egy olyan, hatalmas országban kell meghonosítania a környezettudatos közlekedés gondolatát, ahol a világon a legmagasabbak közé tartozik a dízel üzemű járművek aránya. Aligha véletlen, hogy Oroszország, Dél-Afrika és Új-Zéland mellett India azon kevés piacok egyike, ahol dízelmotorral is megvásárolható a Lexus legnagyobb típusa, az 508 centiméteres LX szabadidőjármű. A 261 lóerős, 4.5 literes, V8-as motorral szerelt óriás mellett két takarékos hibrid: az RX 450h (5,3 l/100 km) és az ES 300h (5,9 l/100 km) szerepel a márka kezdeti palettáján.

A dízelmotor piaci szempontból megkerülhetetlen, ám kevéssé összeegyeztethető a Lexus környezettudatos szemléletével – nem véletlen, hogy ma már egyetlen más modelljét sem kínálja ezzel a technológiával a márka –, ezért az indiai importőr elegáns gesztussal igyekszik csökkenteni a modell környezeti terhelését. Minden egyes eladott autó (beleértve a hibrid modelleket is) után közös együttműködésben a Grow-trees szervezettel elültetnek egy-egy facsemetét valahol az országban.

„A kezdeményezés jelentős mérföldkő a Lexus azon törekvésében, hogy élhetőbb bolygót hagyjunk örökül a jövő generációi számára” – nyilatkozta az ünnepélyes bejelentés kapcsán Akitoshi Takemura, a Lexus India elnöke. „A fák ültetésével mérsékeljük tevékenységünk szénlábnyomát, ezen felül azáltal, hogy ügyfeleinket is bevonjuk a folyamatba, hozzájárulhatunk a környezettudatos közösségek kialakulásához, megerősödéséhez. A Lexus többről szól, mint az autókról: legalább olyan fontos számunka, hogy termékeink jobbá tegyék a jövőt. Küldetésünknek tekintjük, hogy a fenntarthatóság új módjait feltárva a lehető legteljesebb mértékben járulhassunk hozzá egy tisztább, zöldebb környezet kialakításához.”

A Toyota csoport számára nem újdonság az ökoszisztémát segítő kezdeményezés. Ausztráliában 2000 óta támogatják a Planet Ark Alapítvány faültetési programját; a mai napig több mint 22 millió facsemete elültetését tették lehetővé a hagyományosan július végén megrendezett országos fa-ünnepek alkalmával.

2008 óta pedig rendszeresen ültetnek fát ázsiai gyártóüzemeik környezetében is; 2009-ben Indiában 30 ezer mangófát telepítettek a bangalore-i gyár területén

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.17
A Hyundai belga pilótája vasárnap jó eséllyel a harmadik nem skandináv ralis lesz Loeb és Ogier....
2018.02.17
A Gondolatjel előző számában beültünk Dieter Zetsche időgépébe, hogy megnézzük az önvezető autó....
2018.02.17
A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia, a 18 éves Mick idén nem lép feljebb egy....
2018.02.17
A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki az M7 autópályán új gyűjtő-....
2018.02.17
Valeri Alexandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.17
2008-ban került piacra a Lexus F almárka első gyártmánya. A soron következő kiadások egytől egyig....
2018.02.17
Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely tavaly 47%-kal,....
2018.02.17
A brit szabadidőjármű hibrid változata az első kocsi a világon, amely képes volt megmászni a....
2018.02.17
A szuperkönnyű, de nagyon gyúlékony autót kartonból hajtogatták és ragasztották össze. ..
2018.02.17
Egy nyílt forráskódú robotikai szoftver fejlesztésével foglalkozó alapítvány működését egymillió....