járműértékesítés

Februárban is tovább növekedett a ŠKODA

2015.03.30.

A ŠKODA továbbra is a belső sávban halad. A márka februárban világszerte 76 000 járművet szállított ki, ami 8,3 százalékos növekedést jelent (2014. február: 70 200). Ezzel a cseh gyártó minden eddiginél több autót értékesített a februári hónapban.

Az új ŠKODA Fabia kiválóan teljesít – a 2014 végén bevezetett új kisautó értékesítése Nyugat-Európában 11,7, míg Közép-Európában 32,7 százalékos növekedést ért el. A márka februárban, Prágában ünnepelte legfrissebb modelljének világpremierét : a ŠKODA új zászlóshajója, a harmadik generációs Superb júniusban érkezik meg a márkakereskedésekbe.

„A ŠKODA a 2014-es rekordév után kiválóan kezdte az új esztendőt is. Az első két hónap eredményei jól tükrözik a márka erőteljes lendületét.” – mondta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Különösen nagy öröm számunkra az új ŠKODA Fabia és Fabia Combi sikere. További löketet ad majd értékesítéseinknek az új ŠKODA Superb, amelytől ügyfélkörünk kibővülését várjuk.” – tette hozzá Eichhorn. A cseh fővárosban tartott világpremierje után az új ŠKODA Superb a Genfi Autószalon egyik sztárjaként tündökölt. A márka új zászlóshajója minden idők legjobb ŠKODA autója, és egyben a gyártó modelloffenzívájának eddigi csúcspontja is. A ŠKODA a Superb harmadik generációjával egyértelmű üzenetet fejez ki: érzelmekben gazdagabb formatervezés, magasabb szintű igényeket kielégítő menetteljesítményekkel és kényelemmel. Emellett tovább erősödtek a ŠKODA márka klasszikus alapértékei, mint például a praktikum, a térkínálat és az ár-érték arány. Ezáltal új korszak kezdődött a márka modellpalettáját illetően.

Februárban, Nyugat-Európában a ŠKODA által kiszállított járművek száma 2,4 százalékkal 29 600-ra nőtt (2014. február: 28 900). Németországban, a ŠKODA világszinten második legnagyobb piacán, 10 500 járművet szállított ki a márka (2014. február: 10 800). A gyártó kétszámjegyű növekedést ért el Spanyolországban (2000 jármű; plusz 27,5 százalék), Svájcban (2700 jármű; plusz 114,2 százalék), Olaszországban (1400 jármű; plusz 24,9 százalék) és Írországban (1100 jármű; plusz 11,9 százalék).

Kelet-Európában, beleértve Oroszországot is, a ŠKODA 7800 járművet adott át ügyfeleinek februárban (2014. február: 8900). A márka piaci részesedése 2014 februárjához képest 3,7-ről 5,1 százalékra nőtt. A gyártó Oroszországban 5600 járművet szállított ki februárban (2014. február: 6400), így a piaci részesedése 4,5 százalékra nőtt (2014. február: 3,3 százalék). A márka kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el Romániában (600 jármű; plusz 52,1 százalék), Szerbiában (500 jármű; plusz 10 százalék), Bulgáriában (200 jármű; plusz 50 százalék), valamint a balti államokban (400 jármű; plusz 20,8 százalék).

Közép-Európában csúcsformában van a ŠKODA. A márka februárban 12,4 százalékkal 14 500-ra növelte kiszállított járműveinek mennyiségét (2014. február: 12 900), így 23,1 százalékra nőtt a piaci részesedése (2014. február: 20,6 százalék). Csehországban, a hazai piacon 21,4 százalékkal több, azaz 6600 járművet adott át ügyfeleinek a gyártó (2014. február: 5400). Szintén kétszámjegyű növekedés tapasztalható Magyarországon (900 jármű; plusz 31,7 százalék) és Horvátországban (300 jármű; plusz 63,7 százalék). Lengyelországban pedig ugyanolyan magas szinten maradt az értékesítés, mint tavaly februárban volt, ami 4900 jármű átadását jelenti.

Ismét erőteljes növekedést ért el a ŠKODA világszerte legnagyobb piacán, Kínában. Itt februárban 17 700 járművet szállított ki, ami 24 százalékos pluszt jelent (2014. február: 14 200). Egyiptomban pedig megháromszorozta az eladásait a márka (1200 jármű; plusz 207,2 százalék). Továbbá jelentős növekedést könyvelhetett el Törökországban (1300 jármű; plusz 108,4 százalék), Algériában (700 jármű; plusz 89,9 százalék) és Ausztráliában (400 jármű; plusz 63,3 százalék). Indiában a ŠKODA 1100 autót adott át ügyfeleinek februárban (2014. február: 1300).

A ŠKODA márka által az ügyfeleknek átadott járművek száma 2015. februárban (modellenkénti kerekített darabszámok; +/- százalékosan az előző év ugyanezen hónapjához képest):

ŠKODA Octavia (32 000; +20,9 %)

ŠKODA Rapid (16 200; +26,6 %)

ŠKODA Fabia (10 200; -16,7 %)

ŠKODA Yeti (6 900; +3,2 %)

ŠKODA Superb (5 600; -16,5 %)

ŠKODA Roomster (2 500; +4,2 %)

ŠKODA Citigo (csak Európában kapható: 2 700; -8,0 %)

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....