Focus

Focus Electric: 310 kilométer egyetlen töltéssel

2017.06.25.

Ford legújabb teljesen elektromos hajtású autója, a Focus Electric, amelynek akkumulátora a gyorstöltő technológiával 30 perc alatt tölthető fel nulláról akár 80 százalékos szintre a múlt héten bebizonyította, hogy az elektromos autók nem csak városi használatra alkalmasak.

A Ford Magyarország az elektromos autózás népszerűsítéséért érdekes kísérlet vágott bele június 10-én. Team Ford néven a Focus Electric-kel csapatot indított egy 100%-ban villanyautók számára rendezett Európán átívelő versenyen, az eTour Europe-on.

Az új Ford Focus Electric volánja mögött Katona Mátyás 12 nap alatt 5944 kilométert tett meg azE-TourEuropeelnevezésű, 9 nap alatt 9 európai fővárost érintő versenyen. A magyarországi 500 kilométeres tesztelés után bátran vágott neki a 10 útnak Ausztrián, Németországon, Luxemburgon, Belgiumon, Hollandián Csehországon, Szlovákián, Horvátországon, Szlovénián át.



Az idei versenyen 13 résztvevő mérte össze a tisztán elektromos járművek menettulajdonságait. A Ford Focus Electric a vártnál is jobban teljesített, hiszen az ígért 225 km-es hatótáv helyett, takarékos használat mellett akár 310 kilométert is megtett egyetlen töltéssel, de a 250 kilométeres táv különösebb odafigyelés nélkül is teljesíthető.

A Ford csapat sajnos a harmadik helyről kénytelen volt kiszállni a versenyből egy csehországi töltőhiba miatt, de a csapat nem adta fel, és minden követ megmozgatva, a Ford európai és amerikai mérnökeinke szakértő segítségével végül sikerült visszatérniük az eTour mezőnyébe. Fáradozásaikért és kitartásukért a szervezők a „Legkeményebb Csapat”-nak járó díjban is részesítette őket.



A rally végén Katona Mátyás a tapasztalatairól az alábbiak emelte ki: "Kemény volt az eTour, de ezen nem kell meglepődni, a túra elvileg 3600 kilométer, 9 nap. Nekünk persze még a múlt hét előtti héten csütörtökön indult, és azóta csaknem 6000 kilométert tekertünk a Focusba. Megjegyzem, hogy saját villanyautónkkal, a Peugeot iOnnal egy év alatt mentünk nagyjából ennyit, így az eTour valójában nem csupán egy túra és egy verseny, egyben egy intenzív teszt is. Mind az autó, mind pedig a csapat számára."

- Sok keserűséget okoztak a nem működő töltők. És meg kell jegyezzük, az egész út során nem találkoztunk annyi hibás töltővel, mint az osztrákoknál. Így tehát tapasztalatként azt mondom, nem is rossz a hazai töltőhálózat. Persze remélem, hamarosan nálunk is lesz az autópályákon 100 kilométerenként villámtöltő, úgy villanyautóval is gond nélkül bejárható lesz az ország, ami vélhetően még többeket billent majd a drága belépőjű, de otthoni töltéssel alacsony üzemköltségű és nem utolsó sorban tiszta és csendes villanyautózás felé - mondta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....