Ford Motor Company

A Ford nyolc évvel hamarabb teljesítette a gyártáshoz kapcsolódó CO₂-kibocsátás csökkentési célját

2018.07.08.

2025 helyett már idénre sikerült a kibocsátást 30 százalékkal csökkenteni a 2010-es szinthez képest.

A Ford Környezetvédelmi Minőségi Irodája még 2010-ben jelölte ki ezt a cél, hogy 2025-re a vállalat gyártási tevékenységből eredő globális széndioxid-kibocsátását járművenként 30 százalékkal csökkentsék

A Ford a vártnál kétszer gyorsabban érte el a kijelölt célt. Az eredmények igen meggyőzőek. A gyártásból származó globális CO₂-kibocsátás több 3,4 tonnával csökkent 2010 és 2017 között – ami több mint 728.000 személyautó egy évnyi üvegházhatású gázkibocsátásának felel meg.

„Büszkék vagyunk a munkára, amit e cél elérése érdekében elvégeztünk,” mondta Bruce Hettle gyártásért és munkaerő-gazdálkodásért felelős csoportszintű alelnök. „Több fejlesztést is elvégeztünk gyártási tevékenységeinkkel kapcsolatban – az üzemekben alkalmazott világítástól kezdve az üzemek összevonásáig –, és ezek mind szerepet játszottak abban, hogy sikerült drámai mértékben csökkenteni CO₂-lábnyomunkat.”

A Ford a gyártólétesítményeiben bevezetett energiatakarékossági és hatékonysági intézkedések révén mérsékelte kibocsátási lábnyomát. Ilyen intézkedés volt például több mint 100-000 LED világítótest felszerelése és a fényezési műveletek megújítása is.

„A fényezési folyamat során sok energiát használunk fel,” mondta Andy Hobbs, a környezetvédelmi minőségi iroda igazgatója. „A festékréteg nem száraz felületekre történő felvitelét lehetővé tévő technológia bevezetése révén kiküszöbölhető a szárítókemence használata, így több üzemben is jelentősen csökkent az energiafogyasztás, miközben ez nem érintette a munka minőségét.”

A minimális mennyiségű kenés (Minimum Quantity Lubrication) technológia egy másik energiatakarékos technológia. A MQL technológiánál a szerszámgépekben nagyon kis mennyiségű kenőanyagot használnak, amit közvetlenül fecskendeznek atomizált pára formájában a szerszám hegyére, a korábban alkalmazott nagy mennyiségű hűtőanyag/víz keverék helyett.

A Ford most egy újabb célt dolgoz ki, ami a megújuló energia alkalmazásával függ össze.

„Továbbra is ambiciózus célokat fogunk kijelölni, és ezek megvalósítása érdekében innovatív gyakorlatok kialakításán dolgozunk majd,” mondta Hettle. “Következő stratégiánk középpontjában az áll, hogy növeljük a megújuló energia felhasználását a Fordnál, miközben energiahatékonyságunkat is fenntartjuk.”

Emellett a Ford továbbra is odafigyel a járművek kibocsátásainak csökkentésre, mindent megtéve azért, hogy teljesítse a Párizsi Klímaegyezményben előírt CO₂-kibocsátás csökkentést. A vállalat – ezzel is utat mutatva a jövőbe – 11 milliárd dollárt fektet be azért, hogy 2022-re 40 hibrid, illetve teljesen elektromos hajtású modellje jelenjen meg az utakon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
A PSA-csoport azonos platformra épülő kompakt autói közül úgy lóg ki a DS 7 Crossback, mint a....
2019.10.17
Francia fesztiválokon hódított az önfeláldozó józan sofőr kampánya.   ..
2019.10.17
Ronaldo Cunha Dias Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....