Le Mans

Ford: vigyázz, kész, Le Mans!

2018.06.13.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban – írta közleményében a gyártó.

A hétvégi 24 órás versenyen a Ford Chip Ganassi Racing csapat minden eddiginél komolyabb kihívásra készül. A GTE Pro géposztályban – ahol a Ford GT is versenyez – most a világ 17 legjobb GT-gépe és a sportág 51 leggyorsabb pilótája gyűlik össze, vagyis a csapat minden eddiginél keményebb küzdelemre számíthat. A Ford Chip Ganassi Racing magabiztosan tekint erre kihívásra, hiszen az idei szezon immár a Ford GT versenyprogram harmadik éve, amelyből az első, 2016-os Le Mans futamot győzelemmel, a 2017-es versenyt pedig egy második helyezéssel tette emlékezetessé a csapat – áll a közleményben.

Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója úgy fogalmazott: „Le Mans mindig is a legizgalmasabb esemény, ám most e téren is sikerült szintet lépni, hiszen sosem volt még ilyen népes és kemény a mezőny. Már alig várjuk, hogy összemérhessük erőnket a Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, a Corvette és a BMW legjobbjaival. Pontosan ez az, amiért érdemes versenyezni.”

Chip Ganassi szerint ez az a futam, amit lehetetlen kihagyni: “Ez a verseny mindent megtestesít: a legendás francia pályán rendezett hosszútávú futam a világ egyik leglátványosabb motorsport-eseménye. Aki itt győzni tud, az már elmondhatja magáról, hogy elért valamit. Itt gyűlnek össze a világ legjobb pilótái, csapatai és autógyártói. Már alig várom, hogy újra győzni lássam az autóinkat!”

  • A 66-os rajtszámú gép pilótái, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) már a FIA Hosszútávú Világbajnokság nyitó futamán, Spa-ban megszerezték első győzelmüket. Az elmúlt két évben nem voltak ugyan túl szerencsések Le Mans-ban, de remélhetőleg most fordul a szerencse.
  • A 67-es számú Ford GT legénységét Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) alkotja, akikhez most az Indycar sztárja, Tony Kanaan (BRA) csatlakozik. A trió egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozza meg.
  • A 68-as rajtszámú gép pilótái már idén is begyűjtöttek egy dobogós helyezést, és ők azok, akik történelmet írtak 2016-ban, győzelemre vezetve a Fordot, amikor a márka visszatért Le Mans-ba, Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) és Dirk Müller (GER) mindennél jobban vágynak arra, hogy most ráduplázzanak erre az eredményre.
  • A 69-es számú Ford GT pilótái a lehető legjobban kezdték a 2018-as idényt, győzelmet aratva a Rolex 24 Daytona futamon. Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) kiválóan felkészültek egy újabb 24 órás versenyre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.15
A Lada 2018-ban is az orosz autópiac vezetője márkája maradt. Az Avtovaz közleménye szerint tavaly....
2019.01.15
~600 lóerő a belépő szint. Hibrid hajtás, izmos V8-as és nyomatékgyárral felérő 12 henger. Néha....
2019.01.15
A brit kormány azt javasolja a Nagy-Britanniában kiállított gépjárművezetői jogosítványok....
2019.01.15
Ali Shafei Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.15
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások....
2019.01.15
Az Opel megszerzésével a PSA-csoport rekordszámú, 3,88 millió járművet értékesített tavaly, ami 6,8....
2019.01.15
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) a könnyűfém keréktárcsákat készítő, német....
2019.01.15
Az országban 175 240 új autót adtak el decemberben, 5,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2019.01.15
A „bado” márka igazi sikertörténet. A 44 éves Badó Ferenc ruhaipari mérnök, a cég tulajdonosa és....
2019.01.15
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport a szén-dioxid-kibocsátásban....