Forma 1

Forma 1 Ferrari nélkül?

2018.03.15.

Ha a Ferrari ki akar vonulni a Forma–1-ből, Jean Todt nem tudja visszatartani őket, de reméli, nézetkülönbségeik ellenére hamarosan meg tudnak állapodni az új szabályrendszerről.

A Forma–1 2021-től teljes megújulásra készül, csak az nem világos még, hogy pontosan milyen módon és formában. A szabályokért felelős FIA-t pedig minden oldalról szorongatják. A közelmúltban Christian Horner és Zak Brown, a Red Bull és a McLaren csapatok vezetője is kijelentette, még idén, lehetőség szerint már év közepéig dönteni kéne az új motorszabályokról, költségkorlátozó intézkedésekről és egyéb reformokról ahhoz, hogy megfelelően fel tudjanak készülni. Az F1 új gyártókat, új résztvevőket is szeretne a bajnokságba csábítani, ám nekik is feltételük, hogy a projektek előkészítése érdekében minél előbb ismerjék a feltételeket.

A harmadik oldalról pedig ott vannak a jelenlegi gyártók, akik az FIA és a Liberty Media minden eddigi reformjavaslatával szemben ellenállást mutattak, és makacsul ragaszkodnak saját követeléseikhez. A Ferrari álláspontját többek között azzal is próbálja nyomatékosítani, hogy folyamatosan lebegteti az F1-ből történő kivonulása lehetőségét.

Jean Todt, az FIA elnöke, aki korábban hosszú éveken át dolgozott a vörösök csapatfőnökeként, egy londoni beszélgetésen ennek kapcsán előrebocsátotta, nem fogja hagyni, hogy az olaszok diktáljanak. „Az F1 számára valamennyi csapat fontos. A Ferrari talán távozik, ez az ő döntése. Szabadok. Remélem, hogy nem távoznak, de bármikor megtörténhet” – fogalmazott.

A tervezett megújulás kapcsán hozzátette, ő maga is mihamarabb szeretne dűlőre jutni az érintettekkel. „Minél hamarabb, annál jobb. Ez így lenne fair mindenkivel szemben. Mindenkinek tudnia kell, mik lesznek a játékszabályok, és olyan gyorsan le is akarjuk zárni ezt, amennyire csak lehet. Zajlik a munka. Még csak most kezdődik a 2018-as szezon, és mi már most is a 2021-es szabályokon dolgozunk”

Jean Todt (Fotó: MTI/EPA)

Ami az irányt illeti, Todt továbbra is a feltételek javítása, nem pedig a formula újraalkotása mellett érvel a motorok kapcsán – ami látszólag egybevág a Ferrari és társainak törekvésével. „Nem lenne helyénvaló mindent lerombolni, amit eddig a motorok terén csináltunk, és teljesen tiszta lappal indítani. A legfontosabb, hogy optimalizáljuk, amit eddig fejlesztettünk, amit már megismertünk. Tudjuk, hogy a technológia milyen gyorsan fejlődik. Nemcsak a bonyolultságát tekintve, de az egyszerűsítés terén is. Most azon dolgozunk hogy kitaláljuk, hogyan tehetnénk jobbá a jelenlegi motorszabályokat.”

A gyártókkal egyelőre nemigen találták a közös hangot, ám Todt reméli, hogy erre is sor kerülhet. „Egyeseknek sajnos egészen szelektív a memóriájuk, és elfelejtik, hogy pár hónapja mindannyian összeültünk és egyhangúan egyetértettünk a jövő motorjának bizonyos részletei kapcsán. A paramétereket a mostani motor alapjaira építettük, csak olcsóbb motorra, magasabb fordulatszámra, a fogyasztás korlátozásának eltörlésére lenne szükség, hogy a versenyeken az elsőtől az utolsó körig padlógázzal nyomhassák, valamint növelni kéne az átfolyási sebességet, javítani a motorok hangját, egyszerűsíteni a hibridet, hogy vonzóvá tegyük az új nevezők számára. Ebben mindenki egyetértett, és én szeretném, ha mind tiszteletben tartanák, amiben megállapodtak velünk, ahogy én is ezt teszem velük. Optimista vagyok, szerintem fogunk megoldást találni.”

Jean Todt és Christian Horner (Fotó: Moy / XPB Images)

A kérdés továbbra is a mikor. A Stratégiai Csoport legközelebb április 17-én ülésezik, ám Todt szerint aligha várhatunk fordulatot addig. „Felejtsük el a Stratégiai Csoportot! Hiszem, hogy találunk megoldást, de hogy április tizenhetedikéig, azt nem gondolnám. Nem hinném, hogy hirtelen előállnánk a mindenkinek tetsző megoldással, de hiszem, hogy van ilyen. Ha vannak közös jó céljaitok, mindig találtok közös megoldást is. Ha bolondok vagytok, akkor viszont sosem lesz megoldás. Szerintem ha értelmes emberek leülnek egy asztalhoz, tudnak megoldásokat találni”– üzent a csapatoknak.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....