Forma-1
Miután 2015-ben visszavásárolták a csapatot a Lotustól, a franciák komoly létszámbővítésbe és felújítási munkálatokba kezdtek Enstone-ban, ahol az előző tulajdonos anyagi gondjai miatt folyamatosan csökkent az alkalmazottak száma, a létesítmény pedig F1-es mércével nézve egyre elmaradottabbnak kezdett tűnni.
Gyári szintű visszatérésük első évéhez képest tavaly komoly előrelépést tettek, ahhoz azonban, hogy a Renault vezetői növeljék a nekik szánt pénzügyi támogatást, be kell bizonyítaniuk, hogy ez a javulás folytatható, sőt az istálló a jelenlegi élmezőnnyel is harcba tud szállni.
- Ésszerűen finanszírozzák az istállónak – jelentette ki Bell. - Tavaly hatodikak voltunk a bajnokságban, most pedig olyan helyzetbe kellene kerülnünk, melyben tartani tudjuk a negyediket. A Force India már megcsinálta ezt, nekünk pedig ugyanúgy végre kellene hajtanunk ezt a feladatot, nagyjából ugyanakkora költségvetésből. Egyértelmű, hogy amíg ezt nem érjük el, addig nem fognak több pénzt adni a személyzet bővítésére, vagy a források javítására – magyarázta.
- Minden egyes lépéssel bizonyítani kell saját magunknak. Amint megtettük a következőt, elkezdhetünk egyeztetni arról, mire lenne szükségünk a legjobb három utoléréséhez. Mert a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull finanszírozási szempontból is teljesen más ligában játszik – hangsúlyozta a tapasztalt szakember.
A Renault vezetői a költségek csökkentését, és limitálását is támogatják, Bell pedig kijelentette, ha a jövőben a dolgozók létszámát is maximalizálnák, az sem jelentene egyet számukra az azonnali elbocsátásokkal. - Az a szép az egészben, hogy ha változik az F1 világa, bevezetik a költségvetési limitet, és minden korlátozottabb lesz, az a mi malmunkra hajtja a vizet. Ez nem jelentene egyet azzal, hogy ismét le kell csökkenteni a csapat létszámát. Ha így történik, reméljük, megfelelünk majd az előírásoknak. Igyekszünk érzékenyen megítélni a helyzetet – zárta gondolatát.
Forás: m4sport.hu