Genfi Autószalon

Francia lecke

2016.02.28.

Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS egy egyedülálló autóval áll elő: ez a DS E-TENSE. A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezési eszközökkel kombináló DS E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. A luxust és a high-tech megoldásokat ötvöző, nagy teljesítményű, avantgárd kreáció elektromos hajtásláncot kapott.

Az Ametrin zöld fényezésű Grand Tourisme kupékarosszérián végignézve csak egy vágyunk van: mozgásban látni! A DS márka számára olyannyira fontos avantgárd stílus az autó hátsó kialakításán érhető tetten. Hasonlóan a DIVINE DS-hez, a DS E-TENSE-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális « visszapillantó » bemutatására.
 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó « tekintetét » gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.
 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.
 
 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője.
A lithium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról.
 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2016.12.10
A londoni Tech Crunch Disrupt technológiai konferencia alkalmával a Volkswagen-csoport....
2016.12.10
Petőfiszállás térségében csak a külső és a leállósávban haladhatnak a közlekedők ..
2016.12.09
Környezetvédelem, fenntarthatóság, gyakorlatias képzés a járműiparban, és minden, ami az autóhoz....
2016.12.09
Árokba hajtott és felborult egy mikrobusz a 405-ös főúton Dabas és Újhartyán között péntek este,....
2016.12.09
- A két napja tartó olajár-emelkedésben az az erősödő várakozás is közrejátszhat, miszerint az....
2016.12.09
- Mintegy százmillió euró kárt okozott a november végi, hatnapos sztrájk a Lufthansának, amelyet....
2016.12.09
- Lesodródott az úttestről és egy út menti háznak csapódott egy gépkocsi pénteken Zalabaksán, az....
2016.12.09
- Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését....
2016.12.09
- Több mint húsz százalékkal javul a speciális padlóburkolatokat gyártó győri székhelyű....
2016.12.09
- Csaknem tízmilliárd forintos beruházással 350 új munkahelyet hoz létre a Le Bélier francia autó....