Genfi Autószalon

Francia lecke

2016.02.28.

Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS egy egyedülálló autóval áll elő: ez a DS E-TENSE. A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezési eszközökkel kombináló DS E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. A luxust és a high-tech megoldásokat ötvöző, nagy teljesítményű, avantgárd kreáció elektromos hajtásláncot kapott.

Az Ametrin zöld fényezésű Grand Tourisme kupékarosszérián végignézve csak egy vágyunk van: mozgásban látni! A DS márka számára olyannyira fontos avantgárd stílus az autó hátsó kialakításán érhető tetten. Hasonlóan a DIVINE DS-hez, a DS E-TENSE-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális « visszapillantó » bemutatására.
 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó « tekintetét » gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.
 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.
 
 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője.
A lithium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról.
 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.18
Rendhagyó módon mutatkozott be itthon a wolfsburgiak avantgard gran turismója. Az új felső-....
2017.08.18
A Nissan prémiummárkája megmutatta, hogy milyen autókkal versenyzett volna a 40-es években, ha....
2017.08.18
A világ számos pontjáról érkeztek diákok Győrbe az idei Formula Student Hungary versenyre. Négy....
2017.08.18
A baleset a főút Borsodnádasd és Bükkszenterzsébet közötti szakaszán történt - jelentette a VÉSZ 17....
2017.08.18
Oleg Gutsol Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.18
Egy-egy délutánra lezárják és a gyerekeknek adják át Bécs néhány utcáját, hogy olyan játékokat....
2017.08.18
Kevés olyan járműmárka van a világon, amely az emberi lélekre és tudatra identitás teremtő hatáss..
2017.08.18
A járművek tulajdonosai, üzemeltetői számára 2017. augusztus 18. és augusztus 21. között zöldszámot....
2017.08.18
Az augusztus 20-i ünnepségek, illetve az útlezárások miatt jelentősen módosul a budapesti közösségi....
2017.08.18
Az egykori Forma 1-es pilóta 2003-ban alapította a Niki légitársaságot, amely az Air Berlin része.....