Genfi Autószalon

Francia lecke

2016.02.28.

Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS egy egyedülálló autóval áll elő: ez a DS E-TENSE. A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezési eszközökkel kombináló DS E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. A luxust és a high-tech megoldásokat ötvöző, nagy teljesítményű, avantgárd kreáció elektromos hajtásláncot kapott.

Az Ametrin zöld fényezésű Grand Tourisme kupékarosszérián végignézve csak egy vágyunk van: mozgásban látni! A DS márka számára olyannyira fontos avantgárd stílus az autó hátsó kialakításán érhető tetten. Hasonlóan a DIVINE DS-hez, a DS E-TENSE-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális « visszapillantó » bemutatására.
 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó « tekintetét » gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.
 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.
 
 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője.
A lithium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról.
 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.15
Az új Skoda Octviák, Mercedes B-osztályok, Volkswagen Caddy-k, Audi A3 Sedanok és Suzuki Vitarák....
2017.12.15
Oldalról ütközött a busz a Daewoo Matizba, a vezető is súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2017.12.15
A leendő autóipari tesztpályához és az önvezető járművek fejlesztéséhez szükséges 5G informatikai....
2017.12.15
Remek reklámfilmmel emlékezteti ügyfeleit a zord télidőre való felkészülés szükségességére a Toyota....
2017.12.15
A német autógyártó vezetősége és a munkavállalók képviselői megállapodtak a költségek mérséklését....
2017.12.15
Mai bemutatónkban a manapság olyan nagyon népszerű multirotoros helikopterek közül, az LRP cég....
2017.12.15
Az üléseket gyártó autóipari cég új üzemcsarnokát pénteken avatták fel. ..
2017.12.15
Az Audi Hungaria munkatársai az ünnepek közeledtével ismét összefogtak és karácsonyi adományakciót....
2017.12.15
Az áprilisi tréfának is beillő kép a rendőrség Twitter-csatornáján jelent meg. ..
2017.12.15
A brit prémiumgyártó közismert emblémájának legfrissebb arculata a klasszikus Mini korszakából....