Genfi Autószalon

Francia lecke

2016.02.28.

Egy évvel a márka létrehozása és alig pár héttel az európai modellválaszték megújítása után a DS egy egyedülálló autóval áll elő: ez a DS E-TENSE. A nagy francia divatházak legjobb kézműves hagyományait a digitális tervezési eszközökkel kombináló DS E-TENSE a márka technológiai és formatervezési jövőképe. A luxust és a high-tech megoldásokat ötvöző, nagy teljesítményű, avantgárd kreáció elektromos hajtásláncot kapott.

Az Ametrin zöld fényezésű Grand Tourisme kupékarosszérián végignézve csak egy vágyunk van: mozgásban látni! A DS márka számára olyannyira fontos avantgárd stílus az autó hátsó kialakításán érhető tetten. Hasonlóan a DIVINE DS-hez, a DS E-TENSE-en sem találunk hátsó ablaküveget, ami a formatervezők számára nagy szabadságot biztosított, a termékfejlesztőknek pedig lehetőséget adott a digitális « visszapillantó » bemutatására.
 
 
Hűen a DS elveihez, a fényszórók kialakítása most is különleges figyelmet kapott. A LED modulok (DS ACTIVE LED VISION) megmunkálását az ékszerek és az órák világa inspirálta. Az autó « tekintetét » gyöngyhímzés-szerűen kialakított nappali menetfények határozzák meg. A hátsó irányjelzőket a tetőbe integrálták, hasonlóan az 1955-ös DS megoldásához. A hátsó lámpák full LED technológiát és pikkelyszerű kialakítást kaptak, olyanok, mintha önálló életet élnének, egyúttal irányt mutatnak a következő DS modellek tervezéséhez.
 
 
Az utastérben olyan nemes anyagokkal találkozunk, mint a díszvarrott, patinás bőr, vagy a középkonzol különlegesen megmunkált alumínium felülete. A DS kárpitos mestereinek 800 munkaórájára volt szükség az ülések speciális óraszíj mintázatának és a műszerfal borításának megtervezéséhez, teszteléséhez és végleges kialakításához. A műszerfal futurisztikus hangulatát a hideg acélfelület adja meg, ezt egészíti ki a kormánykerék hangsúlyozottan sportos kialakítása.
 
 
A Formula E-ben sikerrel szereplő DS a hátsókerék-hajtású E-TENSE modell számára egy tiszta, csendes és nagy teljesítményű erőforrást tervezett. A 100%-ban elektromos motor 402 LE-s, maximális nyomatéka 516 Nm. Autonómiája 310 km vegyes ciklusban, míg városban 360 km hatótávolságra képes. A DS E-TENSE egyértelműen a nagy teljesítményű GT-k kategóriájának képviselője.
A lithium-ion akkumulátorok az autó padlólemeze alatt kaptak helyet, ami a súlypontot lejjebb helyezi, gondoskodva a tengelyek közötti kiegyensúlyozott nyomatékeloszlásról.
 
 

Az oldal fő támogatója

 

2016.09.25
A szakértők szerint az idei és a jövő évre tervezett keret felhasználása esetén mintegy 3300 új,....
2016.09.25
A Toyota Kutatóintézet (TRI) megállapodást kötött egy újonnan alapított, nyílt forráskódú....
2016.09.25
Bár a fő futamon nem jött össze a pontszerzés, 11. hely ellenére így is messze a legjobb....
2016.09.25
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe:Vezetési stílusok 2. ..
2016.09.25
Egy vasúti átjáróban ütötte el egy személygépkocsi vezetője az ott közlekedő gyalogost. ..
2016.09.25
A WTCC-ben a Honda magyar pilótája hősiesen védekezett az élen a sokkal gyorsabb Volvót vezető....
2016.09.25
Jövő nyárra az útszakasz új aszfaltréteget kap, ahol szükséges, ott a teljes pályaszerkezet....
2016.09.25
A cseh autómárka azt fontolgatja, hogy jövőre elkezdi árusítani autóit Észak-Amerikában. ..
2016.09.25
A középmotoros szupersportkocsi olcsóbb verzióját egy 2,9 literes dupla turbós V6-os fogja hajtani....
2016.09.24
Továbbképzés és bemutató kezdődött elsősorban nem hivatásos magyarországi és határon túli magyar....