Nissan

A Friend-Me koncepció és a Nissan online autózásról alkotott jövőképe

2013.09.11.

A Friend-Me koncepció Frankfurtban mutatkozik be az európai közönségnek.

A Nissan márka mögött rejlő egyik legnagyobb motiváló erő a jövő formálása iránti vágy, minden szinten. A jövő autóinak tulajdonságait előrevetítő, izgalmas koncepció betekintést nyújt abba, hogyan képzeli el a márka az elkövetkező évek merész vonalú szedánjainak és csapotthátúinak megjelenését.

A Nissan egyedi formatervezési szemléletének köszönhetően a márka az elmúlt évtized talán legkülönlegesebb és legeredetibb új modelljeivel jelent meg az autópiacon. A Nissan által kitalált, kifejlesztett és tökéletesített crossover kategória világszerte átformálta a városok utcaképét.

Az elkövetkező generációs szedánok és csapotthátúak megjelenését előrevetítő, innovatív Friend-Me tanulmányautóban ugyanez a formatervezési szenvedély és eredetiségre törekvés tükröződik. Az európai közönség előtt a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Friend-Me sportos és dinamikus formája egy olyan utasteret rejt, amely a Nissan fedélzeti technológiáról és szórakoztató rendszerekről alkotott legújabb elképzeléseit vonultatja fel. Futurisztikus hangulata ellenére a Friend-Me egy olyan autó, amelynek tervezése nem rugaszkodik el a valóságtól. A Friend-Me tanulmányautóban bemutatott leginnovatívabb felszerelések is szorosan kapcsolódnak a sorozatgyártásban megjelenő funkciókhoz, így a vásárlók megtudhatják, milyen újdonságokra számíthatnak a közeljövőben.

A Friend-Me modellt elsőként a 2013-as Sanghaji Autószalonon mutatták be, ahol a modell az autóvásárlók jövőbeni igényeinek és elvárásainak feltérképezését szolgálta. „Mi úgy hívjuk ezt a megoldást, hogy a 'Da Qi esszenciája'" - jelentette ki Taiji Toyota, a Nissan Design China alelnöke. „A Da Qi azt jelenti, hogy valaminek különleges aurája van, valami kiemelkedik a tömegből, ugyanakkor együtt áramlik a fő sodrással és képes a beilleszkedésre. A kifejezés tehát az egyensúlyra utal, és mi azon dolgoztunk, hogy ezt az egyensúlyt a lehető legtökéletesebb esszenciájában érjük el.  E törekvés eredménye ez a koncepció, amely merőben új, fiatalos szemlélettel közelíti meg a szedán kategóriát."

Külső: az izgalom és az elegancia ötvözete

A kaland és a luxus iránti szenvedélyt tükröző, dinamikus formájával a Friend-Me egyedülálló módon fejezi ki a modern autók stílusát.

A Friend-Me valamennyi külső részlete jól tükrözi, hogy a Nissan szembe megy a formatervezési konvenciókkal.  Bár a Friend-Me első ránézésre a hagyományos ötajtós csapotthátú modellek formáját idézi, merész, dinamikus megjelenése drámai hatású ívek és komplikált részletek összességéből áll össze.

Az autó elejének meghatározó eleme a mélyre nyúló, V alakú hűtőrács, amely körülöleli a hátulról megvilágított Nissan emblémát, és oldalsó túlnyúlásaival magába foglalja a merész vonalú fényszórókat. Az új formanyelvet bevezető, különleges V alakú körvonalak elegánsan végighaladnak az első sárvédőkön, majd az autó oldalain lefutva erős, feszes profilt kölcsönöznek a járműnek. 

A Nissan hamisítatlan stílusában fogant Friend-Me markáns részletei között megemlíthetők az egyedi, bumeráng alakú betéteket tartalmazó LED fényszórók. A 20 colos, öt duplaküllős keréktárcsák dinamizmust sugároznak, akárcsak a fényes fekete beömlő nyílások, amelyek javítják az autó körüli légáramlást.

A Friend-Me hátsó része felé haladva a lebegő hatást keltő tető és a keskeny üvegfelületek erőteljesen emlékeztetnek a Nissan-család többi tagjának formavilágára, míg a cápauszony alakú C-oszlop meghökkentő megjelenésével vonzza a tekintetet. A merészen domborított élek drámai övvonalat rajzolnak az autó köré, míg az óvatosan kidomborodó hátsó kerékívek lágyan belesimulnak a hátsó lökhárítóba. 

A Friend-Me tanulmányautó hátsó részének további elemei a versenyautók stílusát idéző diffúzor és a merész, bumeráng alakú hátsó lámpák.

Belső tér: négy ülés - közös online koncepció

A Friend-Me utastere nagyszerűen tükrözi a Nissan elkötelezettségét az innováció, a megfizethető technológia és az utasok szórakoztatása iránt.

A Nissan úgy gondolja, hogy minden utas a legjobbat érdemli, ezért a Friend-Me négy különálló, fotelszerű ülése maximális kényelmet és biztonságot nyújt az utasoknak. A mélyen formázott, több irányban állítható üléseket magas ablakvonal veszi körül, ezzel is hangsúlyozva az utasok biztonságát és védelmét. A Friend-Me ülései a piacon elérhető szedánoknál és csapotthátúaknál szokatlan pompát és kényelmet biztosítanak.

A belső tér meghatározó eleme az utastér teljes hosszán végigfutó, egyedi középkonzol. Ez az elem az autó digitális „szíve", hiszen mind a négy utas számára bőséges szórakoztatási és információs lehetőségeket biztosít.  Az egy üveglap mögé integrált több kijelzőből álló rendszert minden utas a saját igényeire szabhatja.  A technológia része egy fejlett informatikai rendszer, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy megosszák a mobil eszközeiken tárolt információikat, képeiket és zenéiket. Az integrált képernyőkön keresztül az utasok kapcsolatba léphetnek az internet-közelben lévő, vagy éppen egy másik autóban utazó családtagjaikkal vagy barátaikkal.

Minden utas valós idejű információkat kaphat az autó állapotáról és menetteljesítményeiről. Így például ha a hátsó utasok kíváncsiak arra, hol járnak éppen, a navigációs rendszer képét megjeleníthetik a saját monitorukon, és néhány érintéssel választ kaphatnak a kérdéseikre.

A vezető előtt szintén egy üvegfelületű érintőképernyő található, amelyet úgy terveztek, hogy kezelése a lehető legegyszerűbb legyen. A Nissan meggyőződése, hogy a fejlett technológia csak akkor ér valamit, ha a felhasználók egyszerűen tudják azt alkalmazni, ezért a Friend-Me központi kijelzőjét egy nagyon egyszerűen kezelhető rendszerrel látták el.

Erőátvitel: egy elérhető álom

A Nissan Friend-Me tervezői gondosan ügyeltek arra, hogy az autó egy mindenki számára elérhető álom legyen. Egy már meglévő Nissan padlólemezre épített jármű a márka jelenlegi technológiai megoldásait ötvözi a következő generációs fejlesztésekkel, így bepillantást enged az autózás jövőjébe.

A Friend-Me meghajtásáról egy hatékony PureDrive hibrid hajtáslánc gondoskodik, amely kivételesen alacsony üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást biztosít, rugalmasan alakítható hatótávolsággal. A fürge városi és országúti autózást biztosító hajtáslánc egy benzinmotor és a legújabb generációs lítium-ion akkumulátorok kombinációjával kifogástalan vezetési élményt nyújt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.21
Bár nálunk az Astra a legmenőbb Opel, 2018-ban és 2019-ben egyaránt a Corsa nyerte óriási fölénynel....
2020.01.21
A Porsche két határozottan sportos és kimagasló képességű modellel bővíti középmotoros sportautói....
2020.01.21
Olyannyira, hogy még a Porsche belépő sportautóiba is belekötnének. Azt hitted vége a Hyundai N-....
2020.01.21
Tawan Chuntra Thaiföldről küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.21
Skócia a tavak országa, éppen emiatt mindig jól jön egy egy olyan lista, ami a legszebb tavakat....
2020.01.21
Ismét izgalmas bemutatókkal jelent meg az Audi 2020-ban a Consumer Electronics Show (CES)....
2020.01.21
2020 januárjától Bodó Teodóra felel a Bosch csoport vállalati kommunikációjáért és a kormányzati....
2020.01.21
Az emberi kapcsolatok fognak leginkább hiányozni Kótai Jenőnek, aki 46 év után vonul nyugdíjba.   ..
2020.01.21
Jótékony célra árverezték el a Lexus LC kabrió első, még le sem gyártott példányát. A kétmillió....
2020.01.21
Werner Weresch, a Porsche üzemi tanácsának elnöke azt szeretné elérni, hogy a cég tíz évig....