ICDP

Friss vállalat borítaná az Egyesült Királyság használtautó-piacát!

2019.10.15.

Az utóbbi időben több vállalkozás is indult, hogy megváltoztassa a használtautó-vásárlás módját. Ilyen a Carvana az Egyesült Államokban, a német HeyCar és újabban az Egyesült Királyságban is elindult egy hasonló kezdeményezés Cazoo néven.

A Cazoo az Egyesült Királyság egyik legizgalmasabb vállalkozása, ráadásul Európa egyik legjobban finanszírozott startupja. A szolgáltatás még el sem indult, a befektetők máris 55 millió fontos támogatással biztosították a bizalmukról a cég vezetőit. De mit is csinál majd a Cazoo?

Az alapító Alex Chesterman elmondása szerint az ötletet az amerikai Carvana ihlette, akikről már korábban írtunk és valóban innovatív módon alakítják az USA használtautó-kereskedelmét.

Az amerikai vállalkozás szintén a használtautó-vásárlás hagyományait borítaná és borítja is. Alapvetően házhozszállítással dolgoznak, ami szintén sokak számára vonzó, de legnagyobb attrakciójukat kétségkívül a 91 “autó-automata” jelenti, amiken keresztül az Egyesült Államok piacának több felén aktívak. Az ő automatájuk nem sokban különbözik egy üdítő-automatától, bedobunk egy tőlök kapott zsetont, majd az automata kiadja az online megvásárolt autót.

Bár automatáik nem lesznek, az elv hasonló. Előre alaposan átvizsgált használt autókat kínálnak a vásárlóknak, akik online vehetik meg az autójukat, mintha csak egy pizzát rendelnének egy applikáción keresztül. A pizzafutárok szállítási ideje még messze van, de a Cazoo vállalja, hogy egy napon belül házhozszállítja a kiválasztott modellt. 

Bár innen Magyarországról nézve kissé ijesztőnek hangzik, hogy látatlanban autót vásároljunk, a Carvana példája alapján nem elképzelhetetlen. Értelemszerűen mindkét vállalkozás a fiatalabb korosztályt célozza (tőlünk nyugatra úgy tűnik nem teljesen halva született ötlet fiatal autóvásárlókra építeni egy üzleti modellt), akik sokkal inkább bíznak az internet adta lehetőségekben és bátran bízzák magukat az ilyen, szinte kezdetleges, de igen ígéretes vállalatokra. 

Az amerikai példa egyébként igen sikeres. A Carvana egyelőre tényleg óriási siker és a növekedésének üteme arra utal, hogy úgy fogja felforgatni az használtautók piacát, mint a Booking a szállásfoglalás területén tette, de nem szabad elfelejteni, hogy az autóvásárlás sokak számára elengedhetetlen része, hogy beleüljünk az autóba és kipróbáljuk azt. A Carvana ezt azzal próbálja orvosolni, hogy egy héten belül szinte feltétel nélkül visszaveszik az autót, de ez nyilván közel sem ugyanaz.

Ilyen szempontból a Cazoo egy az egyben követi amerikai társát.

Kérdéses, hogy az online autóvásárlás valóban fel tudja-e borítani az eddigi, hagyományos vásárlás dominanciáját, de mindenképpen érdekes kisérlet, néhány éven belül pedig ki is derül, van-e létjogosultságuk.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....