verseny

FSH: Az „Autocross” versenyszám az utolsó napon

2017.08.20.

A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a Formula Student Hungary 2017 szervezőit és csapatait. A harmadik napon, szombaton kora délután egy gyenge eső okozott némi csúszást a programban. A szervezők úgy döntöttek, hogy a biztonság érdekében az „Autocross” versenyszámot az utolsó napra ütemezik, remélve a száraz időjárást. 

A verseny szombaton a dinamikus versenyszámokról szólt. Ezek közé tartozik a gyorsulás, mely elsősorban a motor teljesítményéről és a hajtásláncról ad jellemzést, s hogy milyen gyorsító képességgel rendelkezik a jármű. A feladat nem más, mint álló helyzetből a lehető legrövidebb idő alatt megtenni egy 75 méter hosszú egyenes szakaszt. Az autók jellemzően 4 másodperc alatt teljesítik a távot, melyet álló helyzetből kezdenek és közel 100 km/h körüli sebességgel fejeznek be. Az egyik, elektromos járművel rajthoz álló német csapat feladni kényszerült az FSH-t, miután autójuk összetört a gyorsulási versenyszámban.
 
Dinamikus versenyszám a „Skid Pad” is, amely az autó állandó állapotában történő kanyarodás képességeit méri. Méghozzá oly módon, hogy a négykerekűeknek egy 8-as számot formázó pályán kell mindkét irányban két kört megtenni. Ahhoz, hogy ezt a látványos versenyszámot sikeresen lehessen teljesíteni, szükséges a jó futómű, a megfelelő geometriát biztosító kormánymű, az alacsony súlypont és persze a jó gumi. Ezt a számot idén az összes csapat gond nélkül teljesítette.
 
A vasárnapra halasztott „Autocross” egy rajt-cél jellegű sprintversenyszám sajátos változata az autóverseny-szériákban is ismert időmérőknek. A 950 méteres pályán egy időben egy autó tartózkodhat. Minden esetben 2 pilótának van módja arra, hogy 2-2 mért kört futva legjobban kihasználja az autó adottságait, és a többieknél gyorsabb legyen. Az Autocrossban a jármű gyorsító és lassító képessége mellett a kanyarban való viselkedése is számít.
 
A megszerezhető pontok 40 százalékát a statikus versenyszámok során lehet begyűjteni, míg a versenypályán mutatott teljesítmények 60 százalékos súllyal szerepelnek a végelszámolásnál. Ami azonban kétségtelen: az eredményes szerepléshez mindkét területen jól kell teljesíteniük a csapatoknak és autóiknak. És ami most még fontosabb, az a biztonság és a bátorság! Hiszen itt egy új, ismeretlen és esetleg nedves pályán kell majd versenyezniük.


Fotók: Lukács Gabriella, Polcz Péter, Farkas Csaba
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.09.21
A SEAT 600-as piacra kerülésének 60. évfordulója alkalmából tűzte ki a SEAT azt a célt, hogy nem....
2017.09.21
Tatabányán megkezdődött egy közel félmilliárd forintos közlekedésfejlesztési program, 2018 nyaráig....
2017.09.21
Ünnepélyes keretek között letették a Mercedes-Benz gyár új képzési központjának alapkövét. A 8000....
2017.09.21
Az ingolstadti márka nemcsak az autonóm rendszerekkel, hanem zászlóshajójának különleges anyagokból....
2017.09.21
Idén ünnepli fennállásának tizenötödik évfordulóját a Toyota Pénzügyi Zrt, a világ legzöldebbnek és....
2017.09.21
Egy közlekedési baleset helyszínénél intézkedtek a Veszprém megyei rendőrök első közös szolgálatuk....
2017.09.21
A prémium hibrid piacon egyeduralkodó Lexus újabb ökopiaci szegmens felé nyithat: a márka egy....
2017.09.21
Több ezer autó várható a VI. Volkswagen-találkozóra, amit ezúttal szeptember 23-án, szombaton....
2017.09.21
Miközben az egész világ az elektromos közlekedés lázában ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi....
2017.09.21
Az utóbbi időben Szolnok városában több gépkocsi feltörés történt, ezért a Jász-Nagykun-Szolnok....