verseny

FSH: Az „Autocross” versenyszám az utolsó napon

2017.08.20.

A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a Formula Student Hungary 2017 szervezőit és csapatait. A harmadik napon, szombaton kora délután egy gyenge eső okozott némi csúszást a programban. A szervezők úgy döntöttek, hogy a biztonság érdekében az „Autocross” versenyszámot az utolsó napra ütemezik, remélve a száraz időjárást. 

A verseny szombaton a dinamikus versenyszámokról szólt. Ezek közé tartozik a gyorsulás, mely elsősorban a motor teljesítményéről és a hajtásláncról ad jellemzést, s hogy milyen gyorsító képességgel rendelkezik a jármű. A feladat nem más, mint álló helyzetből a lehető legrövidebb idő alatt megtenni egy 75 méter hosszú egyenes szakaszt. Az autók jellemzően 4 másodperc alatt teljesítik a távot, melyet álló helyzetből kezdenek és közel 100 km/h körüli sebességgel fejeznek be. Az egyik, elektromos járművel rajthoz álló német csapat feladni kényszerült az FSH-t, miután autójuk összetört a gyorsulási versenyszámban.
 
Dinamikus versenyszám a „Skid Pad” is, amely az autó állandó állapotában történő kanyarodás képességeit méri. Méghozzá oly módon, hogy a négykerekűeknek egy 8-as számot formázó pályán kell mindkét irányban két kört megtenni. Ahhoz, hogy ezt a látványos versenyszámot sikeresen lehessen teljesíteni, szükséges a jó futómű, a megfelelő geometriát biztosító kormánymű, az alacsony súlypont és persze a jó gumi. Ezt a számot idén az összes csapat gond nélkül teljesítette.
 
A vasárnapra halasztott „Autocross” egy rajt-cél jellegű sprintversenyszám sajátos változata az autóverseny-szériákban is ismert időmérőknek. A 950 méteres pályán egy időben egy autó tartózkodhat. Minden esetben 2 pilótának van módja arra, hogy 2-2 mért kört futva legjobban kihasználja az autó adottságait, és a többieknél gyorsabb legyen. Az Autocrossban a jármű gyorsító és lassító képessége mellett a kanyarban való viselkedése is számít.
 
A megszerezhető pontok 40 százalékát a statikus versenyszámok során lehet begyűjteni, míg a versenypályán mutatott teljesítmények 60 százalékos súllyal szerepelnek a végelszámolásnál. Ami azonban kétségtelen: az eredményes szerepléshez mindkét területen jól kell teljesíteniük a csapatoknak és autóiknak. És ami most még fontosabb, az a biztonság és a bátorság! Hiszen itt egy új, ismeretlen és esetleg nedves pályán kell majd versenyezniük.


Fotók: Lukács Gabriella, Polcz Péter, Farkas Csaba
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.22
Európában 19 százalékkal nőtt a pickupok iránti igény az első félévben, iparági előrejelzések....
2017.11.22
Olcsóbbak lesznek a magyarországi vasúttársaságok e-vonatjegyei decembertől, az automatás....
2017.11.22
Igor Shevchenko Montenegróból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.22
Tömegesek ütközések országszerte  - jelentette a VÉSZ a kora esti órákban.  ..
2017.11.22
Emlékszik még az első generációs Ford Escort kólásüveg-sziluettjére? Majdnem ötven éve már, hogy az....
2017.11.22
Egy 69 éves nő tett bejelentést a Kiskőrösi Rendőrkapitányságon 2017. október 20-án, mert a kora....
2017.11.22
Útnak indult a Dakar-ralira szerdán Szalay Balázs az Opel Dakar Teammel. ..
2017.11.22
A svéd gyártó az elmúlt néhány évben a teljes modellpalettát és felhasználói igényeket figyelembe....
2017.11.22
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter novemberi klubestjén az elektromobilitás kapta a főszerepet. A....
2017.11.22
Az Audi lépésről lépésre szisztematikusan építi e-üzemanyag stratégiáját. Az Ineratec GmbH. és az....