Lexus

Genfben lesz a legsportosabb Lexus európai premierje

2019.02.23.

A Lexus RC F új változatát március 5-én, a Genfi Autószalonon láthatja majd először az európai közönség.

Az RC F Track Edition több mint egy egyszerű tartozékcsomag. Fejlesztéséhez a Super GT, a Blancpain GT és IMSA sorozatban versenyző Lexus-csapatok adták az ötleteket.

Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt.

Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni, de ennél is fontosabb, hogy a mérnökök olyan helyeken tudtak súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra.

Ugyanennek a célnak az érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák forognak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékeket 19 colos, kovácsolt BBS alufelnik veszik körül, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején.

További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek (CFRP) használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. Merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni.

Teljesítménye 464 lóerő (változatlan az előző modellhez képest), legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. Ugyanakkor a megváltoztatott szívócső-kialakításnak, illetve az alacsonyabb fordulatszámon (3600 helyett 2800 1/percnél) nyitó másodlagos szívónyílásnak köszönhetően javult a teljesítményleadás karakterisztikája. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, amelyben a végáttételt is megnövelték (2,93 helyett 3,13).

A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul fel az RC F.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.20
- A hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos hajtású gépkocsik tesztelésére alkalmas....
2019.05.20
A Scania működési bevétele 2019. január-márciusa között 27 százalékkal, azaz 4207 millió (3315)....
2019.05.20
- Elfogadta a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az....
2019.05.20
Tovább szigorítja az ellenőrzést a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.: már menet közben is....
2019.05.20
Megkezdték Japánban a sinkanzen szuperexpress legújabb prototípusának tesztelését, a szerelvény....
2019.05.20
Szlovákiában tervezi gyártan elektromos kisautó modelljeit a Volkswagen az Automotive News Europe....
2019.05.20
A kétszeres Forma-1-es világbajnok spanyol Fernando Alonso nem indulhat a vasárnapi, 103.....
2019.05.20
Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a....
2019.05.20
- Befejezte a vitatott 737 MAX típusú repülőgépek szoftverjének frissítését - jelentette be a....
2019.05.20
Magyarország területén május 17-én 0 órától 2019. május 19-én 24 óráig a rendőrök 148 személyi....