Lexus

Genfben lesz a legsportosabb Lexus európai premierje

2019.02.23.

A Lexus RC F új változatát március 5-én, a Genfi Autószalonon láthatja majd először az európai közönség.

Az RC F Track Edition több mint egy egyszerű tartozékcsomag. Fejlesztéséhez a Super GT, a Blancpain GT és IMSA sorozatban versenyző Lexus-csapatok adták az ötleteket.

Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt.

Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni, de ennél is fontosabb, hogy a mérnökök olyan helyeken tudtak súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra.

Ugyanennek a célnak az érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák forognak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékeket 19 colos, kovácsolt BBS alufelnik veszik körül, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején.

További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek (CFRP) használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. Merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni.

Teljesítménye 464 lóerő (változatlan az előző modellhez képest), legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. Ugyanakkor a megváltoztatott szívócső-kialakításnak, illetve az alacsonyabb fordulatszámon (3600 helyett 2800 1/percnél) nyitó másodlagos szívónyílásnak köszönhetően javult a teljesítményleadás karakterisztikája. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, amelyben a végáttételt is megnövelték (2,93 helyett 3,13).

A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,3 másodperc alatt gyorsul fel az RC F.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.21
Kopár István a negyedik helyen ért célba csütörtökön a Golden Globe szóló földkerülő....
2019.03.21
Pénteken nyitja meg kapuit a Hungexpon Magyarország legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye. A 14....
2019.03.21
A francia kormány publikálta a menet közbeni sebességmérések tesztjeinek első eredményeit.   ..
2019.03.21
Carlos Amorim Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.21
A Ford ma bejelentette, hogy egy második észak-amerikai üzemben is kapacitásbővítést hajt végre,....
2019.03.21
A Boeing repülőgépgyár üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX....
2019.03.21
A BMW a prémium kompakt szegmens újabb iránymutató koncepciójának bejelentésével folytatja átfogó....
2019.03.21
Tizenöt év után újra Citroën Racing támogatással láthatunk a száz éves márkát képviselő piros autót....
2019.03.21
Tekintsük át nagyvonalakban ezt a szerkezetet, hiszen talán nem is olyan bonyolult, mint ahogyan az....
2019.03.21
A Volvo Cars nyilvános digitális könyvtárral ünnepli a biztonsági ismeretek megosztásának....