vitorlásverseny
Hatodik alkalommal randevúzott Balatonkenesén a hazai gépjármű szakma vitorlázást kedvelő és ahhoz értő tábora. Ezúttal is Litkey Farkas, 12-szeres Kékszalag győztes Soling világbajnok főszervezésében valósult meg a verseny. Kenese-Akali és Aliga térségében 32 kilométer várt a csapatokra.
Nyolc és tizenöt csomó között van a szél sebessége, ideális a versenyhez – értékelte a rajt előtti helyzetet Litkay Farkas, majd nem sokkal később eldördült a rajtpisztoly, és a vitorlások öt kategóriában megkezdték a menetelést.
Knezsik István elnök kapitányi szerepben ( jobbra) és Szakolczai András kormányos.
Az Autós Nagykoalíci külön csapattal indult, Knezsik István elnök kapitányi szerepben foglalt helyet a járművön. A kormányos Szakolczai András volt, a legénység pedig így állt össze: Ilinyi Tibor, Marosi Péter, Andrejka Jenő, Domokos Gábor, Horváth István, Peller Tamás, Pusztai László és Szakolczai Soma.
Dagad a szélben a vitorla.
A tudósító is felszállt a Nautic 12-re, amely egy 1998-ban épített vitorlás hajó. Magyar gyártmány, North vitorlával. Hamar szembesültünk azzal, hogy a szélviszonyok a Balatonon olyan gyorsan változnak, hogy elképezlni is nehéz. Hirtelen 18 csomóval fúj a szél, majd pár száz méter után szinte áll a levegő, 1-2 csomó az erősség. Mindez alaposan próbára teszi a legénységet, akik váltogatják a vitorlákat, keresik az ideális megoldást.
A vitorlázás nem életkorhoz kötött.
Látszik a csapaton, hogy összeszokott társaság, a kormányos adja az utasításokat, amit a legénység véleményez, s megszületik a közös megoldás.
A tudósító van a legkellemesebb helyzetben, van ideje nézelődni, s megállapítja újfent, csodás természeti értékünk a Balaton. A tó kristálytiszta, a pan oráma gyünyüű, a vitorlások pedig életet adnak a magyar tengernek.
A vitorlák a bólyákkal jelölt pályán síklanak, a csapat pedig izgul, mert egyik állandó tagjuk éppen esküvőt tart, hivatalosak a lakodalomba, így négy óráig partot akarnak érni.
Jó szelet jeleznek a műszerek.
Bevonták a tervbe Litkey Farkast is, aki pontosan négy órakor leinti a versenyt. Közel két és fél órás vizes élményünk után már csak az eredményhírdetés marad hátra.
Amíg erre sor kerül, Harkai Attilát, a Kárweb ügyvezetőjét, mint névadó szponzort kérdezem.
Járműjavítási börze a profilunk, a járműves szakma része vagyunk, így természetesen volt, hogy vállaljuk a verseny támogatását – fogalmazott az ügyvezető, aki elmondta azt is, miután a biztosítók felveszik a kárigényt, az ügyfél pedig nem tudja, hol javíttassa meg autóját, a Kárweb a legmegfelelőbb ajánlatot adja.
Kora estébe járunk, amikor Litkey Farkas eredményeket hírdet.
Az abszolút kategória dobogósai. Harmadik a helyen az ANK csapata, amelynek nagy része nem tudta megvárni az eredményhírdetést.
Abszolút kategóriában a Jaguar csapat az első, az Ivanics-csapat a második, az ANK csapata pedig a harmadik helyet szerezte meg.
Az egyes kategóriákban a következő csapatok végeztek az első helyen: Kárweb Zenit and Mor, Ivanics csapat St James, First Aquarius, Europe Assistance Kicsim, Ivanics csapat Ganz Danubius, Jaguar csapat Katamarán.
Az eredményhírdetés után Litkay Farkas köszönetet mondott a támogatásért Knezsik Istvánnak, az ANK és Erdélyi Péternek az MGE ügyvezető elnökének.
Litkey Farkas, a magyar vitorlázás legnagyobbika.