Skoda márkaigazgató

Gyakornokból márkaigazgató

2017.12.10.

Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a Porsche Hungariához, ahol aztán figyelemre méltó tempóban mászta meg a szakmai szamárlétrát, s az egykori gyakornokból mára a ŠKODA márkaigazgatója lett. A nemrég kinevezett új ŠKODA-főnökkel beszélgettünk a sikerről, pályafutásáról, hobbijáról és egy réges-régi gépkocsinyeremény-betétkönyvről.

Meglehet, van abban valami sorsszerű, hogy a Németh-család éppen egy ŠKODA 105-öst nyert valamikor a nyolcvanas években a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsoláson. Igaz, mint akkoriban megannyi más nyertes, ők is kihasználták az új autóra várók türelmetlenségét, és gyorsan, jó áron túladtak a kocsin, ám a ŠKODA attól kezdve jól csengő név volt Némethéknél. Az persze csak évek múltán derült ki, hogy lesz még ennél sokkal szorosabb kapcsolatuk is a cseh márkával.

Németh János, ha nem is rögtön a Škodáért, de az autókért kölyök kora óta rajongott. Zsebpénzét autós újságokra költötte, ott ült a tévé előtt minden autós műsor előtt, apukájával pedig gyakran mentek kereskedésekbe kocsikat nézegetni. Így hát nem is volt különösebb kérdés, hogy a Simontornyán felnőtt, majd a Kecskeméti Református Gimnáziumban szerzett érettségi után a járműipar felé veszi az irányt. Választását csak az befolyásolta, hogy – miként fogalmazott – belátta, inkább gazdasági mintsem műszaki szakemberként van jövője az iparágban. Így hát műszaki menedzser szakon tanult tovább a Veszprémi Egyetemen. Már az utolsó szemeszterek egyikében járt, amikor kötelező gyakorlatra kellett mennie, ő pedig úgy gondolta, hogy ha már lehet „dolgozni”, akkor igyekszik a legjobb helyen kezdeni.

„A Porsche Hungaria már akkor is a szakma csúcsának számított, szóval egy percig sem volt kérdéses számomra, hogy ott szeretnék gyakornok lenni” – idézte fel a kezdeteket a most 37 éves Németh János.

Ekkor, ha csak közvetve is, de megint a ŠKODA volt a segítségére. Pontosabban a márka Balatonalmádiban működő kereskedésének vezetője segített neki abban, hogy fogadják a Fáy utcai központban – 2002-ben a gyakornoki rendszer még gyerekcipőben járt. Fogadták is a cégnél, ő pedig rögtön erősen, kellő önbizalommal nyitott: jelezte, az a feladata, hogy afféle külső szemlélőként megoldást találjon a cég valamilyen nehézségre. Vagyis az egyetemista srác kért egy problémát a Porsche Hungariától, hogy megoldhassa azt. A raktárkészlet optimalizálásának nehézségeibe engedtek bepillantást neki. Átütő sikert persze nem ért el, de amikor 2003-ban, a témáról készült diplomamunkájával visszatért a céghez, és bemutatta azt az akkori ŠKODA márkaigazgatónak, Méhn Imrének, akkor lökést adott karrierjének. Igaz, ezt akkor még nem tudta, hiszen a márkaigazgató csak annyit mondott neki: „Szép munka.” Az, hogy ez valójában óriási dicséret volt, csak akkor derült ki, amikor nem sokkal később interjúra hívták, majd termékmenedzsernek felvették – és többek között épp a készletezést bízták rá.

Öt év múltán nyolc-kilenc jelölt közül őt választották értékesítési vezetőnek: egyebek mellett a gyári kapcsolattartás, a pénzügyi elszámolás, továbbá a termékmenedzserek és a területi vezetők felügyelete tartozott alá. De Németh János felügyelte többek között azt az arculati megújulási projektet is, amelynek során kialakult a kereskedésekben ma is használt design. Mindeközben több „céges”, angol és német nyelvű továbbképzésen is részt vett. Beválasztották korábban például abba a szűk, 25 fős csoportba, amelynek a jövő vezetői projektben a Porsche Holding Gmbh. tartott képzést. Aztán – szintén a Porsche Holdingnál – részt vett „fiatal menedzserek” számára szervezett tréningen, legutóbb, tavaly pedig egy olyan vezetői képzésre jutott el, amelyen Magyarországot ketten képviselték. Alighanem ezek a képzések is szerepet játszottak abban, hogy novembertől őt nevezték ki a ŠKODA márkaigazgatónak, miután elődje, Dalnoki Balázs a Volkswagen márkavezetője lett.

Noha Németh Jánosra sűrű hónapok várnak, hiszen kezdődik a ŠKODA új kompakt SUV-jának, a Karoq-nak a piaci bevezetése, és rá hárul már az új kereskedői szerződések kidolgozása is, azért igyekszik szabadidejét is jól beosztani. A szolgálati Superb-et hajtó márkaigazgató, ha teheti, feleségével és két kisgyermekével tölti szabadidejét, szívesen fut, teniszezik vagy éppen síel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.07.19
Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket az elektromos autók elterjesztésére kitalált állami....
2018.07.19
A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs....
2018.07.19
A városi terepjárók iránti erős keresletnek köszönhetően jelentősen növelte forgalmát és nyereségét....
2018.07.19
Az Autós Nagykoalíció támogatásával a kocsi Kocsitoló Fesztivál keretében idén is megrendezték a....
2018.07.19
Kétszeres Európa bajnok, hatszoros magyar bajnok vendége lesz pénteken Gyöngyösnek. Kiss Norbi....
2018.07.19
Mintegy 164 ezer gépkocsiját adta át ügyfeleinek június folyamán az AUDI AG, értékesítése így 3,8....
2018.07.19
A J. D. Power idei jármű-megbízhatósági felmérésén (VDS) egy megismételt kategóriagyőzelem mellett....
2018.07.19
2018. július 9-től Várkonyi Zsolt (42) tölti be a BMW Group Magyarország vevőszolgálati igazgatói....
2018.07.19
Hogy megfeleljen az egyre sokszínűbbé váló elvárásoknak és életstílusoknak a Nissan Motor Co., Ltd....
2018.07.18
A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X testvéreként valami újat, valami megfoghatót kellett mutatnia....