Skoda márkaigazgató

Gyakornokból márkaigazgató

2017.12.10.

Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a Porsche Hungariához, ahol aztán figyelemre méltó tempóban mászta meg a szakmai szamárlétrát, s az egykori gyakornokból mára a ŠKODA márkaigazgatója lett. A nemrég kinevezett új ŠKODA-főnökkel beszélgettünk a sikerről, pályafutásáról, hobbijáról és egy réges-régi gépkocsinyeremény-betétkönyvről.

Meglehet, van abban valami sorsszerű, hogy a Németh-család éppen egy ŠKODA 105-öst nyert valamikor a nyolcvanas években a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsoláson. Igaz, mint akkoriban megannyi más nyertes, ők is kihasználták az új autóra várók türelmetlenségét, és gyorsan, jó áron túladtak a kocsin, ám a ŠKODA attól kezdve jól csengő név volt Némethéknél. Az persze csak évek múltán derült ki, hogy lesz még ennél sokkal szorosabb kapcsolatuk is a cseh márkával.

Németh János, ha nem is rögtön a Škodáért, de az autókért kölyök kora óta rajongott. Zsebpénzét autós újságokra költötte, ott ült a tévé előtt minden autós műsor előtt, apukájával pedig gyakran mentek kereskedésekbe kocsikat nézegetni. Így hát nem is volt különösebb kérdés, hogy a Simontornyán felnőtt, majd a Kecskeméti Református Gimnáziumban szerzett érettségi után a járműipar felé veszi az irányt. Választását csak az befolyásolta, hogy – miként fogalmazott – belátta, inkább gazdasági mintsem műszaki szakemberként van jövője az iparágban. Így hát műszaki menedzser szakon tanult tovább a Veszprémi Egyetemen. Már az utolsó szemeszterek egyikében járt, amikor kötelező gyakorlatra kellett mennie, ő pedig úgy gondolta, hogy ha már lehet „dolgozni”, akkor igyekszik a legjobb helyen kezdeni.

„A Porsche Hungaria már akkor is a szakma csúcsának számított, szóval egy percig sem volt kérdéses számomra, hogy ott szeretnék gyakornok lenni” – idézte fel a kezdeteket a most 37 éves Németh János.

Ekkor, ha csak közvetve is, de megint a ŠKODA volt a segítségére. Pontosabban a márka Balatonalmádiban működő kereskedésének vezetője segített neki abban, hogy fogadják a Fáy utcai központban – 2002-ben a gyakornoki rendszer még gyerekcipőben járt. Fogadták is a cégnél, ő pedig rögtön erősen, kellő önbizalommal nyitott: jelezte, az a feladata, hogy afféle külső szemlélőként megoldást találjon a cég valamilyen nehézségre. Vagyis az egyetemista srác kért egy problémát a Porsche Hungariától, hogy megoldhassa azt. A raktárkészlet optimalizálásának nehézségeibe engedtek bepillantást neki. Átütő sikert persze nem ért el, de amikor 2003-ban, a témáról készült diplomamunkájával visszatért a céghez, és bemutatta azt az akkori ŠKODA márkaigazgatónak, Méhn Imrének, akkor lökést adott karrierjének. Igaz, ezt akkor még nem tudta, hiszen a márkaigazgató csak annyit mondott neki: „Szép munka.” Az, hogy ez valójában óriási dicséret volt, csak akkor derült ki, amikor nem sokkal később interjúra hívták, majd termékmenedzsernek felvették – és többek között épp a készletezést bízták rá.

Öt év múltán nyolc-kilenc jelölt közül őt választották értékesítési vezetőnek: egyebek mellett a gyári kapcsolattartás, a pénzügyi elszámolás, továbbá a termékmenedzserek és a területi vezetők felügyelete tartozott alá. De Németh János felügyelte többek között azt az arculati megújulási projektet is, amelynek során kialakult a kereskedésekben ma is használt design. Mindeközben több „céges”, angol és német nyelvű továbbképzésen is részt vett. Beválasztották korábban például abba a szűk, 25 fős csoportba, amelynek a jövő vezetői projektben a Porsche Holding Gmbh. tartott képzést. Aztán – szintén a Porsche Holdingnál – részt vett „fiatal menedzserek” számára szervezett tréningen, legutóbb, tavaly pedig egy olyan vezetői képzésre jutott el, amelyen Magyarországot ketten képviselték. Alighanem ezek a képzések is szerepet játszottak abban, hogy novembertől őt nevezték ki a ŠKODA márkaigazgatónak, miután elődje, Dalnoki Balázs a Volkswagen márkavezetője lett.

Noha Németh Jánosra sűrű hónapok várnak, hiszen kezdődik a ŠKODA új kompakt SUV-jának, a Karoq-nak a piaci bevezetése, és rá hárul már az új kereskedői szerződések kidolgozása is, azért igyekszik szabadidejét is jól beosztani. A szolgálati Superb-et hajtó márkaigazgató, ha teheti, feleségével és két kisgyermekével tölti szabadidejét, szívesen fut, teniszezik vagy éppen síel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.04.23
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt 2018. április 23-án 14 órakor Abony....
2018.04.23
A főbb európai piacokon a legtöbb használt autót magában foglaló tranzakció magánszemélyek között....
2018.04.23
- Daniel Craig Aston Martin márkájú Bond-autója 468 500 dollárért (118,4 millió forint) kelt el egy....
2018.04.23
- Súlyos közúti baleset történt Észak-Koreában, amelyben sok kínai turista vesztette életét - írta....
2018.04.23
- Az autózás elektromosítása jegyében nyílik meg Pekingben a világ legnagyobb autóipari kiállítása....
2018.04.23
- Új életre keltették a híres Queen Elizabeth 2 luxus óceánjárót, vízen lebegő szállodaként....
2018.04.23
 A HoppyGo platform és a cseh Leo Express szállítási vállalat SmileCar mobilitási szolgáltatójának....
2018.04.23
A Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós....
2018.04.23
A spanyol nyerte meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság elitkategóriája, a MotoGP versenyét....
2018.04.23
Közlekedési balesetben 9 személy vesztette életét, 52 súlyos és 125 könnyű sérüléssel végződött -....