ICDP

A gyártástól a teljes élcetciklus menedzseléséig

2017.08.12.

Számos, a magyarnál fejlettebb piacon érezteti hatását az az évek óta tartó trend, mely szerint az autó birtoklásának vágyát szépen lassan elnyomják a kedvező lízing, vagy más használati formák. De hova vezet ez? A vita régóta zajlik, bizonyos vélemények szerint az autóbirtoklás aránya a 0 felé fog közelíteni, más, visszafogottabb álláspontok szerint bár a lízing és más autóhasználati formák lesznek jellemzőek, az autó, mint tulajdon továbbra sem lesz ritkaság.

Az egyik jelentős autógyártó már kísérletezik olyan lízing lehetőségekkel, amik majdnem a jármű teljes élettartamát lefedik az új- és használtautó lízing integrálásával. Az értékesítők olyan konstrukciókat ajánlanak ügyfeleiknek, mellyel 2 év használat után átülhetnek egy másik új autóba, és hasonló, két éves ciklussal kalkuláló ajánlatokat tesznek az idősebb autóra vágyóknak is.



Carcodeal

Manapság jellemzően a cél a flotta lecserélése és a megmaradt autók eladása közötti idő lerövidítése, ami fokozza a versenyt és ezáltal javul a flották menedzselése, valamint új nagybani kereskedelmi csatornák is létrejöhetnek ezáltal. A gyártókat és a lízing vállalatokat központi leltár nyilvántartás és a modern folyamat-menedzsment segíti az autók elérhetőségének javításában, a készletek menedzselésében és az autók újraeladásában. Esetükben kulcsfontosságú kell találni az egyensúlyt a gyorsabb átfutási idő és a fokozott viszonteladási árak között.

Több, saját használtautó-eladási csatornával rendelkező autógyártó keresi a további lehetőségeket a változó piacon. Bár a használtautó-piacot továbbra is az aukciók és online kereskedelmi oldalak mozgatják, a gyártók, lízingcégek és aukciós oldalak egyaránt keresik az olyan modern megoldásokat, amik segítenek feltárni az autó teljes életciklusában rejlő lehetőségeket.



UK Car Auctions

Mindez kezdődhet például az új- és használtautó vásárlók számára adott ajánlatok árazásának és „célzásának” szinkronizálásával, a megfelelő kapcsolódási pontok és elérhető autók összekapcsolásával. Ahogy mindig, itt is a technológia lehet az, ami megváltoztatja a gyakorlatot, ahogy az autók egyre több információt oszthatnak meg a gyártókkal, az ügyfelek közelebb kerülnek a vállalathoz, ami – főleg hosszútávon - megkönnyíti az ajánlatok hatékonyabb célzását.

Régen az autókat megtervezték, megépítették majd eladták és – ez persze vitatható – a gyártók mondhatni „elfelejtették” az eladott autót. Az autók újraeladása a lízinglehetőségekkel kombinálva, a profi ügyfélmenedzsment és a modern technológiák segíteni fogják a gyártókat abban, hogy az autó bevételt jelentsen számukra ne csak eladáskor, hanem teljes életciklusa során.



Book Keeping

Ugyanakkor a használtautók flottapiacra való bevonása rögtön megkérdőjeleződik, ha figyelembe vesszük, hogy ez lelassíthatja az eszközök megtérülését, likviditási problémákat okozva. Így a használtautó-flották menedzselése kulcsfeladat lehet a jövőben. Ha az eszközállományt és a financiális lehetőségeket tekintjük, nyilvánvaló, hogy számos autógyártónak több forrása van az utakon, mint a gyárban vagy a fejlesztői részlegen. Továbbra is kérdés, hogy az autógyárak akarnak-e előállítóból szolgáltatóvá válni, de ha ők meghátrálnak, biztosak lehetünk benne, hogy a független harmadik felek, mint a lízing és bérautó vállalkozások vagy más, modern mobilitási szolgáltatások örömmel töltik be a keletkező űrt.

A cikk forrása Ben Waller ICDP publikációja.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.07
Lezárták a Róna utcát a Szugló utca és az Újvilág utca között, az Egressy út felé vezető oldalon. ..
2019.12.07
Ez több mint egy könyv, ez minden korábbi magyar autókról és motorokról szóló krónikáknál gazdagabb....
2019.12.07
2019 első hat hónapjában különösen jól fogytak a villanyautók, főleg a Tesla Model 3 iránt ugrott....
2019.12.07
Tasser Friedrich Olaszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.07
A SUV új generációja nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat a Mazda3....
2019.12.07
Még soha annyi autót nem értékesített a német gyártó egy hónapban, mint most, elsősorban a kínai,....
2019.12.07
A Magnus Aircraft Zrt. üzeme a jövő év elejétől teljes kapacitással üzemel, és már megrendelték az....
2019.12.07
A dél-koreai autógyár 51,35 milliárd dollárt szán erre a célra a következő hat évben. ..
2019.12.07
Mit tud kezdeni az európai autóipar azzal az ellenérzéssel, amely a klasszikus –belsőégésű –....
2019.12.07
A világ legnépesebb országa állami támogatást nyújthatna a jövőben az ott gyártott Tesla autókért,....