ICDP

A gyártástól a teljes élcetciklus menedzseléséig

2017.08.12.

Számos, a magyarnál fejlettebb piacon érezteti hatását az az évek óta tartó trend, mely szerint az autó birtoklásának vágyát szépen lassan elnyomják a kedvező lízing, vagy más használati formák. De hova vezet ez? A vita régóta zajlik, bizonyos vélemények szerint az autóbirtoklás aránya a 0 felé fog közelíteni, más, visszafogottabb álláspontok szerint bár a lízing és más autóhasználati formák lesznek jellemzőek, az autó, mint tulajdon továbbra sem lesz ritkaság.

Az egyik jelentős autógyártó már kísérletezik olyan lízing lehetőségekkel, amik majdnem a jármű teljes élettartamát lefedik az új- és használtautó lízing integrálásával. Az értékesítők olyan konstrukciókat ajánlanak ügyfeleiknek, mellyel 2 év használat után átülhetnek egy másik új autóba, és hasonló, két éves ciklussal kalkuláló ajánlatokat tesznek az idősebb autóra vágyóknak is.



Carcodeal

Manapság jellemzően a cél a flotta lecserélése és a megmaradt autók eladása közötti idő lerövidítése, ami fokozza a versenyt és ezáltal javul a flották menedzselése, valamint új nagybani kereskedelmi csatornák is létrejöhetnek ezáltal. A gyártókat és a lízing vállalatokat központi leltár nyilvántartás és a modern folyamat-menedzsment segíti az autók elérhetőségének javításában, a készletek menedzselésében és az autók újraeladásában. Esetükben kulcsfontosságú kell találni az egyensúlyt a gyorsabb átfutási idő és a fokozott viszonteladási árak között.

Több, saját használtautó-eladási csatornával rendelkező autógyártó keresi a további lehetőségeket a változó piacon. Bár a használtautó-piacot továbbra is az aukciók és online kereskedelmi oldalak mozgatják, a gyártók, lízingcégek és aukciós oldalak egyaránt keresik az olyan modern megoldásokat, amik segítenek feltárni az autó teljes életciklusában rejlő lehetőségeket.



UK Car Auctions

Mindez kezdődhet például az új- és használtautó vásárlók számára adott ajánlatok árazásának és „célzásának” szinkronizálásával, a megfelelő kapcsolódási pontok és elérhető autók összekapcsolásával. Ahogy mindig, itt is a technológia lehet az, ami megváltoztatja a gyakorlatot, ahogy az autók egyre több információt oszthatnak meg a gyártókkal, az ügyfelek közelebb kerülnek a vállalathoz, ami – főleg hosszútávon - megkönnyíti az ajánlatok hatékonyabb célzását.

Régen az autókat megtervezték, megépítették majd eladták és – ez persze vitatható – a gyártók mondhatni „elfelejtették” az eladott autót. Az autók újraeladása a lízinglehetőségekkel kombinálva, a profi ügyfélmenedzsment és a modern technológiák segíteni fogják a gyártókat abban, hogy az autó bevételt jelentsen számukra ne csak eladáskor, hanem teljes életciklusa során.



Book Keeping

Ugyanakkor a használtautók flottapiacra való bevonása rögtön megkérdőjeleződik, ha figyelembe vesszük, hogy ez lelassíthatja az eszközök megtérülését, likviditási problémákat okozva. Így a használtautó-flották menedzselése kulcsfeladat lehet a jövőben. Ha az eszközállományt és a financiális lehetőségeket tekintjük, nyilvánvaló, hogy számos autógyártónak több forrása van az utakon, mint a gyárban vagy a fejlesztői részlegen. Továbbra is kérdés, hogy az autógyárak akarnak-e előállítóból szolgáltatóvá válni, de ha ők meghátrálnak, biztosak lehetünk benne, hogy a független harmadik felek, mint a lízing és bérautó vállalkozások vagy más, modern mobilitási szolgáltatások örömmel töltik be a keletkező űrt.

A cikk forrása Ben Waller ICDP publikációja.  

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.10
Frankfurtban a nemzetközi repülőtéren totális káosz alakult ki a hó miatt vasárnap délután és este....
2017.12.10
Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a....
2017.12.10
A feldíszített környezetkímélő és akadálymentes Solaris–Škoda trolibusz különleges megjelenéssel és....
2017.12.10
A japán prémiumgyártó bemutatta az LX terepjáró három helyett két üléssoros kiadását, ami óriási....
2017.12.10
Az ingyen letölthető alkalmazás az autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyeket teszi....
2017.12.10
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Párizsi Lotrec Car ..
2017.12.10
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.12.10
Egy hazai telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő....
2017.12.10
Németországban felmérést végeztek a városi lakosság körében a dízelmotorok betiltásáról, aminek....
2017.12.10
A Hyundai Holding Kft. idén decemberben egy 680 ezer forintos BCM készülékkel lepte meg a Bókay....