közlekedésbiztonság

Gyermekek biztonsága az autóban

2019.05.07.

A 10 évesnél fiatalabb gyermekek halálozása az utakon rettenetes számokat mutat Franciaországban.

 

Minden egyes héten 1 gyermek hal meg, 30 pedig kórházba kerül autó utasaként elszenvedett baleset miatt. A gyermekek halálozásában az közúti közlekedési balesetek még mindig vezető tényezőként szerepel. Egy 2015-ös felmérés azt mutatja, hogy még mindig sokan rosszul kötik be a gyerekeket az autóban: 3-ból 2 gyerek nem, vagy rosszul van bekötve.

2018. július és október között a Prévention Routière és a Bébé Confort közösen készített felmérést a rendőrség támogatásával a családok által sűrűbben látogatott helyszíneken (szórakoztató parkok, bevásárlóközpontok, szabadidős központok) Franciaország különböző régióiban. 329 megfigyelés történt a 0 és 11 év közötti korosztályra. Ezelőtt 2015. júliusában készült hasonló felmérés. Ez utóbbihoz képest nem sok változás történt: a gyermekek kétharmada rosszul volt bekötve vagy be sem volt kötve.

Szeretteink közül a legkisebbeket is a legnagyobb biztonságban kell tudnunk! (fotó: Sécurité Routiére)

A balesethez vezető okok között előkelő helyen szerepelt gyermekülés hiánya, rosszul bekötött öv, vagy a kezek alatt elvezetett öv, rosszul bekötött gyerekülés stb. szerepeltek. 75%-ban a biztonsági övvel bekötött ülések voltak rosszul rögzítve, míg 35%-ban az Isofixesek. Még mindig kevesen, az autósok csak 15%-a használja az isofixes üléseket, noha kétharmaduk ismeri.

A szülők alulinformáltak a veszélyekről

A 2 év alatti gyermekeknek csak körülbelül a fele (56%) utazik a menetiránynak háttal. Ráadásul túl hamar, már 9 hónapos kor körül kötik be a gyerekeket a menetiránynak megfelelően, noha az újfajta gyermekülések lehetővé teszik, hogy legalább 15 hónapos körig a menetiránynak háttal is be lehessen kötni, akár egészen 4 éves korig! Sokkal biztonságosabb háttal bekötni a gyereket, baleset esetén kevésbé éri terhelés a nyakat és az agyat.

Ami pedig az ülésmagasítót illeti: túl korán hagyják el, gyakran már 5 éves korban. Az ilyen korú gyermekek egynegyedét pedig már az autó ülésére ültetik. Azonban 10 éves korig (törvényi előírás) az ülésmagasító használatával elkerülhetőek lennének a súlyos sérülések (has).

A megfelelő üléshasználat 50-70%-ban csökkenti a gyermekek súlyos sérülését vagy elhalálozását baleset során. Ennél fogva a Prévention Routière azt szeretné elérni, hogy csökkentsék a gyerek biztonsági ülések Áfáját 20-ról 5,5%-ra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....