autósport

Győzni érkezett a Toyota Le mans-ba

2018.06.15.

A TOYOTA GAZOO Racing célja a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) második fordulójának Le Mans-i 24 órás futámán egyértelműen a győzelem: 86. alkalommal rendezik meg a klasszikus francia futamot, melyen két 1000 lóerős TS050 HYBRID autót indít a Toyota. A 7-es számú versenyautót Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López vezetik majd, míg a 8-as pilótái Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima lesznek a Le Mans-i újonc, Fernando Alonso mellett.

Az idény Spa-Francorchampsban rendezett, első futamán elért kettős győzelem után a csapat ismét az első helyet veszi célba, ez egyébként a Toyota 20. Le Mans-i szereplése. A TS050 HYBRID autók teljesítményének és megbízhatóságának javítását szolgáló 25000 kilométeres, idény előtti tesztelést követően a csapat jól felkészült a kihívásra. A TOYOTA GAZOO Racing már a korábbi években is bizonyította gyorsaságát a Le Mans-i pályán: 2016-ban csak a verseny legvégén jelentkező műszaki hiba miatt maradt le a győzelemről, illetve tavaly rekord köridővel, pole pozíciót kiérdemelve. Idén a csapat előtt álló kihívás az, hogy a második Le Mans-győztes japán csapattá váljon. Az autóversenyzés leghatékonyabb hibrid elektromos hajtásláncának köszönhetően a TOYOTA idén nagyjából 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel Le Mans-ban, mint 2012-ben, amikor az első LMP1 hibridje indult a La Sarthe pályán. A TS050 HYBRID 35.1 kg üzemanyagot kap szakaszonként, ami a 13.626 méteres körökből 11 teljesítésére elég.

A többi, nem hibrid hajtásláncú LMP1 autó - melyek 45 kilóval könnyebbek lehetnek a TS050 HYBRID-eknél - 10 kört tudnak megtenni szakaszonként. A pontos üzemanyag tankolható mennyisége még megerősítésre vár, de bizonyosan jóval nagyobb lesz, mint a TS050 HYBRID-eknél, így a nem hibrid autók erősebbek lesznek, de gyakrabban és hosszabb ideig kell majd tankolniuk. Az új LMP1-es szabályok mellett megrendezett futamon a TOYOTA két kör előnnyel győzött Spaban a versenytársaihoz képest jóval rövidebb kiállásoknak köszönhetően. A közelmúltban tartott Le Mans-i tesztelésen a Rebellion Racing bármely más nem hibrid autóhoz képest több, mint négy másodperccel jobb köridőt teljesített, így most nagyon izgalmas és kiélezett versenyre számíthatunk. 

A tavalyi futam óta némiképp átalakították a Circuit de la Sarthe-t, így az újabb biztonsági megoldások miatt három méterrel rövidebb lett a pálya. Ez azt jelenti, hogy Kamui 2017-ben kivívott pole pozíciója a 13.629 méteres pályán 3 perc 14.791 másodperces köridővel örökre a legjobb marad, és bekerül a rekordok közé Martin Brundle 1999-ben egy TS020-essel 13.605 méteres pályán elért ideje mellé. A 2018-as TS050 HYBRID autók a június 3-án tartott hivatalos tesztelésen már megtettek 2,752 kilométert a Circuit de la Sarthe-on - a leggyorsabb köridőt teljesítve - így a csapat célja az, hogy az egész hétvégére fenntartsa ezt a teljesítményt és megbízhatóságot.  

A Le Mans-i héten érezhetjük a hosszú távú versenyzés valódi szellemét. A június 13-án, szerdán, délután négykor tartott négyórás edzéssel, majd az este tízkor indult kétórás időmérő edzéssel kezdődő eseményen közel 35 órát kell majd vezetni a pilótáknak. Csütörtökön ismét két, 120 perces időmérő edzésre kerül sor este hétkor és tízkor. A rajtrácson elfoglalt pozíciót az edzések során elért legjobb köridők alapján jelölik ki. A TOYOTA készen áll arra, hogy immár negyedik alkalommal szálljon harcba a pole pozícióért Le Mans-ban.  A pilóták pénteki felvonulása a városban lehetőséget ad a rajongóknak arra, hogy már a hétvége előtt találkozzanak kedvenceikkel. A hétvége 45 perces bemelegítéssel kezdődik szombat reggel kilenckor, majd délután háromkor rajtol a futam. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..