elektromos

Ha szólít a hegy, a MINI Cooper SE válaszol

2020.01.29.

Önfeledt „én-idő” a hóval borított lankákon, egy nap a hegyekben – München lakosai számára ez egy felettébb vonzó alternatíva a téli szabadidő eltöltésére. A MINI tisztán elektromos meghajtású újdonsága ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül képes valóra váltani a kirándulást egészen az osztrák síparadicsomként ismert Söldenbe, majd vissza.

A felejthetetlen hegyi kirándulások a téli hónapokban mutatják meg legizgalmasabb arcukat, München néhány száz kilométeres környezetében ráadásul egy egész sor hegycsúcs várja a téli sportok szerelmeseit. A bajor főváros lakosai számára a spontán síelések és szánkózások így kiváltképp vonzó alternatívát jelentenek, hiszen a felhőkig nyúló hegyek még a belvárosból nézve is csábító közelségben magasodnak. A hóval borított lankák felfedezése ráadásul az elektromos mobilitás innovációit kínáló MINI Cooper SE adottságainak kiaknázásra is kiváló lehetőséget biztosít.

München környékén kivételesen színes helyszínek, programok és lehetőségek közül válogathatnak a téli sportok szerelmesei, és noha számos izgalmas hegycsúcs karnyújtásnyi közelségben található, egy dolog vitathatatlan: a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE ambiciózus célokkal született. Az alapfelszereltség részeként kínált navigációs rendszerben Sölden aktiválódik úti célként, amely 1 350 méteres tengerszint feletti magasságával és a síterepen található két gleccserével már késő ősszel hóval borítva várja a látogatókat. Az úti cél a MINI Cooper SE fedélzetén egyetlen feltöltéssel, károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető távolságban húzódik: a München szívében álló BMW Welt parkolójából indulva a Söldenben üzemelő sífelvonók pontosan 200 kilométerre találhatók.

A valós autóhasználati szokásokat jól modellező WLTP fogyasztásmérési módszer szerint a MINI Cooper SE a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 235 – 270 kilométer megtételére képes, ez a távolság pedig a gyakorlatban még úgy is abszolválható, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei egyszer-egyszer az elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét is kiaknázzák. A havas élmények felé vezető utazás dél-Münchenből a 95-ös autópályán veszi kezdetét, ahol az Alpok lábai már néhány kilométer után az aszfaltcsík két széléig érnek.  A nyugodt közlekedést garantáló GREEN vezetési üzemmód hatékonyságra optimalizált gázreakciókat eredményez, amelyekkel a MINI Cooper SE egészen a Zugspitze hegycsúcsig utazik. Garmisch-Partenkirchen-től az út délkeleti irányt vesz, egészen a Németország és Ausztria határán elterülő Mittenwald városáig.

A GREEN vezetési üzemmód alternatívájaként a GREEN+ vezetési üzemmód is a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll, amely a fedélzeti fűtőrendszer kikapcsolásával képes csökkenteni az energiafogyasztást és növelni a tisztán elektromos hatótávolságot. A Söldenbe vezető úton azonban ilyesmire egyáltalán nincs szükség. A MINI Cooper SE már alapfelszereltségként duplazónás automata légkondicionálóval érkezik meg az utakra, hőpumpával oldva meg az utastér fűtését: a technológia az elektromos motorból, a hajtáslánc vezérlőelektronikájából és a nagyfeszültségű akkumulátorból kiáramló hőt a külső levegővel vegyítve szívja el, így garantálva az utastér minden pillanatban komfortos hőmérsékletét. A hőpumpával dolgozó utastér-fűtés rendkívül hatékony megoldás, amelynek működtetéséhez ráadásul a hagyományos elektromos berendezésekhez képest 75 százalékkal kevesebb energiára van szükség – még téli időjárási körülmények közepette is.

Mint ilyen, a MINI Cooper SE fedélzetén nem kell síkabátba, sapkába és kesztyűbe burkolózva utazni, annál is inkább, mert a csomagtér térfogata nem csupán a sífelszerelésnek és a szánkónak, de még a meleg sportruházatnak is helyet biztosít. Tekintve, hogy a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia működéséhez szükséges energiát tároló nagyfeszültségű akkumulátort a tervezők ötletesen, „T” alakba rendezve süllyesztették be a modell padlólemezébe, a MINI Cooper SE csomagterének térfogata literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI hasonló értékével: az alapesetben 211 liter csomagtér-térfogat a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literig bővíthető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....