motorgyártás
Az Audi COD-technikája igazán sokoldalú megoldás, amely éppúgy ideális a négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrások, mint a V8-as TFSI és a 12 hengeres szívómotor számára. E rendszer mindegyik motorban úgy működik, hogy a felső sebességi fokozatokban kicsi, illetve közepes fordulatszám és motorterhelés mellett önműködően leállítja a hengerek felét egészen addig, amíg a vezető újból intenzív gázt ad. Ennek eredményeképpen megnő a továbbra is aktív hengerek hatásfoka, mivel munkapontjuk kedvező irányba, azaz a nagyobb terhelések felé tolódik el.
A működő hengerek számában bekövetkező minden változás olyan lágyan zajlik, hogy szinte alig érzékelhető. A nyolchengeres motorral szerelt modellekben aktív motortartó ágyazások egyenlítik ki messzemenőkig a nem kívánt rezgéseket, az Audi Noise Cancellation (ANC) technikája pedig célzott „ellenhangok” keltésével mérsékli a kellemetlen frekvenciákat a lekapcsolási fázisban. E két megoldás modelltől függően önállóan vagy együttesen fejtheti ki hatását.
Az 1.4 TFSI COD motor esetében a rendszer a kettes és a hármas, míg a 4.0 TFSI erőforrásban a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengerre hat. A lekapcsolt hengerekben a gyújtás és a befecskendezés egyaránt szünetel. A szelepeket a vezérműtengelyeken elektromágneses mozgatású csapok segítségével eltolható vezérlőprofilok zárják, miután a rendszer a hengerekben a dugattyúkra ható ellennyomás mérséklése érdekében levegővel töltötte fel a hengereket.
A 368 kW (500 LE) teljesítményű W12-es motorban a COD-technika speciális változata működik, amely mindvégig nyitott állapotban tartja a szelepeket. A rendszer először a bal oldali hengersor összes tagjában szünetelteti a befecskendezést és a gyújtást, a motor így hathengeresként üzemel tovább. Mielőtt azonban a bal katalizátor hőmérséklete túlságosan lecsökkenne, ismét újraindul a bal hengersor, és ekkor a jobb oldali hengerek állnak le. Egy-egy hosszabb lekapcsolási periódus során így az egyes hengersorok váltakozva kerülnek működő, illetve inaktív állapotba.
A COD-technika alkalmazásával jelentősen csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Az Audi RS 6 Avant és RS 7 Sportback esetében a NEFZ-cikluson mérhető megtakarítás mintegy öt százalékra adódik, a tekintélyes, 412 kW (560 LE) teljesítményű 4.0 TFSI COD aggregát így átlagosan mindössze 9,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként. A 103 kilowattos (140 LE) 1.4 TFSI COD motor az Audi A3 típusban 4,7 literes átlagfogyasztást produkált 100 kilométerenként, vagyis a NEFZ-cikluson 0,4 l/100 km fogyasztáscsökkenést sikerült a hengerlekapcsolással elérni. Visszafogott vezetési stílus mellett e megtakarítás akár húsz százalékra is növelhető.