Forma 1

Halálosan megfenyegették a Verstappent büntető bírót

2017.10.26.

Elszabadultak az indulatok az austini büntetés után, ám volt olyan szurkoló is, akit ez a durvaság helyett inkább tréfára sarkallt...

Nagy vitákat és indulatokat kavart a múlt hétvégén, hogy az FIA az austini futam után 5 másodperces büntetéssel sújtotta, s ezzel megfosztotta az utolsó körben megszerzett dobogós helyétől Max Verstappent. A holland, az édesapja, Jos, valamint csapata, a Red Bull igazságtalan ítéletről beszéltek, s dühüket főként arra a Garry Conellyre vetítették ki, aki tavaly Mexikóban szintén szerepet játszott az akkori dobogós helyezésük elvesztésében.

Az Amerikai Nagydíjon a versenyzőbíró szerepét a korábban többek közt a Ferrarit is kormányzó Mika Salo látta el, aki a történtek után közösségi oldalán nyilatkozott arról, hogy bármennyire is fájó volt meghozni ezt a döntést, az egyértelmű pályalevágás miatt nem volt más választásuk.

Azóta elárulta, halálos fenyegetéseket is kapott a felháborodott szurkolóktól. „Ezek főleg Hollandiából érkeztek” – erősítette meg a Suomi F1 oldalnak.

De voltak kevésbé súlyos esetek is. A szerepe kapcsán volt, aki egy korábbi reklámfilmet keresett elő a múltból, melyben a finn még a Ferrari overallját viselve fogad telefonhívásokat. Tekintve, hogy a döntéssel éppen a Ferrari járt jól, ráadásul honfitársa, Kimi Räikkönen állhatott így dobogóra, a részrehajlásról szőtt összeesküvés-elméleteket szinte borítékolni lehetett. Egy másik elégedetlen eközben a Wikipédia oldalán írta át a róla szóló leírást, mondván: „független bíróként a Ferrari lefizette őt, hogy újra világbajnok lehessen”, és „kínos büntetésekkel segítette a csapatot”.

Mika Salo (fotó: XPB)

„Az csak egy mókás tréfa volt. Az ellenem és más kollégák ellen irányuló fenyegetéseket azonban nem tolerálhatjuk” – kommentálta Salo a meghamisított életrajzát, amit azóta már rendbe tettek.

Bármekkora hullámokat is kavart a döntésük, a volt versenyző továbbra is úgy véli, megfelelően jártak el. „Büntetés volt, de a szabályok már csak szabályok. Egyértelműen kimondják, hogy büntetni kell a versenyzőt, ha a pálya levágásával előnyt szerez. Max a kanyar után ezért állt a Ferrari előtt, tehát az eset egyértelmű volt” – szögezte le.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....