elektromobilitás
A Tesla a következő évben tervezi teherautók és buszok piacra dobását, a Daimler pedig ebben az évben jelentette be a Fuso E-Cell tesztelését. Most egy kevésbé ismert játékos is beszállt a saját e-teherautójával. A brit Charge, a Formula E hivatalos elektromos teherautó partnere, nemrég állt elő a futurisztikus megjelenésű modelljével, ami a következő évben fog az utakon megjelenni.
A lapos, falszerű elülső rész mögött kezdődik igazán a valódi fejlesztés. Múlt héten Londonban beszéltek először konkrétabb tervekről a gyártás menetét illetően: 3,5 tonnától 26 tonnás járműveket készülnek piacra dobni könnyűsúlyú kompozitból, az elemes módszernek köszönhetően csupán négy óra szükséges egy embernek az összeszereléshez, ami 10.000 teherautó/év termelési kapacitást jelent egy 10 fős személyzettel.
A Charge becslései szerint a teherautó 160 km-es hatótávval fog rendelkezni zéró károsanyag-kibocsátással, ami akár 805 km-re is felturbózható. A cég elmondása szerint az új modell már készen áll az önvezetésre, illetve más rendszereket wifi-n vagy mobilneten is lehet frissíteni.
Áprilisban a Charge a Formula E hivatalos partnere lett, a prototípus támogatóautóként értékes információval szolgálhat a gyártásba kerülő modellhez. A cég szintén érdekelt a Formula E Roborace versenysorozatában is.
A Charge Oxfordshire közelében tervezi az első gyár felépítését, következő évben pedig piacra kerül az új teherautó.