Forma-1

Hamilton győzelmét senki sem veszélyeztette Kínában

2015.04.12.

A Mercedes kettős győzelmet aratott a szezon harmadik versenyén, a Ferrarik ezúttal nem tudtak beleszólni az első helyért zajló küzdelembe.

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, a brit versenyző ezzel 3-ról 13 pontra növelte előnyét az összetett pontversenyben Sebastian Vettel előtt. A kétszeres világbajnok már a rajtrács első helyére szokatlanul ferde szögben beállított autójával is jelezte, hogy nem kívánja átadni az első helyet az indulás után. Ez végül így is történt, a szokatlanul sima rajt után Hamilton, Nico Rosberg és a harmadik helyről indult Vettel nem váltott pozíciót, a hatodik helyről indult Kimi Räikkönen viszont két kanyar alatt megelőzte az előle rajtoló két Williamst, és gyorsan feljött a negyedik helyre.

Az élmezőnyben ezután csak a kerékcserék idejére borult fel a sorrend, de valódi előzés nem történt. Meglepetést okozott, hogy Sebastian Vettel előbb állt ki kerékcserére, mint a két Mercedes; már ekkor látszott, hogy – Malajziával ellentétben – ezúttal nem tudnak a vörös autók jobban vigyázni a gumikra, mint a legnagyobb vetélytársuk. Az első kerékcserék után, a 20. kör környékén Hamilton előnye még mindössze 2 másodperc volt Rosberg és 3,5 másodperc Vettel előtt, ekkor még úgy látszott, hogy szoros lehet a küzdelem az első helyért. Rosberg a rádión beszólt a Mercedes csapatnak, hogy Hamiltonnak gyorsabban kellene mennie, mert ha két másodpercnél közelebb kerül hozzá, akkor fokozott kopás fog jelentkezni az abroncsain, amit el akar kerülni.

Hamilton megfogadta a tanácsot, a gázra lépett, és folyamatosan növelte előnyét az üldözőivel szemben: a kerékcserék második, utolsó köre után 46. körben már 4,5 másodperccel vezetett Rosberg, és 18 másodperccel Vettel előtt. A Ferrarik ezúttal nem tudták egy kerékcserével kevesebbel teljesíteni a távot, ráadásul az utolsó etapban feltett kemény gumikon már nem tudták tartani a Mercedesek tempóját sem, ezért nem volt esélyük megszorongatni az Ezüst Nyilakat. Hosszabb középső etapjával Räikkönen a verseny végére 1,4 másodpercre megközelített ferraris csapattársát, de előzni már ő sem tudott, így a negyedik helyen ért be.

Rosberg a verseny után arra panaszkodott, hogy Hamilton lassabb tempója miatt arra kényszerült, hogy védekezzen Sebastian Vettellel szemben. „Érdekes tőled azt hallani, hogy csak magadra gondoltál, amikor a tempódat változtattad a mezőny elején” –nyilatkozta a német a verseny utáni sajtótájékoztatón. „Ez megnehezítette a versenyemet, mert az, hogy az etapok elején lassabban ment a szükségesnél azt jelentette, hogy Sebastian nagyon közel került hozzám. Ez megnyitotta a lehetőséget számára arra, hogy egy korábbi bokszkiállással elém vágjon, és ezért reagálnom kellett erre. Nem került volna ilyen közel hozzám, és végül sok időt vesztettem amiatt, hogy reagálnom kellett a bokszkiállására. Nekem is a tervezettnél hamarabb kellett kiállnom, ami miatt hosszabb lett az etapom, és a végére teljesen elfogytak az abroncsaim” – panaszkodott Rosberg. Hamilton azonnal visszautasította csapattársa támadását: „Nem az én dolgom, hogy Nico versenyével törődjek. Az én munkám az, hogy az autóra vigyázzak, és egyben behozzam a célba a lehető leggyorsabban. Pontosan ezt tettem. Senkit sem tartottam fel szándékosan, csak magamra koncentráltam. Ha Nicónak túl lassú voltam, próbálkozhatott volna az előzéssel, de nem tette” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

A verseny legizgalmasabb pillanata az volt, amikor a 49. körében Jenson Button hátulról belement Pastor Maldonado Lotusába, miután körökön keresztül szoros, kerék-kerék elleni küzdelmet folytattak a pontot nem jelentő 13. helyért. A venezuelai azért került ennyire hátra, mert elvétette az egyik bokszkiállását, ráadásul a 40. körben megpördült a pályán, ami miatt sok pozíciót vesztett. Az ütközéses incidens nyertese a Maldonado és Button mögött haladó Fernando Alonso lett, aki a koccanás után mindkét autót meg tudta előzni. A McLaren azonban így is örülhet, mert idén először ért be mindkét autójuk a célba, igaz, a 12. és a 13. helyért még nem jár pont.

A vége előtt két körrel beküldték a Safety Cart, amikor Max Verstappen Toro Rossója megállt a célegyenesben, a bokszutca fala mellett. Azonban a Mercedes AMG GT-S nem maradt bent végig, az utolsó kör végén elhagyta a pályát, de ekkor az érintett pályaszakaszon a sárga zászlós figyelmeztetés még érvényben maradt, ezért előzésre már nem kerülhetett sor. Az ötödik és a hatodik helyen a két Williams ért be, Felipe Massa és Valtteri Bottas végig legüres térben autózott a két topcsapat és a mezőny többi része között. Hetedik lett Romain Grosjean a Lotusszal.

Pocsék versenye volt a Renault-motoros autóknak. Daniel Ricciardo a Red Bull-lal beragadt a rajtnál, és az első kanyarba csak a 17. helyen fordult be. Később feltornászta magát, de így is csak a két Sauber között, a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Daniil Kvyat komoly ellenfélnek bizonyult számára a pályán, az orosz versenyző akkor sem akarta elengedni, amikor a csapat burkoltan utasította erre. Végül Kvyat versenye úgy ért véget, hogy kigyulladt autójában a Renault motor. A Toro Rossónak sem alakult jól a versenye: a remekül vezető Verstappen autója a 8. helyről állt ki két körrel a vége előtt, Carlos Sainz Jr.-nak pedig váltóproblémák miatt kellett megelégednie a 14. helyezéssel.

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1óra39perc42.008s

2

Nico Rosberg

Mercedes

0.714s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

2.988s

4

Kimi Räikkonen

Ferrari

3.835s

5

Felipe Massa

Williams/Mercedes

8.544s

6

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

9.885s

7

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

19.008s

8

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

22.625s

9

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

32.117s

10

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1kör

11

Sergio Pérez

Force India/Mercedes

1 kör

12

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1 kör

13

Jenson Button

McLaren/Honda

1 kör

14

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1 kör

15

Will Stevens

Marussia/Ferrari

2 kör

16

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

2 kör

17

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

4 kör

-

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

kiesett

-

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

kiesett

-

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

kiesett

Egyéni világbajnokság:

     

1

Lewis Hamilton

68 pont

2

Sebastian Vettel

55

3

Nico Rosberg

51

4

Felipe Massa

30

5

Kimi Räikkonen

24

6

Valtteri Bottas

18

7

Felipe Nasr

14

8

Daniel Ricciardo

11

9

Romain Grosjean

6

10

Nico Hülkenberg

6

11

Max Verstappen

6

12

Carlos Sainz

6

13

Marcus Ericsson

5

14

Daniil Kvyat

2

15

Sergio Perez

1

16

Jenson Button

0

17

Fernando Alonso

0

18

Roberto Merhi

0

19

Will Stevens

0

Konstruktőri világbajnokság:

     

1

Mercedes

119 pont

2

Ferrari

79

3

Williams/Mercedes

48

4

Sauber/Ferrari

19

5

Red Bull/Renault

13

6

Toro Rosso/Renault

12

7

Force India/Mercedes

7

8

Lotus/Mercedes

6

9

McLaren/Honda

0

10

Marussia/Ferrari

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....