Forma-1
Lewis Hamilton második szabadedzésen nyújtott teljesítményén nem lehetett észrevenni, hogy az első gyakorlást szinte teljesen kihagyta az Albert Parkban (mért köre sem volt) a Mercedes W05 egyik szenzorának hibája miatt.
Hamilton az élversenyzők közül az utolsók egyikeként, a másfél órás szabadedzés második felében ment ki a Pirelli lágy gumijával, és szoros versenyt futott Nico Rosberggel a legjobb köridőért. A tabella első helyét annak köszönheti, hogy az utolsó szektorban sokat vert csapattársára. A német végül másfél tizeddel maradt el 2008 világbajnokától, mögötte azonban nagy szakadék tátongott: a harmadik leggyorsabb Fernando Alonso már több mint fél másodperccel maradt el Hamilton mögött. Bár a Ferrari versenyzőjének nem volt esélye a Mercedesek köridejét megdönteni, azért az első szektorban sikerült megfutnia a legjobb időt.
A negyedik Sebastian Vettel a spanyoltól is elmaradt negyed másodperccel. Attól eltekintve, hogy egyszer a fűre is lesodródott, jó napot zárt a világbajnok, mivel délután a legtöbb kört (41-et) ő tette meg a mezőnyből. Csapattársa, a Toro Rossótól érkezett Daniel Ricciardo pontosan annyival maradt el tőle, amennyivel Rosberg Hamiltontól: 0,157 másodperccel. A két Red Bull közé befurakodott a McLarennel Jenson Button, aki alulkormányzottsággal küszködött, de így is megfutotta a legjobb időt a pálya második szektorában.
A Ferrari finn versenyzője, Kimi Räikkönen csak hetedikként zárt, de egyszer meg kellett szakítani a gyakorlást egy váltóprobléma miatt. A korábban titkos esélyesnek kikiáltott Williamsek nem remekeltek délután, a két pilóta közül a szintén alulkormányzottsággal küzdő Valtteri Bottas volt gyorsabb Felipe Massánál, de a hátránya 1,3 másodperc volt Hamilton idejéhez képest a lágy gumikon.
Számos versenyző csúszott ki a fűre vagy a kavicságyba a második szabadedzésen. A McLarennel Kevin Magnussen a 12-es kanyar kijáratánál, a Toro Rossóval Jean-Eric Vergne a 3-as kanyart kiegyenesítve, a Sauberrel Esteban Gutiérrez a 2-es kanyarban, a Force Indiával Nico Hülkenberg a 9-es kanyarban hagyta el a pályát.
A második szabadedzés leglátványosabb kicsúszását a lotusos Romain Grosjean követte el, aki a 6-os kanyar előtt a kocsi bal hátuljával nekiment a korlátnak, amitől kitört a futómű. Azonnal megpördült a Lotus E22, és a kavicságyban állt meg. Elképzelhető, hogy az elektromos vezérlésű „by wire” fékrendszer tréfálta meg a francia versenyzőt.
Csak 19 versenyző tett meg mért kört, a hiányzók közül a caterhames Kamui Kobajashi autójában az üzemanyagrendszert nem tudták megjavítani az első szabadedzés óta. Csapattársa, az újonc Marcus Ericsson sem járt sokkal jobban, mert a kivezető körében azonnal visszahívták a bokszba hidraulikai problémák miatt. Pastor Maldonado csak a Lotus garázsát tudta elhagyni, a bokszutcát már nem, mert a versenyautóban meghibásodott az energiavisszanyerő rendszer (ERS).
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m29.625s 37 kör
2. Nico Rosberg Mercedes 1m29.782s +0.157s 31
3. Fernando Alonso Ferrari 1m30.132s +0.507s 28
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m30.381s +0.756s 41
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m30.510s +0.885s 33
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m30.538s +0.913s 38
7. Kimi Raikkonen Ferrari 1m30.898s +1.273s 32
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m30.920s +1.295s 38
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m31.031s +1.406s 34
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m31.054s +1.429s 33
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m31.060s +1.435s 35
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m31.119s +1.494s 31
13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m31.283s +1.658s 36
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m32.355s +2.730s 36
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m32.468s +2.843s 26
16. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m32.495s +2.870s 36
17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m33.486s +3.861s 29
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m33.646s +4.021s 12
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.757s +5.132s 29
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault 0
22. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0