Forma-1

Hamilton vezet, Grosjean összetörte a Lotust

2014.03.14.

Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén helyreállt a papírforma, az első két helyet a Mercedesek szerezték meg Alonso előtt. A gyakorlás végén Romain Grosjean falnak ment a Lotusszal.

Lewis Hamilton második szabadedzésen nyújtott teljesítményén nem lehetett észrevenni, hogy az első gyakorlást szinte teljesen kihagyta az Albert Parkban (mért köre sem volt) a Mercedes W05 egyik szenzorának hibája miatt.

Hamilton az élversenyzők közül az utolsók egyikeként, a másfél órás szabadedzés második felében ment ki a Pirelli lágy gumijával, és szoros versenyt futott Nico Rosberggel a legjobb köridőért. A tabella első helyét annak köszönheti, hogy az utolsó szektorban sokat vert csapattársára. A német végül másfél tizeddel maradt el 2008 világbajnokától, mögötte azonban nagy szakadék tátongott: a harmadik leggyorsabb Fernando Alonso már több mint fél másodperccel maradt el Hamilton mögött. Bár a Ferrari versenyzőjének nem volt esélye a Mercedesek köridejét megdönteni, azért az első szektorban sikerült megfutnia a legjobb időt.

A negyedik Sebastian Vettel a spanyoltól is elmaradt negyed másodperccel. Attól eltekintve, hogy egyszer a fűre is lesodródott, jó napot zárt a világbajnok, mivel délután a legtöbb kört (41-et) ő tette meg a mezőnyből.  Csapattársa, a Toro Rossótól érkezett Daniel Ricciardo pontosan annyival maradt el tőle, amennyivel Rosberg Hamiltontól: 0,157 másodperccel. A két Red Bull közé befurakodott a McLarennel Jenson Button, aki alulkormányzottsággal küszködött, de így is megfutotta a legjobb időt a pálya második szektorában.

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Räikkönen csak hetedikként zárt, de egyszer meg kellett szakítani a gyakorlást egy váltóprobléma miatt. A korábban titkos esélyesnek kikiáltott Williamsek nem remekeltek délután, a két pilóta közül a szintén alulkormányzottsággal küzdő Valtteri Bottas volt gyorsabb Felipe Massánál, de a hátránya 1,3 másodperc volt Hamilton idejéhez képest a lágy gumikon.

Számos versenyző csúszott ki a fűre vagy a kavicságyba a második szabadedzésen. A McLarennel Kevin Magnussen a 12-es kanyar kijáratánál, a Toro Rossóval Jean-Eric Vergne a 3-as kanyart kiegyenesítve, a Sauberrel Esteban Gutiérrez a 2-es kanyarban, a Force Indiával Nico Hülkenberg a 9-es kanyarban hagyta el a pályát.   

A második szabadedzés leglátványosabb kicsúszását a lotusos Romain Grosjean követte el, aki a 6-os kanyar előtt a kocsi bal hátuljával nekiment a korlátnak, amitől kitört a futómű. Azonnal megpördült a Lotus E22, és a kavicságyban állt meg. Elképzelhető, hogy az elektromos vezérlésű „by wire” fékrendszer tréfálta meg a francia versenyzőt.

Csak 19 versenyző tett meg mért kört, a hiányzók közül a caterhames Kamui Kobajashi autójában az üzemanyagrendszert nem tudták megjavítani az első szabadedzés óta. Csapattársa, az újonc Marcus Ericsson sem járt sokkal jobban, mert a kivezető körében azonnal visszahívták a bokszba hidraulikai problémák miatt. Pastor Maldonado csak a Lotus garázsát tudta elhagyni, a bokszutcát már nem, mert a versenyautóban meghibásodott az energiavisszanyerő rendszer (ERS).

 

1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m29.625s           37 kör

 2.  Nico Rosberg       Mercedes              1m29.782s  +0.157s  31

 3.  Fernando Alonso    Ferrari               1m30.132s  +0.507s  28

 4.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m30.381s  +0.756s  41

 5.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m30.510s  +0.885s  33

 6.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m30.538s  +0.913s  38

 7.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m30.898s  +1.273s  32

 8.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m30.920s  +1.295s  38

 9.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m31.031s  +1.406s  34

10.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m31.054s  +1.429s  33

11.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m31.060s  +1.435s  35

12.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m31.119s  +1.494s  31

13.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m31.283s  +1.658s  36

14.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m32.355s  +2.730s  36

15.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m32.468s  +2.843s  26

16.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m32.495s  +2.870s  36

17.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m33.486s  +3.861s  29

18.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m33.646s  +4.021s  12

19.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m34.757s  +5.132s  29

20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault                          1

21.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault                               0 

22.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault                         0

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....