portré és interjú

Hámori Balázs: autóban és szoftverben is otthon – II. rész

2018.03.14.

– Büszkék vagyunk az innovatív mobil megoldásainkra a raktározás, a munkafelvétel és az ügyfélkapcsolat kezelés területén – mondja Hámori Balázs, a portálunkat is üzemeltető DLM Consulting vezetője, aki egy majd 2 éves kislány boldog édesapja és szabadidejében társasjátékozik - nem középiskolás fokon.

Amikor szolnoki szoftverfejlesztő partnercég a Summit Csoport 100 százalékos tulajdonába került, Hámori Balázs lett az ügyvezetője. (Az első részt itt olvashatja.) – 2006-ban a csoport ugyancsak magyar gazdasági igazgatójával úgy gondoltuk, hogy szerencsét próbálunk saját vállalkozásban és megalapítottuk a DLM Consulting Kft.-t. – Ez is nulláról indult, ebben már volt gyakorlatom, az első nap csupán hárman voltunk az irodában – mondja, és szinte azonnal alapítottak egy leányvállalatot is, ez volt a Cardeon Magyarország Kft.



Két irányban indultak el, a DLM ügyviteli tanácsadással és kiszervezett számviteli szolgáltatásokkal foglalkozott, a Cardeon a beragadt alkatrészkészletek márkakereskedők közti cseréjével. – Ugyanazt a megrendelést, amit a márkakereskedés az importőr részére feladott, mi is feldolgoztuk, és ha találtunk elfekvő készletet másik kereskedőnél, akkor éjszakai szállítással átszállítottuk országon belül – összegzi az innovatív szoftveres háttérrel rendelkező vállalkozás lényegét Hámori Balázs.

A megrendelő árengedménnyel kapott új gyári alkatrészt, az eladó pedig örült, hogy megszabadult tőle és a felszabaduló tőkét újabb gyári készletekbe fektetheti  Ez körülbelül öt évig működött, a készletek leapadtak, plusz jött a válság is. Közben a a Cardeon Magyarországban elindítottunk egy regisztrációs adó ügyintézési szolgáltatást, ezen a területen most a piacvezetők között vagyunk teljesen elektronikus megoldásunkkal – mondja az ügyvezető.

Fontos mérföldkő volt, hogy 2007-ben megvásárolták a Summit Csoporttól a szoftver fejlesztő vállalkozást, ami DLM Solutions néven a DLM Consulting leányvállalata lett és ezzel újra összeállt a régi csapat.



A cég megvásárlásával, a teljes portfólióval hozzájuk került a piacon egyik meghatározó DMS rendszer, a K2D. – A Honda hálózatában ez a kizárólagos vállalatirányítási megoldás, továbbá kiemelt ügyfelünk a Nissan is, de 30 különböző márkát szolgálunk ki – mondja Hámori Balázs. A DMS és ERP rendszereken túl a cég dobozos megoldásokat is kínál, valamint erős üzletág a nagyvállalatok részére teljesen egyedi szoftverek készítése. Ma már fontos láb a cég életében a gyártó cégek kiszolgálása a piac egyik legfejlettebb, saját fejlesztésű gyártástervező és követő rendszerével.

Ők üzemeltetik szakportálunkat, az autoszektort.hu-t is. – Olyan gyorsan nőtt az elmúlt években a látogatottság, hogy az többször komoly kihívások elé állított bennünket – mondja, hozzátéve, hogy talán azért is, mert nem ez a fő profilunk, hanem a vállalati alkalmazások fejlesztése és üzemeltetése. Hangsúlyozza, egy 400 ezres látogatottságú portál teljesen más szakmai terület, de ezzel ők is tanultak, tanulnak.



Innovációs díjat is nyertek és nem csak a szoftveroldalt ismerik, hanem az gépjármű kereskedelmet is. Autóipari szakértőnek tartják magunkat és igyekeznek az élen lenni. – Büszkék vagyunk az innovatív mobil megoldásainkra a raktározás, a munkafelvétel és az ügyfélkapcsolat kezelés területén – mondja Hámori Balázs, hozzátéve, hogy hosszas előkészület után az idén piacra léptek egy teljesen felhő alapú vállalatirányítási rendszerrel. Ez az Operel névre keresztelt rendszer  már nem csak csak autós területen működik, hanem általános kis- és középvállalati, jövőbe mutató megoldás.

Az autó nem csak szoftverként, hardverként is komoly szerepet játszik az ügyvezető életében – sok évvel ezelőtt még területi képviselőként volt, hogy évi 40-60 ezer kilométert is vezetett évente. Az első saját járműve egy kéthengeres, léghűtéses 126-os Fiat volt, amit édesanyjától örökölt meg. Ez után következett egy rövid kaland a Daciával, majd egy Audi 80 GTE-be ült. – Miután autóimportőrnél dolgoztam, saját járműveim nem nagyon voltak ezt követően, inkább céges autókat használtam, de ez a méregzöld Audi gyönyörű volt, és az akkor nagy szerelem volt – mondja. Ebből maradt is valami, ma ugyanis egy Audi 5-össel jár. A cégben főleg  Hondákat használnak, és teljesen elégedettek az autókkal.



– Hároméves házas vagyok, másfél éves Zóra kislányom. Mondták előre, lesz ilyen, hogy apa lánya szerelem, de nem gondoltam, hogy ez ennyire intenzív – mondja csillogó szemmel, hozzátéve, hogy szerencsére a párja erre az egyetlen nőre nem féltékeny. Megtudtuk, apás szülés volt, fel sem merült, hogy nem az lesz, és egyelőre nagyon jó gyerek, aki persze bármikor leveszi az apját a lábáról.

Hámori Balázs hobbiját nem könnyű kitalálni: hetente kétszer eljár a barátokkal társasjátékozni. Mondjuk, jóval magasabb szinten, mint a Gazdálkodj okosan, vagy a Monopoly.  Ezek olyan gazdasági és stratégiai játékok, ahol a szabálymagyarázat is minimum egy-két óra. – Az egyik kedvencem az angol ipari forradalom idejére visszatekintő gazdasági játék, 64 oldalas szabálykönyvvel, két hétig tartott, mire felkészültem, hogy megtanítsam másoknak – mondja arról, hogy milyen komoly is tud lenni egy játék. A szabályrendszert még minimum 2 órában el kell magyarázni a barátoknak, majd jöhet a játék, ami akár 9-10 órásra is nyúlhat.



A társasjátékok ma a reneszánszukat élik, szerinte abszolút a felnőttek játéka is és csodálatos hobbi. Jó társaságban, jó hangulatban tornáztatja meg az elmét és így teljesen ki is kapcsol. Több mint 300 játéka van otthon, néhányat portálunknak is megmutatott. Az egyik méretes doboz azt a játékot rejtette, amely Yokohama történetét dolgozza fel, azaz hogyan lett a halászfaluból vezető kereskedelmi központ, persze jelentős absztrakcióval.

– Évente ezer új játék jelenik meg, Essenben van egy négynapos vásár, több mint ezer kiállítóval, ami mindig élmény és nagyon várom – mondja, miközben hozzáteszi, hogy a társasjáték ipar mára 6 milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....