Gumiabroncsipar

Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón

2016.03.10.

A görkorcsolyák formavilága által ihletett futurisztikus koncepcióabroncsot mutatott be a Hankook az egyéb termékei mellett a 2016 Genfi Autószalonon. Az izgalmas Opel GT Concept tanulmányautóhoz a prémium abroncsgyártó különleges, piros és fekete gumiabroncsokat tervezett. Az abroncsok, bár prototípusok, lehetővé teszik a három számjegyű sebességtartományban való haladást. Az első tengelyre készült piros Hankook gumiabroncsok a sportkocsi koncepció futurisztikus megjelenését hangsúlyozzák ki.

A Hankook prémium abroncsgyártó egyéb termékei mellett az Opel GT tanulmányautóra készült új koncepcióabroncsát is bemutatja a Genfi Autószalonon. A prototípus és a futurisztikus görkorcsolya formavilág ellenére a kivételesen tartós és színes – elöl piros, hátul fekete – abroncsok 100 km/h sebességig használhatóak. Az abroncs oldalfala és futófelületi mintázata az Opel GT karosszériáján végigfutó íveket követve a tanulmányautó dinamikusan áramló formavilágát és futurisztikus megjelenését tükrözi. Kifinomult ajtószerkezete kiemeli a gumiabrocsok tetszetős megjelenését a futófelületi mintázatba illesztett GT logóval.

A koncepcióabroncsok gyártása során a Hankook mérnökeinek azzal a kihívással kellett szembenézniük, hogy az abroncs oldalfalát és a futófelületi mintázatát az Opel műszaki leírásának megfelelően előállított gumi színminták alapján kellett kialakítaniuk. Az elülső, piros gumiabroncsok különösen emlékeztetnek az Opel Motorbike Motoclub 500-ra, melyet 1928-ban mutattak be, és lényeges vizuális elemét jelentik a GT tanulmány jellegzetes piros kontúrvonalának, mely egy piktogramra emlékeztet. A különleges színezést egy speciális futófelületi és oldalfali keverék teszi lehetővé, mely fehér alapú, alternatív töltőanyagokat tartalmaz korom helyett.

A színbeli eltérések ellenére a koncepcióabroncs kialakítása és szerkezete hasonló a hagyományos közúti gumiabroncsokéhoz, a piros és fekete színű abroncsok konstrukciója pedig azonos. A koncepcióabroncs referenciamérete hozzávetőlegesen megfelel a hagyományos 225/40R18 méretnek.

A gyártási eljárás hasonló a hagyományos közúti abroncsokéhoz, a gyors prototípuskészítést követően az abroncsot megfelelő piros és fekete betétekkel állítják elő, melyek ugyanabból az anyagból készülnek, mint a futófelületi keverék. A specifikációkból tényleges gumiabroncsok létrehozásában kulcsszerepet betöltő, hannoveri Európai műszaki központ igazgatója, Klaus Krause szerint a színes abroncsoknak nem feltétlenül kell kiállítási autók díszítőelemének szintjén maradniuk: „A vizuális szempontok mindenképpen a színes abroncsok mellett szólnak. A vezetők ezeket is felhasználhatják járműveik testreszabásakor, a tetszetős Opel GT koncepcióautó pedig betekintést nyújt a vezetők számára abba, hogy mit is tartogat a jövő.” Krause ugyanakkor elismeri, hogy „műszaki szempontból a színes kialakítás az oldalfalon túl is jelentősen magasabb termelési költségekkel járna.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.06.28
Az erős szél Budapesten és Pest megyében is károkat okozott, amelyek felszámolásán folyamatosan....
2017.06.28
A nemzetközi szövetség (FIA) ismét megvizsgálja azt az ütközést, amely Sebastian Vettel és Lewis....
2017.06.28
Az egyedi rendszám drága mulatság, ám nem kerül plusz költségbe, ha éppen az a betűkombináció van....
2017.06.28
- A Spirit Airlines egyik járatán jött világra egy kisfiú az Egyesült Államokban, egész életében....
2017.06.28
A Toyota Hilux ismét bizonyított: az utcai modellre épült versenygép ezúttal a Kalahári sivagatot....
2017.06.28
Alexander Galaganov Oroszországból  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.06.28
Az Európai Unió tagországainak közlekedési miniszterei formálisan is elhatározták, 2020 és 2030....
2017.06.28
- Hátulról belehajtott egy menetrend szerint közlekedő autóbuszba egy kamion szerdán Nagysápnál, az....
2017.06.28
- Új, 1200 négyzetméteres csarnokkal bővült a bőrbevonatú autóalkatrészeket gyártó bonyhádi Schäfer....
2017.06.28
- Újraindult 13 óra után a MÁV korábban kábelátvágás miatt leállt informatikai rendszere, azonban....