Ford Transit

Hannoverben mutatkozik be az új Transit Custom plug-in hibrid

2018.09.20.

A Ford Transit Custom megerősíti vezető pozícióját az 1 tonnás áruszállítók európai piacán: a Ford a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon mutatja be először a sorozatgyártásra kész, plug-in hibrid (PHEV) hajtású modellváltozatot.

A fejlett Transit Custom PHEV fejlett hibrid hajtáslánca várhatóan 50 kilométernyi emissziómentes autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motor használatával.*

A Ford az első tömeggyártó, amely plug-in hibrid technológiát honosít meg ebben a haszongépjármű-szegmensben. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy az autó akkumulátorát az elektromos hálózatról töltsék fel, és így nulla károsanyag-kibocsátással végezzen el rövidebb fuvarokat, akár azokban a zónákban is, ahová csak a csekély emissziójú járművek hajthatnak be. A PHEV modell sorozatgyártása 2019 második felében kezdődik.

“A Transit Custom PHEV átalakítja majd az 1 tonnás, általános felhasználású áruszállítók piacát, hiszen nulla károsanyag-kibocsátásának köszönhetően praktikus megoldást kínál,” vélekedett Ian Porter, a Transit Custom programvezető főmérnöke. “A Transit Custom PHEV használata semmiféle kompromisszumot nem jelent: ugyanolyan szállító kapacitást kínál, mint dízelmotoros testvére, és a hosszú távú fuvarokra is tökéletesen megfelel, mivel útközben nem kell újra meg újra megállni, hogy feltöltsük az akkumulátorát.”

A Ford további fontos változásokat is bejelentett a Transit Custom modellcsaládban; például azt, hogy az autóhoz megrendelhető a továbbfejlesztett, 2,0 literes EcoBlue dízelmotor erősebb, 185 lóerős változata és a szegmensben elsőként kínált mild hibrid hajtáslánc, emellett pedig új, vezetéstámogató rendszerek is megjelennek a kínálatban.

Nulla emisszió.

A Transit Custom PHEV kimagaslóan kedvező üzemanyag-fogyasztást és energiahatékonyságot kínál üzemeltetőinek. A fejlett hibrid-elektromos hajtási rendszer egyaránt remekül illik a gyakori megállásokkal tarkított fuvarokhoz és a hosszabb távú szállítási feladatokhoz.

A járműben soros hibrid hajtáslánc-konfiguráció működik, amelyben az első kerekeket nem belsőégésű motor, hanem elektromotor hajtja. Ez utóbbit egy kompakt méretű, 14 kWh teljesítményű, folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorcsomag látja el energiával; az akkumulátor a rakodótér padlója alatt található. A raktér mérete ugyanakkora, mint a normál hajtású Transit Custom modellé, és az autó hasznos teherbírása meghaladja az 1000 kilogrammot. Menet közben – szükség esetén – a Ford kompakt és üzemanyag-takarékos 1,0 literes EcoBoost motorja gondoskodik az akkumulátor feltöltéséről.

A vezetőnek három választható EV üzemmód áll rendelkezésére, hogy eldönthesse, hogyan és mikor szeretné hasznosítani az akkumulátorban tárolt energiát:

  • EV Auto – alapértelmezett beállítás az energiaforrások felhasználására
  • EV Most – kizárólag elektromos hajtás az akkumulátor lemerüléséig
  • EV Később – a rendszer arra törekszik, hogy megőrizze az akkumulátor töltöttségi szintjét

Az első lökhárítóba épített töltőcsatlakozó használatával a Transit Custom PHEV egy 240 voltos, 10 amperes háztartási elektromos hálózatról is feltölthető (a teljes töltés öt órát vesz igénybe), illetve 240 voltos, 16 vagy 32 amperes ipari elektromos hálózatra is csatlakoztatható (a feltöltés ideje ilyenkor három óra).

Az utastérben a hagyományos fordulatszámmérő helyén egy hajtás/töltés műszer kapott helyet, a motor hőfokmérője helyén pedig egy kisebb műszer látható, ami az akkumulátor töltöttségi állapotát mutatja. A fedélzeti számítógép funkcióit kifejezetten a PHEV hajtáslánchoz konfigurálták, így a képernyőn olyan információk is megjelennek, mint az EV üzemmód-kijelző, az esedékes karbantartás időpontja, illetve egy figyelmeztető jelzés, ha a jármű éppen csatlakoztatva van egy feltöltő ponthoz. A rendszer mind az akkumulátor kimerüléséig, mind pedig az üzemanyagtartály kiürüléséig kiszámítja a még megtehető távolságot.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....