WRC

Hatalmas dráma a Svéd-ralin, Neuville hibázott a nap végén

2017.02.11.

A versenyt szinte az elejétől vezető belga versenyző a szombati nap utolsó gyorsaságiján összetörte a Hyundai i20 WRC-t, ezért elvesztette az esélyét a győzelemre.

Thierry Neuville váratlan hibája után Jari-Matti Latvala ölébe hullott az összetett első hely a világbajnokság második versenyén, a Svéd-ralin. A Hyundai belga versenyzője egészen a szombati utolsó gyorsaságiig a kezében tartotta a versenyt, az előnyét 40 másodperc fölé tornázta Latvalával szemben. Mindkét versenyző két pótkerékkel kezdett szombaton a biztonság kedvéért, ami miatt némileg nehezebb volt az autójuk, mint a többieknek.

Neuville a szombati utolsó gyorsaságin, a szuperspeciálon ütötte meg az i20 WRC futóművét, de olyan nagy erővel, hogy kitört az autó bal első kereke. Az előző versenyen Monte-Carlóban hasonló volt a forgatókönyv, ott is magabiztosan vezetett, amíg neki nem ment egy oszlopnak, szintén az utolsó szombati szakaszon.

A Hyundai csapat a tervek szerint szombat éjjel megjavítja majd Neuville autóját, hogy a Rally2 szabályok szerint, 10 perces időhátránnyal vasárnap is rajthoz állhasson. Ezzel megmaradna az esélye arra, hogy az 5 extra pontért zajló vasárnapi utolsó szakaszon, a powestage-en még pontokat gyűjtsön.

Amíg a belga versenyben volt, úgy tűnt, hogy a második helyért fog késhegyre menő küzdelmet folyatni Jari-Matti Latvala, Ott Tanak és Sébastien Ogier, de a kiesésével ez a csata már a győzelemért zajlik.

„Ez ismét egy jó nap volt számunkra, bár néhány kisebb dolog azért hátráltatott minket, igaz, ezek nem az autó hibái voltak. Sok friss hó volt a pályán, ezért néhol nehéz volt az úton maradni, különösen a lejtős részeken. Egyszer meg azt hittem, defektet kaptam. aztán a gumikopás is lelassított, meg egyszer egy másik autó tartott fel” – nyilatkozta a versenyben vezető Latvala.

A toyotás 3,8, illetve 16,6 másodperces előnnyel várja a vasárnapi három szakaszt a két Ford versenyzővel szemben, egy jó hajrával még mindhárman bezsebelhetik a győzelemért járó 25 pontot. Tanak szombaton délelőtt, Ogier délután brillírozott, utóbbi örülhetett, hogy péntekkel ellentétben nem neki kellett elsőként rajtolnia a pályákon, vagyis nem neki kellett takarítani a pályán.

A legjobb három mögött tisztes távolságban, bő másfél perces hátránnyal várja a vasárnapot a Hyundai versenyzője, Dani Sordo. A spanyol még mindig nem érzi magát teljesen magabiztosnak az idei autó volánja mögött, de azért voltak olyan szakaszok, ahol már tövig nyomta a gázt. Sordo sokáig csapattársával, Hayden Paddonnal küzdött, de az új-zélandi autójában elromlott a szervokormány, ezért négy percet vesztett, és visszaesett a hetedik helyre. Paddon azt nyiltakozta, olyan volt rásegítés nélkül kormányoznia, mintha egy 200 kilós oroszlánnal küzdött volna.

A legjobb citroenes versenyző, Craig Breen lett, az ír versenyző először használja versenykörülmények között az új C3 WRC-t. Mögötte a mezőnyben egyedüliként Dmack gumikat használó Elfyn Evans áll a Ford Fiestával.

Neuville mellett egy másik élmenő is súlyos hibát vétett szombaton: a nem túl nagy hátrányban lévő Kris Meeke az ötödik volt összetettben, amikor a Hagfors gyorsaságin lecsúszott az útról, a Citroen C3 WRC-je felült egy sziklára, ami miatt csak nyolc percbe telt, mire a nézők visszatolták az útra. Meeke Monte-Carlo után újra egy vezetői hibával vétette magát észre, pedig bíztató tempót diktált a két nap során.

Szombaton a 12-es gyorsaságit, Knont eltörölték biztonsági okok miatt. Ezt azért érezték szükségesnek az FIA szakemberei, mert amikor délelőtt ment itt a mezőny, a leggyorsabb versenyző 137 km/h-s átlaggal teljesítette a szakaszt, amit túl utólag túl veszélyesnek ítéltek.

Svéd-rali, az állás két nap után:

1.

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota

2ó04p59.3s

2.

Ott Tanak, M.Jarveoja

Ford

3.8s

3.

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Ford

16.6s

4.

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai

1p39.5s

5.

Craig Breen, S.Martin

Citroen

2p04.5s

6.

Elfyn Evans, D.Barritt

Ford

3p44.7s

7.

Hayden Paddon, J.Kennard

Hyundai

5p00.2s

8.

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen

5p37.0s

9.

Pontus Tidemand, J.Andersson

Skoda

6p36.7s

10.

Teemu Suninen, M.Markkula

Ford

7p52.9s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....