Teszt

A hatásos belépő – Mercedes-Benz C300 Cabriolet

2017.02.08.

A stuttgarti márka modelltörténetében sosem volt nyitható tetős kivitelű az 1993 óta létező C-osztály, sem annak elődje, a 190-es sorozat. Az idei évtől azonban a szedán, kombi és kupé palettát egy puha tetőssel bővítették. A forma, a műszaki tartalom és nem utolsó sorban az időzítés tekintetében is a C300 Cabriolet egy igazi mérföldkő, és abból is egy szépre csiszolt darab.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A C-osztály fejlődésének története egy igazi sikersztori. Huszonhárom évvel ezelőtt a 190-es Merci utódjaként megjelent W202-es típuskóddal ellátott Bébi-Benz kapcsán még senki nem gondolta volna, hogy két évtizeddel és három generációval később úgy kerül szóba mindenütt a márka középkategóriása, mint a zászlóshajó kicsinyített mása. Sőt, azt sem gondoltuk anno, hogy az eddig megjelentekből 8,5 milliót adnak el világszerte, és minden ötödik Mercedest választó ügyfél a C-klasse-ra teszi le voksát. A fentiek tükrében egyáltalán nem szorul magyarázatra, miért volt indokolt a portfólió bővítés egy vászontetőssel. A C-osztály globális sikere, a fizetőképes kereslet megléte, valamint a márka folyamatos fejlődése egy olyan közeget teremtett, amit általában a csillagok ideális együttállásának nevezünk.

 Az autó hossza 10 cm-rel, a szélesség 4 cm-rel, valamint a helykínálat szempontjából lényeges tengelytáv is 8 cm-rel gyarapodott - képre kattintva galéria nyílik

Középkategóriás kupé, szedán, kombi és kabrió kínálattal a Mercin kívül már csak a bajorok és a négykarikások rendelkeznek jelenleg a prémium márkák körében. A volumenmárkák csatasorából szinte mindenki kiesett, tesztautónk méretosztályában már csak az Opel Cascada maradt a fronton. A létszám drasztikus fogyatkozásának hátterében vélhetően az áll, hogy egy-egy új modell kabriósítása igencsak veszteséges vállalkozás manapság az autógyárak számára. Úgy tűnik, a Mercedes ennek ellenére sem félti a profitját, jó példa erre, hogy a C-osztály mellett az E és S-osztály is kapható topless kivitelben, amiből jól látható, hogy a rétegmodellek vékony jegén is lehet táncolni, csak merni kell.

H/Sz/M (mm): 4686/2016/1409, tengelytáv 2840 mm-es és annak ellenére, hogy az MRA platform közel 50 százaléka alumíniumból készült a C300-as tömege 1615 kg. A vetkőzés 20 másodpercet vesz igénybe és akár 50 km/h-ás sebességig szórakoztathatjuk vele a környezetünket is

És persze köztudott, hogy amennyiben elég lenne pusztán a bátorság a kabriógyártáshoz, bárki belevághatna, de nem ez a helyzet. A C300 Cabriolet minden részletét átjárja a prémium hangulat, kezdve a gyémánt mintás hűtőrácstól a kamu kipufogó végekig, a beltérről nem is beszélve. A forma önmagáért beszél, bár zárt tetővel kissé esetlen az autó sziluettje, de ez ugyebár könnyen orvosolható. A műszerfal és a kezelőszervek látványa és használata abszolút illik az autó karakteréhez, valamint a beltér ergonómiájában is a Mercedestől megszokott nívót kapjuk.

Mivel a csillagos márkánál mindig is presztízskérdés volt az autógyártás meghatározó szereplőjének lenni, a márka birtokában lévő tapasztalat és hagyomány minden alapot megteremtett ahhoz, hogy ne a jelenlegi konkurens kínálathoz igazodjanak a C-osztály esetében, hanem a saját tudásukhoz

Tesztautónk C300-as típusjelzése egy kétliteres, sornégyes erőforrást takar, melyhez már a 9G-Tronic váltó kapcsolódik, ez utóbbi részletével például egyetlen modell sem konkurál jelenleg a piacon. Szerencsére az AMG csomagot nem társították 4Matic hajtással, így a hátsó tengelyre küldött 245 lóerő és a 370 Nm-es nyomaték a hancúrozáshoz éppúgy elég, mint a tempós haladáshoz. A sok városi, rövid etap mellett az 1,7 tonnás kasztnit cipelő hajtáslánc kerek 10 literes átlaggal abszolválta a teszthetet.

A borsos ár egyik oka a gazdag fedélzeti ellátmány és annak kifinomult működése

A fedélzeten egy precízen működő adaptív tempomat és sávtartó automatika alkotta páros dolgozik a vezető keze alá autópályán, mindeközben egy Burmester hifiből érkező zene és motorhang teheti andalgóssá vagy adrenalinban túltengővé a megtett kilométereket. A hangszórókból érkező vérmes morajlás ugyanakkor vájt fülűeknek inkább vágyölő extra, éppen ezért talán nem is érdemes a kabriózás élményét a benzingőzös, gumifüstös vezetési élménnyel egy lapon említeni. A puha kalapos C300-hoz a kemény kezes bánásmód egyáltalán nem illik. A légrugós felfüggesztések és az autó biztonsági arzenálja is ennek bizonyítéka. A hatékony klíma és szélvédelem, a biztonsági övet kézközelbe nyújtó mechanikája, a képminőségben etalonnak számító kamerarendszer, valamint a holttérfigyelővel és vészfékrendszerrel ellátott tesztautó még Sport+ üzemmódban sem gerjeszt olthatatlan vágyat a lámpától-lámpáig gyorsulásokra. Feltételezhetően, aki az (extrákkal növelt) 24 milliós árcédula láttán nem fordít neki hátat, az nem is ezt keresi.

120 km/h-ig tökéletes a szélvédelem és a nyitott szélterelők látványa kuriózummá teszi a megjelenést

A négyféle karosszéria kivitelből (Limuzin, Coupé, T-Modell, Cabriolet) álló C-osztály kínálatában a legdrágább a ponyvatetős kabrió. A belépő modellnek számító (156 lóerős, 6 fokozatú manuális váltóval szerelt) C 180-asért 12,4 milliót kérnek, miközben ugyanezért a motor-váltó kombóért a kupé esetében 10,3 milliót, a szedánért pedig 9,1 milliót kell leperkálni.

Az Euro6-os normák miatt mesterséges motorhanggal, a szimmetrikus hátsó dizájn okán pedig kamu kipufogóvégekkel áltatja a nagyérdeműt a Mercedes

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....