Peugeot 2008

Hazai porondon a ráncfelvarrott Peugeot 2008-as

2016.07.07.

Alig három évvel ezelőtt indult útjára az oroszlános emblémát viselő crossoverek legkisebbje, viszont máris itt van egy robosztusabb, karakteresebb verzió. A felgyorsult modellciklus, no meg a piaci trendek által életre hívott fiatalító kúra láthatóan jót tett a 2008-nak, a kérdés csupán annyi, meghozza-e a kívánt gyümölcsöt az idejekorán érkezett újítás.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

De mielőtt az üveggömbbe néznénk, tekintsük át a 2013-ban piacra dobott 2008-as sikertörténetét, ugyanis a nemzetközi sikernek aposztrofált modell számai bőven adnak okot az optimizmusra, tudtuk meg a hazai bemutatón Mocsai Zoltántól, a márka termékmenedzserétől. A közel 600 ezres gyártási darabszámot elért 2008-asról elmondható, hogy egy olyan szegmensbe (B2 crossover) érkezett, melyben az értékesítési volumen 2012-től ugrásszerűen megnövekedett, éppen ezért a kezdetben csak franciaországi gyártást  2015-ben egy dél-amerikai (Porte Real) és egy kínai (Wuhan) lokációval is kiegészítették. A kisméretű Peugeot crossoverek növekvő tendenciája hazánkra is jellemző, hiszen 2015-ben 79 százalékkal több 2008-as talált itthon gazdára, mint az azt megelőző évben, az idei prognózis szerint pedig 50 százalék feletti növekedés várható.

Mocsai Zoltán, a P Automobil Import Kft. termékmenedzsere - képre kattintva galéria nyílik

Hazai viszonylatban elemezve a statisztikákat meglepő érdekességek derültek ki az eddig eladott közel 400 darabos volumenről: a kisautó tulajdonosai 56 százalékban férfiak, az autók közel 60 százalékban benzinesek és 40 százalékuk magas felszereltségű. Az életkor szerinti megoszlásban megfigyelhető, hogy nem feltétlenül a fiatalokat fogta meg az öszvér jelleg, hiszen a tulajdonosok csupán 4 százaléka 30 év alatti, 44 százalékuk 30-50 év közötti, a maradék 52 százalék pedig 50 és/vagy 65 év feletti korcsoportból érkezett a szalonokba. Végül, de nem utolsó sorban az ügyfelek 43 százalékánál a 2008-as a második autó a garázsban, valamint a tulajdonosok több mint a fele más márkától érkezett.

A kisautó kategórián belül a legnépszerűbbek a hatchback-ek (51,6 százalék), majd őket követik a crossoverek (39,2 százalék) és az egyterűek (9,2 százalék)

Értelemszerűen a bevált dolgokon nem változtatott a francia gyár, ennek köszönhetően változatlan külső dimenziók (H/Sz/M: 4158/1740/1557 mm) mellett az i-Cockpit is megmaradt, ami egy kicsi (35 cm-es átmérőjű) kormányt és egy magasra helyezett műszeregységet foglal magába, megőrizve ezzel a franciás különcséget a méretcsökkentett SUV-ok körében. A külső megjelenésben viszont már egy drasztikusabb módosítást figyelhetünk meg, ami érthető is, hiszen egy folyamatosan bővülő felhozatalban kell helytállnia a 208-as alapokra és komponensekre építkező modellnek. A modellfrissítésben kétségtelenül az érzelmekre gyakorolt hatás volt a fókuszban, vagyis ezúttal a marconább külsőt kölcsönző megjelenéssel kíván pole pozíciót szerezni magának a márka.

Annak ténye, hogy a 2008-ast az idősebb korosztály preferálja csupán a magyarországi piac sajátossága

A magasabban elhelyezett, függőleges vonalak által dominált hűtőrács, a műanyag kiegészítőkkel kihangsúlyozott kerékjárati ívek és küszöbök, valamint a kevesebb króm és a sötét maszkba integrált hátsó lámpák egytől-egyig a nagy SUV-ok ismertetőjegyei, ezáltal akár egy mérettel nagyobb, off-roadozásra termett verdának is tűnhet a konkurensektől nem, vagy csak csekély mértékben eltérő dimenziókkal felvértezett verda. Apropó, konkurensek! A kisméretű szabadidőautók globális palettáján jelen pillanatban a Renault Capture, a Nissan Juke, a Citroen C4 Cactus, az Opel Mokka, a Fiat 500X, a Mazda CX-3 és a Ford Ecosport számít főbb kihívónak, talán ezért is volt prioritás a formatervezésnél a felsoroltaktól nagyban eltérő összbenyomás elérése. Sikerült.

A technikai újítások esetében leginkább finomhangolásokról beszélhetünk, ami az utastér zajszintjének csökkenését, az ötfokozatú, manuális váltó precízebb mechanikáját, a direktebb kormányzást és a feszesebbre hangolt futóművet érinti, valamint a márkánál elérhető több kényelmi/biztonsági megoldás meglétét takarja. Ilyen például a 30 km/h alatt állóra fékező városi vészfékező rendszer, a parkoló asszisztens, a nagyobb fényerejű tolatókamera és a mindenféle protokollt (Apple CarPlay, MirrorLink) ismerő, gyorsabb és jobb grafikával operáló érintőképernyős kijelző. Ezt az arzenált hivatott erősíteni a 60 cm-es rakodóperem és a gombnyomásra síkba dőlő üléstámlák (MagicFlat), mellyel a 350/1400 literes csomagtér hozzáférésén javítottak sokat.

Mivel a szegmensben értékesített autók 98 százaléka elöl kapar, nem lett volna indokolt bármiféle egyéb hajtásmód bevitele a kínálatba, ennek ellenére a Peugeot úgy döntött, hogy az ESP egy különlegesen parametrizált programjával rálicitál erre a tendenciára. A Grip Control névre hallgató opció előnye, hogy minimális felár (40.000 forint) ellenében, súlytöbblet nélkül teszi lehetővé, hogy könnyű terepen és/vagy rosszabb minőségű úton is boldoguljon a bevállalós tulajdonos egy elektromos diffizár segítségével. Az ötféle programot tartalmazó opció többféle motorizáció esetén is választható, valamint további előnye, hogy a megléte nem okoz többletfogyasztást, mint a 4x4 hajtásoknál, és akár alacsonyabb gumiköltséget is hozhat.

A motorkínálatban három-három teljesítménylépcsős benzines és dízel aggregátok szerepelnek. Az Év Motorja díjas, 1,2 literes PureTech benzinmotor esetében 82 és 110 lóerővel számolhatunk, azonban a nagyobb teljesítményűhöz már a hatfokozatú EAT6-os automata váltó is kapcsolódhat, a belépő szinthez pedig ötfokozatú manuális kapcsolódik. Gázolajos fronton az 1,6 literes BlueHDi motorok szerepelnek a palettán 75, 100 és 120 lóerős teljesítménnyel, 230, 254 és 300 Nm-es nyomatékkal, melyet már 1700-as percenkénti fordulaton leadnak az erőforrások. A Peugeot, mint úttörője a valós körülmények között mért fogyasztási adatok közlésének, vitathatatlanul korrekt számokkal teszi fel az i-re a pontot. Az Euro6-os normákat teljesítő dízelek legjobb fogyasztási értéke 5,1 l/100 km (1,6 BlueHDi, 100 LE-vel és 5 fokozatú manuális váltóval), a belépő benzinesnél pedig 6,3 l/100 km (82 lóerős PureTech motornál).

A belépő modell 1045 kg-os önsúlya ha nem is fegyvertény, de mindenképp egy figyelemre méltó paraméter, ugyanis a mérlegelésnél a kategória legnehezebbjétől 310 kg-mal szerényebb értékkel indul a 2008-as

A 2016-os Peugeot 2008 (Access) egy 500 ezer forintos használtautó beszámítási kedvezménnyel 3.680.000 forintos induló áron vihető haza, bár az importőr szerint az Active felszereltségű 82 lóerős változat lehet a legkelendőbb konfiguráció. Ezt a kivitelt kevesebb mint 4,1 millió forintért kínálják, bőrkormánnyal és váltógombbal, klímával, érintőképernyős médialejátszóval, bluetooth kihangosítóval, 16”-os  keréktárcsákkal és ködlámpával.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....