Üzemanyagcellás technológia

HDC-6 Neptune – a Hyundai “hidrogén” kamionja

2020.01.16.

A dél-korai autógyár tavaly ősszel az NACV Atlantai kiállításán mutatta be hidrogénkamionját.

A 12 tonna feletti méretosztályban bemutatkozó HDC-6 Neptune névre hallgató tanulmányával a Hyundai nem csak, hogy egy modern, aerodinamikus és vezetőbarát kamiont kívánt alkotni, de rajta keresztül a teherszállítás jövőbeni automatizálásával kapcsolatos elképzeléseit is szerette volna bemutatni. A formaterv tekintetében a Hyundai mérnökeit az 1940-es és az 1950-es évek áramvonalas mozdonyai inspirálták.  Ezen formai megoldás azonban nem öncélú, számos praktikus megoldást tesz lehetővé. A kerek orrészen található hatalmas hűtőrácsoknak köszönhetően például rengeteg levegő áramolhat az üzemanyagcellákra, ezen rácsokba épített behúzható fellépő segítségével pedig a sofőr egy tágas kabinba érkezik, ahol a cég állítása szerint sikerült ötvözni az európai és a csőrős orrkialakítás előnyeit. 

A H2 Energy céggel közösen Svájcban a Hyundai már éles körülmények között is teszteli a hidrogéncellás erőforrását, sőt a koreaiak 2023-ig már 1600 hidrogéncellás kamion eladásával számolnak, az igazi nagy piac azonban Észak-Amerika lehet majd. A most bemutatott üzemanyagcellás kamion pótkocsija sem akármilyen ám. A Hyundai leányvállalata a Translead egy szériaközeli hűtőkocsit tervezett az újdonsághoz. A HT Nitro TheroTech névre hallgató pótkocsi hűtéséről egy cseppfolyós nitrogén hűtőrendszer gondoskodik, amely révén nagyon pontosan szabályozhatjuk a hűtőkocsi hőmérsékletét. A precízebb hűtés mellett a Translead megoldásának további előnye, hogy a cseppfolyós nitrogén hűtés sokkal csendesebb, mint a most használt elektromos hűtőrendszerek, valamint a cseppfolyós nitrogén keringetésével még extrém hőség esetén is könnyedén fent tudjuk tartani a hűtőkocsinkban a kívánt hőmérsékletet. A hűtőkocsi oldalai ráadásul merevítők nélkül egy darabból szénszál erősítésű polimerből (FRP) készültek, ezen a megoldás révén pedig nem csak, hogy jelentősen könnyebb a pótkocsi, de a hűtőkocsi felépítményének a hőszigetelő képessége is jelentős mértékben javult. (miferfiak.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..