Volkswagen-találkozó
Szöveg: Horváth Miklós, fotó: POHU
A kezdetben még csak Golf tulajdonosok randevújaként aposztrofált esemény igazi Volkswagen ünneppé avanzsált. Az elmúlt évek hagyományaitól eltérően idén már több mint tíz típus lesz jelen a találkozón. A Golfok és a Hippifaluban megjelenő modellek tárlatát változatlanul a hazai importőr szervezi, az együttműködő partnerek révén látható Polo, Passat, Jetta, Bora, Vento, Corrado és Scirocco klubok kiállítása pedig bővül: a felsoroltakhoz idén a LUPO modellek tulajdonosai is csatlakoznak. Az esemény legfőbb vonzereje természetesen abban rejlik, hogy kortól és nemtől függetlenül, a család minden tagjának kínál tartalmas időtöltést a szezonzáró autós sokadalmon. Korábbi cikkeinkben beszámoltunk a női, férfi és gyerekprogramokról, a nyereményautóról, a koncertfellépőről, valamint arról, hogy milyen gépcsodák és újautó premierek várhatók az eseményen, most viszont a benzinvérűek kedvében járunk, és a különböző pályaprogramokat részletezzük.
Kazi Róbert, a Volkswagen marketingmenedzsere kiemelte, hogy már szeptember 21-én, a találkozó előtti napon lehetőséget biztosítanak a szervezők a száguldás szerelmeseinek, hogy professzionális pályabírók felügyelete alatt tegyék próbára autóikat és képességeiket. „A regisztrációhoz és pályahasználati díjfizetéshez kötött eseményen minden Volkswagen típus részt vehet, mivel azonban a helyek korlátozottan állnak rendelkezésre, így kérjük, csak az regisztráljon, aki szeptember 21-én legkésőbb 30 perccel a futam indulása előtt (a személyazonosságot igazoló okmánnyal, forgalmival, jogosítvánnyal, valamint a kitöltött és aláírt pályahasználati dokumentummal) meg is érkezik a Hungaroringre. A regisztrált gépjárművek rajtsorrendje teljesítmény alapján kerül meghatározásra, egyszerre maximum 25 autó körözhet a pályán sebességkorlátozás nélkül, mindenkor szem előtt tartva a biztonságot” – hangsúlyozta a marketingvezető, kiegészítve a fentieket azzal, hogy a felvezető és levezető körök mellett két gyors kört is tartalmaz a 2000 forintos pályadíj, mely összeget a helyszínen kell megfizetni.
A benzinvérüeknek szervezett szeptember 21-i pályaautózáson minden típus részt vehet, feltétele azonban az előzetes regisztráció és a díjfizetés
A folytatásban kiderült, hogy a nagyközönség számára is nyitott 22-i napon a pályaprogramok egyik bázisa lehet az a boksz, melyben Klaus-Joachim „Jochi” Kleint és a legendás, duálmotoros, eredetileg 652 lóerős Golf várja az érdeklődőket. „A helyszínen bemutatjuk a Pikes Peak hegyi versenyt, valamint megidézzük a 80-as évek végi futamot, melyen a legendás pilóta az utolsó kanyarig vezető pozícióban volt, de egy műszaki hiba miatt a cél előtt kiesett a versenyből. Természetesen az idei rekordot felállító I.D. R Pikes Peak modell bemutatása is helyet kap a bokszban, hiszen a teljesen elektromos hajtású versenyautó idén június 24-én történelmet írt a francia Romain Dumas-val a volánja mögött. Dumas nem csak kategóriájának rekordját döntötte meg, hanem a verseny történelmének leggyorsabb idejét autózta a 7 perc 57 másodperces idejével (16 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder, Sébastien Loeb)”. Arról, hogy az Európa-bajnok raliversenyző tesz-e néhány kört a Hungaroringen még nincs információnk, de a személyes beszélgetés és az autogramkérés lehetősége adott lesz a helyszínen a szervezők szerint.
Klaus-Joachim „Jochi” Kleint - az Európa-bajnok raliversenyző és a dualmotoros Mk2-es Golf a boxok egyikében várja majd a rajongókat
„A gyári instruktorokból álló Driving Experience Team műsora immár visszatérő program a találkozón” – folytatta Kazi Róbert a pályaprogramok bemutatását. „Korábban az hazai importőr saját járműparkjából válogatott autókkal mutattak be különleges manővereket a pilóták, az elmúlt két évben viszont egyre több tréner érkezett, valódi performance modellekkel: így a Golf GTI és Golf R flotta, valamint a TCR modellek mellett az első kerék-hajtású autók nürburgringi körrekordját felállító Golf Clubsport S-sel is elkápráztatták a közönséget”. A gyáriak szerint a 310 lóerős Golf titka nem a lóerők számában rejlik, hanem az 1280 kg-os induló tömegben, a különleges futómű hangolásban és az autó fedélzeti menüjéből előhívható, kifejezetten a Nürburgringre optimalizált konfigurációban (szerk.) „Idén is a GTI Performance modelleké és a különleges, nagysebességű manővereké lesz a főszerep” – zárta gondolatait a marketingmenedzser.
Az eddig felsoroltakon túl a Groupama vezetéstechnikai pályán zajló programokkal az élmények mellett a biztonságot helyezték középpontba a szervezők a családi napon. Itt lehetőség nyílik kopott vs. évszaknak megfelelő, jó mintázatú abroncsokkal összehasonlító fékutakat produkálni, valamint a márka modelljeiben megtalálható vezetéstámogató és asszisztens rendszerek működésével kapcsolatban tudást és tapasztalatot szerezni.
További információkat az esemény web- és közösségi oldalán, valamint a legfrissebb részletekről az autoszektor.hu-n olvashatnak.