MÁV
Április 14-én tartják a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút napját. A Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány és a budapesti Gyermekvasút közös rendezvénye egyúttal a Kárpát-medencei kisvasuti napok évadnyitója is.
Széchenyi-hegyen, a Gyermekvasút felső végállomásán szombaton 10 órától térzene várta az érdeklődőket az egykori úttörővasutasokból és jelenlegi gyermekvasutasokból álló fúvószenekar közreműködésével, majd a nyitóünnepség után különvonat indult. Az idei különvonat szerelvényét olyan járművek alkották, amelyek az elmúlt évben estek át jelentős felújításon.
A vonat élén az 1980-as éveket idéző (narancs-vörös) színterv szerint átfestett Mk45,2006 pályaszámú dízelmozdony állt. A szerelvényben közlekedett a decemberben átadott poggyászteres kocsi és három nagy kilátókocsi. A felújításról visszatérő kilátókocsikat már átlátszó esővédő ponyvával szerelték fel, az egyik jármű pedig a gyári állapotának megfelelő festést és korhű feliratokat kapott, a feljáró ajtók között is visszaalakították a rácsos oldalfalat. A különvonat végére az ABamot2 motorkocsi került. A hűvösvölgyi végállomáson a Gyermekvasút múzeumát tekinthetik meg a látogatók.
Ezen a szombaton a Gyermekvasút hűvösvölgyi járműtelepe – a kisvasúti napi rendezvénytől függetlenül – egész nap várja az érdeklődőket, 10 és 17 óra között díjmentesen látogatható. Az érdeklődők megtekinthetik a ritkábban forgalomba kerülő járműveket és hazánk egyetlen motoros keskeny nyomközű fordítókorongját, valamint bepillanthatnak a kisvasút műszaki bázisára is. Ki lehet próbálni a kézihajtányt, a Lego-díszbe öltözött C50-es dízelmozdony rövid szerelvényét, ami a délutáni órákban Szépjuhászné és Hűvösvölgy állomások között ismét utasokat fog szállítani.
A Gyermekvasút első szakaszának építését 70 évvel ezelőtt, április 11-én kezdték el a Széchenyi-hegyen. Az egész évben üzemelő kisvasúton a szolgálatot 10–14 éves korú gyermekek látják el, 2015-ben a Guinness-rekordok könyvébe is bekerült a csaknem 12 kilométeres vonal - írja a hirado.hu.