Peugeot
1916. május 30-án történt, hogy Dario Resta megnyerte az 500 mérföldes indianapolisi futamot egy Peugeot L45-össel. Hogy méltón ünnepelje a jeles esemény centenáriumát, a Peugeot készített egy hibrid tanulmányautót, amelynek az L500 R HYbrid nevet adta.
A régi L45 a nevét a 4,5 literes motorjáról kapta, de a modern tanulmányban már jóval kisebb, 1,6 literes turbómotort találunk. Ennek a 270 lóerejéhez adódik az első és a hátsó tengelyhez épített villanymotorok ereje, amivel a rendszer összteljesítménye eléri az 500 lóerőt, a nyomatéka pedig a 730 Nm-t. Ez bőven elég a mindössze 1000 kilogrammot nyomó sportkocsi dinamikus mozgatásához, amit a 2,5 másodperces százas sprintidő is igazol.
A mindössze 1 métere magas kocsi csak egy dologban hasonlít 100 éves elődjére: a kék-fekete fényezésében. Az új autó kettő helyett egyszemélyes, és olyan modern megoldások vannak az utasterében, mint a Peugeot szokatlan i-Cockpit megoldása a kis kormánykerékkel, vagy a két kivetített, hologram műszeregység.
Az extrém tanulmányautó soha nem fog sorozatgyártásba kerülni, de a hibrid hajtáslánc még megjelenhet a jövő széria Peugeot-jaiban.