Lexus

Hibridként újul meg a Lexus óriásterepjárója

2019.02.09.

Japán források szerint az LS után az LX szabadidőjármű is búcsút inthet nyolchengeres benzinmotorjának: a hatalmas terepjárónak V6-os hibrid hajtásláncot prognosztizálnak.

Idén 12 éves a Lexus LX, és bár pályafutása során többször (és minden alkalommal alaposan) megújult, leváltását nem lehet a végtelenségig halogatni. A japán Best Car autós magazin úgy tudja, 2020-ban érkezik az új modellgeneráció, amely megőrzi a Lexus terepképes zászlóshajójának ikonikus formavilágát, technológiájában azonban forradalmi változásokat hozhat, hasznosítva a márka élvonalbeli fejlesztéseit.

A talán már idén ősszel, a Tokiói Autószalonon bemutatkozó új széria megőrzi alvázas szerkezetét. A Best Car szerkesztői azonban úgy tudják, fejlett szerkezetek és anyagok felhasználásával tökéletesített, könnyebb és szilárdabb létraváz adja majd a jármű alapját. Ez a módosított struktúra az ütközésbiztonság és a vezethetőség terén egyaránt komoly előrelépést jelent majd, a következő LX, elődje terepalkalmasságát megőrizve, jóval kifinomultabb luxusjárművé válik.

Ez a motorokra is igaz: a várakozások szerint az LX megkapja azt a hibrid hajtásláncot, amely jelenleg az LS500h luxuslimuzinban és az LC500h csúcskupéban is dolgozik. A 3.5 literes benzinmotorra épülő benzin-elektromos egység azzal a Multi-stage Hybrid erőátvitellel együtt kerülhet át az LX-be, amely az LS fedélzetén mutatkozott be, és amely a fokozatmentes váltók kiváló hatásfokát egy tízfokozatú automata váltó finom (szimulált) működésével társítja. A Best Car szerint azonban ez csupán a kezdet, tudni vélik, hogy ugyanez a konfiguráció szívó- helyett turbómotorral, jelentősen megnövelt teljesítménnyel is megjelenhet az LX-ben. Az LS500h hibrid hajtásláncának összteljesítménye 359 lóerő, míg a jelenlegi LX 5.7 literes V8-asa 383 lóerőt ad le – a logika azt diktálja, hogy a csúcskivitel legalább 400 lóerős legyen.

A módosított szerkezet és a modernebb hajtásláncok mellett a fedélzeti technológiák terén is újat hoz majd a Lexus LX, valamint annak műszaki rokona, a J300-as kódjelű Toyota Land Cruiser. A Safety Sense aktív biztonsági rendszercsomag legfelsőbb szintjein például akár éjjel is képes felismerni a gyalogosokat, sőt, aktívan ki is kerüli őket. Az sem kizárt, hogy a Lexus kínálatában 2020 közepén megjelenő, részlegesen önjáró technológiák szintén utat találnak az LX-be: a Guardian technológiák jóval biztonságosabbá, pihentetőbbé tehetik a vezetést, anélkül, hogy kivennék a vezető kezéből az irányítást.

Ha a műszaki rokonság meg is marad a Lexus LX és a Toyota Land Cruiser között, a japán szakfolyóirat szerint a két modell belső tere teljesen eltérő lesz. Ezzel régi adósságát törleszti a Lexus ügyfelei felé: így hangsúlyt kaphatnak ugyanis a márkák egyedi stílusjegyei, érvényre juttatva azokat az egyedi ergonómiai és esztétikai értékeket, amelyek kínálatuk többi tagjára érvényesek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.22
A vállalat és az Üzemi Tanács közötti, tavaly december óta tartó tárgyalások keretében a felek....
2019.02.22
Június 7-étől közvetlen légi járat indul Budapest és Sanghaj között, a Shanghai Airlines gépei....
2019.02.22
A második világháború után a BMW termékei többféle módon találtak utat a hazai piacra. 1971-ben....
2019.02.22
A közlekedés nem egy biztonságos tevékenyéség. Az utóbbi egy évben több, mint 1,3 millió ember halt....
2019.02.22
Francisco Juska Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.22
A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok....
2019.02.22
A csomagszabályzat átláthatatlansága miatt 3 millió euróra bírságolta a Ryanairt és egymillió....
2019.02.22
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében,....
2019.02.22
Az Audi Sport ügyfélsport programja sokoldalú pilótákkal száll harcba 2019-ben. Tizenkét férfi....
2019.02.22
Hitelre vette első Scania kamionját és azóta hű a márkához, az ’56-os születésű Kovács Pál. A....