üzemanyagcella

Hidrogénhajtású autókat vett a londoni rendőrség

2018.03.21.

Tizenegy darab üzemanyagcellás autót állított forgalomba a londoni Metropolitan rendőrség. Nemcsak tisztábbak, mint az eddigi dízelek, de üzemeltetésük mindössze fele annyiba kerül.

A világ legnagyobb hidrogén üzemű rendőrségi járműflottája állt üzembe Londonban március 16-án, pénteken, amikor a város rendőrsége (közismert nevén a Met) átvette az FCHJU (üzemanyagcella és hidrogén vegyes vállalkozás) projekt és az EU támogatásával megfinanszírozott tizenegy darab Toyota Mirai üzemanyagcellás járőrautót.

A lépés nem öncélú magamutogatás: a metropolisz vezetése már korábban elhatározta, hogy 2050-re teljesen szénsemlegessé teszi működését. Ennek fontos része, hogy a város által működtetett segélyszolgálatok, a rendőrség, a tűzoltóság és a mentők gépjárműparkját emissziómentes gépkocsikra cseréljék. A tervek szerint 2020-ra nem kevesebb mint 550 emissziómentes rendőrségi jármű teljesít majd szolgálatot a brit fővárosban.

Jelenleg öt töltőállomáson tankolhatnak hidrogént a londoni rendőrök, a következő években további töltőpontok létesítése várható.

„A Toyota Mirai modellek flottánk első, teljesen emissziómentes járőrjárművei; ez különösen izgalmas változás számunkra” – mondta Neil Jerome, a Met parancsnoka. „Ahogy a főpolgármester, mi magunk is arra törekszünk, hogy a rendőrség a lehető leginkább környezetbarát módon működjön, és ebben kulcsfontosságú szerep jut flottánk károsanyag-kibocsátásának. 2015 óta aktívan igyekszünk hibrid, illetve tisztán elektromos járművekkel gyarapítani flottánkat, és közben az olyan új technológiákat is feltérképezzük, mint a hidrogén üzemanyagcella.”

A londoni rendőrségnél szolgáló Toyota Mirai gépkocsik civil kivitelben, illetve megkülönbözető jelzéssel ellátva fognak szolgálatot teljesíteni. A hidrogén üzemanyagcellás Mirai legnagyobb teljesítménye 155 LE; az elsőkerék-hajtású autó álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 178 km/h. A tesztek során bebizonyosodott, hogy a Mirai mínusz 20 Celsius-fokban is megbízhatóan üzemképes marad, így egész évben használható. Egy tankolással akár 480 kilométert képes megtenni; a Toyota becslése szerint a Mirai üzemeltetése nagyjából fele annyiba kerül majd, mint egy átlagos dízelmotoros járőrkocsié.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....