BMW 7

Hivatalos képeken az új 7-es BMW

2015.04.18.

A bajor márka új zászlóshajója 130 kilogrammot dobott le, már távirányítással is leparkolható, és ebben mutatkozik be az érintőképernyős, kézmozdulatokat is értelmezni képes új iDrive rendszer is.

A BMW hivatalos kémfotókat tett közzé a 7-es sorozat új nemzedékéről, amely a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. A képeken még álcázással látható luxusautó 130 kilogrammal lesz könnyebb elődjénél, ami annak köszönhető, hogy az elektromos „i” modellekben használt szénszál-erősítésű műanyagot is felhasználták a karosszériához. A karbon ráadásul nem csak a tömeget csökkentette, de a szerkezet merevségén is javított.

A 7-esben mutatkoznak be az újgenerációs soros hathengeres benzin- és dízelmotorok, amelyekhez a továbbfejlesztett nyolcfokozatú automatikus váltót társítsák. A futóműben is lesznek újdonságok, szériafelszereltség lesz mindkét tengelyhez a szintszabályozós légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás is. Továbbfejlesztették a négykerék-kormányzási rendszert is, a dőlést csökkentő, Dynamic Drive nevű aktív kanyarstabilizátor rendszert pedig elektromechanikusra cserélték. Megjelent a Driving Experience Control üzemmód-választóban az Adaptív állás, amelyet kiválasztva a kocsi automatikusan alkalmazkodik az útfelülethez és a vezetési stílushoz.

A 7-es lesz az első BMW, amelyben az új, érintőképernyős iDrive menürendszer bemutatkozik. Ezt a szokásos forgótárcsa, és a monitor érintése mellett akár a levegőben végzett kézmozdulatokkal is lehet majd vezérelni. Utóbbival állítani lehet a hangerőt, egy mozdulattal lehet majd fogadni és elutasítani a beérkező telefonhívásokat, és egyéb funkciókat is be lehet majd programozni ilyen vezérlésre. A kézmozgást egy háromdimenziós szenzor érzékeli.

Szintén világújdonság, hogy a 7-est úgy is le lehet majd parkolni távirányítással, hogy nem ül senki a volánjánál, így akár nagyon szűk helyekre is be tud majd állni a több mint ötméteres limuzin.

Természetesen a ma elérhető összes vezetéstámogató rendszer benne lesz a kocsiban a kormányzásra képes sávtartótól az ütközést megakadályozó, sávváltásra figyelmeztető rendszerig, a radaros tempomat pedig gombnyomásra az adott útszakaszon érvénybe lépő sebességhatárokhoz igazítja a kocsi tempóját.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....