Ford Focus
A Ford közzé tett pár fotót az új, negyedik generációs Focusról, ami a pletykák szerint a március eleji Genfi Autószalonon ünnepli majd a világpremierjét, és tavasz végén már megérkezik a kereskedésekbe is. Az Autocar információi szerint a Focus tengelytávja kb. 5 centit megnő a modellváltással, ami a hátsó lábtér növelését szolgálja. Nem változnak jelentősen a külső méretek, valamivel hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lesz a karosszéria, és persze áramvonalasabb lesz.
Természetesen nő a vezetéstámogató rendszerek száma is, bár ebből a szempontból a Focus már eddig is az alsó-középkategória egyik éllovasa volt. Valószínűleg javítanak majd a belső tér minőségérzetén, és a fedélzeti infotainment rendszert pedig a Fiestában már bevált SYNC 3-ra cserélik majd, és elérhető lesz a B&O hangrendszer is.
A motorkínálat gerincét az 1,0 turbós Ecoboost jelenti majd három (100, 125 és 140 lóerő) teljesítményszinttel, de lesznek 1,5 és 2,0 literes turbós négyhengeres benzines és dízelmotorok, sőt elektromos hajtáslánc is. A kézi mellett hagyományos és dupla kuplungos automata váltó is választható lesz. A normál felszereltségeken felül lesz sportfutóműves ST Line, luxusszolgáltatásokat nyújtó Vignale, és terepfutóműves Active is, amiben a Kuga összkerékhajtási rendszere dolgozik majd.