Honda

A Honda új elektromos motorja saját magát tartja egyensúlyban

2017.10.19.

A Honda hamarosan bemutatja legújabb izgalmas fejlesztését, egy motort, amit kifejezetten kezdő motorosok számára építettek, akik még bizonytalanok két keréken. A motor az egyik kiemelt darab lesz a Honda standjánál az október 27 és november 5 között megrendezett 45.-ik Tokyo Motor Show-n.

A Riding Assist-e néven futó Honda egy elektromos jármű, melynek alacsonyan van az egyensúlyi pontja, és az ülése is alacsonyan helyezkedik el, de a legérdekesebb tulajdonsága az önegyensúlyozó technológiája.Azoknak, akik már motoroznak furcsán hangozhat, hogy a motorja dönti el, hogy mennyire hajolhat előre. A Honda egyensúlyozó technológiája, amit a cég humanoid robot kísérleteiből származik, csak nagyon alacsony sebességnél egyensúlyozza ki a motort – és ennek már sokkal több értelme van.

Csupán néhány részletet osztottak meg a motorról ebben a fázisban, és valószínűleg sok minden nem is fog kiderülni mindaddig, amíg be nem mutatják a október 25-én, ahol remélhetőleg a Honda fog tenni azért, hogy eloszlassa a kételyeket, minthogy csak nézegetni lehet a motort. A kikerült képek alapján a giroszkóp alapú önstabilizáló eszköz a sofőr combjai között helyezkedik el, és annak ellenére, hogy úgy tűnik, hogy az energia egy elektromos motoron keresztül jut el hozzá, a lengőkar aránytalanul nagynak tűnik, ami arra enged következtetni, hogy történhetett még ott némi mérnöki csoda.

Hasonlóképpen, a rácsos keret sokkal erőteljesebbnek tűnik, mint egy alacsony teljesítményű tanuló motoroknál. Ha egy közeli pillantást vetünk a Honda által szállított képeken a műszerfalra, láthatjuk, hogy a kerékpár különböző nehézségi szintjeire kalibrálható, a sofőr tudásának megfelelően – a képen a “Mode 4” kijelzés látható, így legalább négy üzemmód lesz. 
 
 
A dőlésszög a kijelzőn is megjelenik, ami alapján arra lehet következtetni, hogy a motort úgy lehet beállítani, hogy egy bizonyos dőlésszögnél beavatkozzon, és egy bizonyos sebességgel kikapcsoljon.
 

A motor különleges megjelenése azt sugallja, hogy nem egy szokványos tanuló motorról van szó, és ez a Honda esetében valami különleges újdonsággal kecsegtet.

Reméljük úgy lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.20
Az október eleji párizsi autószalont megelőzve a minap Budapesten is bemutatkozott a Lexus két....
2018.09.20
A Sanmina 6,7 milliárd forintból fejleszti tatabányai gyárát 2022-ig, a beruházáshoz a kormány 1,2....
2018.09.20
A Toyota továbbfejlesztette üzemanyagcellás tehergépjárművét. A nagyobb hatótáv mellett a Beta....
2018.09.20
Először készült a magyarok biciklizési szokásairól szóló nagy mintájú, átfogó kutatás, amelyet a....
2018.09.20
Dluhopolszky László Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.09.20
Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.....
2018.09.20
2018-ban is sikerrel zárta a BMW Group Magyarország támogatását élvező SUHANJ! Alapítvány csapata a....
2018.09.20
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon bemutatkozó új Berlingo furgon számára tekintélyes....
2018.09.20
A SEAT roadshow kampánya Budapestre érkezett, aminek keretén belül a szakmai plénum is....
2018.09.20
 Négy gyermek halt meg és ketten súlyosan megsérültek, miután egy gyerekeket szállító teherbicikli....