A nemzetközi Generali Csoport tervei közt szerepel, hogy 2018-ig a legjobb értékesítési hálózattal, szilárd tőkehelyzettel, a biztosítási szektor legjobb biztosítástechnikai teljesítményével, a legígéretesebb piacokon való jelenléttel növelje versenyelőnyét.
A következő évek egyik fontos sarokpontja az ügyfél- és értékesítőközpontúság. 2018-ig 2%-kal növelnék az ügyfélmegtartási arányt. Emellett a márkaerősítésre is nagy hangsúlyt fektetnek: a cél, hogy a fejlett piacokon addigra 3%-kal többen válasszák a Generalit. A működési hatékonyságot növelő és üzletélénkítő digitális fejlesztések között említik például az sms-ben és applikáción keresztül érkező értesítéseket, a dokumentumok digitális kezelését, illetve az ügyfelek és a tanácsadók digitális csatornákon való összekötését.
A működési teljesítmény javítása és a hosszú távú értéktermtés érdekében a Generali valamennyi piacának meghatározó szereplőjévé kíván válni, de erőforrásait elsősorban azokra a területekre koncentrálja, ahol több lehetőséggel rendelkezik. Fő piacain vezető szerepre törekszik, de nem méretben, hanem nyereségességben. A produktivitás terén 15%-os növekedést kíván elérni a cég, de céljai közt szerepel az is, hogy 2016 és 2019 között nettó 200 millió euróval csökkenti a működési költségeket a fejlett piacokon.
Mindezek mellett szakmai kiválóságra törekedve a vagyonbiztosítások terén a combined ratio (a költségek és kártérítések aránya a bevételhez képest) további javításával növelnék teljesítményüket a versenytársakhoz képest, a gépjárműbiztosítások területét pedig adatelemzéssel és automatizált profilalkotással fejlesztik majd. Ami az életbiztosítási üzletágat illeti, portfóliójuk kiegyensúlyozására törekszenek nemzetközi szinten.