társadalmi felelősségvállalás

Hosszú távú és ingyenes tréningprogramot indít szeptemberben a Ford

2017.06.25.

A figyelmetlenség és rutin hiányából eredő autóbalesetek legveszélyeztetettebb korcsoportjára fókuszál az amerikai közlekedési hatóság és a Ford Motor Company együttműködése által kidolgozott program, a Ford Driving Skills for Life elnevezésű tréningsorozat. A 2003 óta a világ 40 országában sikeresen működő képzés idén szeptemberben Magyarországon is lehetőséget biztosít a 25 évnél fiatalabb korosztálynak fesztiválhangulatban elsajátítani az akár életmentő helyzetfelismerést és járműkezelést.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A márka hazai képviselete a Közlekedési Kultúra Napján, május 11-én jelentette be, hogy az ORFK-OBB-vel együttműködve szeptember 17-18-án 320 fiatal számára ingyenes vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági tréninget indít. A társadalmi szerepvállalás zászlaja alatt 2003-ban indított képzéseken világszerte 1 millió fő vett részt, a kontinensünkre 2013-ban érkezett programban pedig immár több mint 20 ezer friss jogosítványosnak nyílt lehetősége olyan gyakorlati tudást szerezni, melynek fontossága életbevágó, ennek ellenére a gépjárművezető-képzési alaptanfolyamok tematikájában nem szerepel.

Magyarországon a nyár végén érkező vadonatúj Fiestákkal zajlik majd a program

A Ford Driving Skills for Life program alapvető célja tehát a 18-24 éves korcsoport kezdő vagy friss jogsis tagjainak négy alapvető területre fókuszálva fejleszteni készségeit: veszélyhelyzet felismerése, jármű irányítása, sebesség és a követései távolság helyes megválasztása. Az oktatás személyes és online formában történik, a szeptemberi 4 félnapos program valódi fesztiválhangulatot ígér a szervezők szerint. A korlátozott létszám miatt ajánlott mielőbb regisztrálni az érdeklődést a program weboldalán. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk is segítik a fiatalok tapasztalatainak bővítését, továbbá a Meyer-Hentschel Intézet és a Ford közös fejlesztése révén készült ittas vezetést és droghasználatot, valamint a másnaposságot szimuláló öltözeteinek kipróbálása is a program része.

Kiss Gergely, háromszoros olimpiai bajnok vizilabdázó, a Ford Mustang magyarországi nagykövete (b), mellette Györke Orsolya, a Ford Magyarország PR és Közkapcsolatok igazgatója, Albert Péter, a DSFL program vezető trénere és Kiss Csaba r. alezredes, az ORFK-OBB főtitkára

Sajnos a statisztikák szerint a fiatalok jelentős része vezetett már ittasan vagy illegális szerek hatása alatt, esetleg másnaposan – emelte ki a rendezvényen a veszélyforrásokat Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-OBB képviseletében. A szakember elmondása szerint „valóban kijózanítóak a hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák. 2015-ben a hazai közutakon összesen 16 331 személysérüléses baleset történt, melyek 14 százalékát, 2277-et 25 évesnél fiatalabbak okoztak.  A 200.000 jogosítvánnyal rendelkező, ebbe a korosztályba tartozó személy továbbá nemcsak a balesetek okozója, de számos esetben ők az áldozatok is. 2015-ben a közutakon 21 543 ember sérült meg vagy vesztette életét, akik közül 5338 fő, azaz 25 százalék szintén 25 évnél fiatalabb volt”. A fentieket összegezve megtudtuk, hogy a közúti balesetek jelentik a legnagyobb veszélyt a 18-24 éves korosztályra, ugyanis évente közel 14 százalékuk szenved autóbalesetet, azaz kétszer akkora eséllyel veszítik életüket a fiatal felnőttek közutakon, mint más korosztályok.

A szervezők szerint fesztiválhangulatban történik az elméleti, gyakorlati és közlekedési kultúrát építő tudás átadása

Kiss Csaba kifejtette, hogy az évi 12-13 ezer gépjárművezető által okozott baleset 1/3-ad része a sebesség nem megfelelő megválasztása miatt következik be, ebben a számban a 18-24 éves korosztály 20 százalék körüli arányban reprezentált. A balesetek fő okai között továbbá az elsőbbségmegadás elmulasztása és a kanyarodás szabályainak nem betartása került megemlítésre, előbbi 10 százalékos, utóbbi pedig 10 százalék alatti. „A Ford DSFL képzés során nem csak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, a szervezők kiemelt figyelmet fordítanak a másnapos vezetés témakörére, valamint a vezetés közbeni közösségi médiahasználatra és a telefonálási szokásokból eredő veszélyekre is” – fejtette ki Györke Orsolya, a Ford DSFL magyarországi menedzsere.

Albert Péter, a DSFL program vezetőtrénere azt nyilatkozta, hogy „az érintett réteg elérése, megszólítása jelenti az egyik legnagyobb kihívást a szervezők számára, ugyanakkor egy 14 éve működő, bevált programról van szó, és nem utolsó sorban az is megkönnyíti a háttér- és oktatómunkát, hogy a fiatalok amilyen fogékonyak a hülyeségre, legalább olyan fogékonyak a jó dolgokra is, ennek köszönhetően könnyű együttműködésre bírni őket. A tréning programját egy nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, gyakorlati, illetve demonstrációs részeket is. A fiatalok nagyon fatális hibákat vétenek a járművezetés során, ennek figyelembevételével a helyes ülésbeállítástól kezdve a vészfékezésen át, többféle vészhelyzetet (alul- és túlkormányzottság) is megismertetünk a résztvevőkkel, szem előtt tartva, hogy stresszhelyzetben általában rosszul reagálunk”.

A szakmai rész után Kiss Gergely, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó és a Ford Mustang magyarországi nagykövete azt nyilatkozta, hogy „3 kislány édesapjaként csak a felkiáltójel lehetek ebben a témában, és nagyon sajnálom, hogy nem most vagyok 18 éves. A Mustang nagyköveteként álszentség lenne azt mondani, hogy mindig nagypapa tempóban közlekedek, azonban a 426 lóerő jelenléte egy percig sem engedi elfelejteni azt, hogy a teljesítmény felelősséggel jár”. A jogász végzettségű olimpikon elmondta, hogy évi 35-40 ezer kilométert vezet, és mindig összeszorul a gyomra, ha balesetet lát, ugyanis ismerettségi, baráti körében három esetben is történt már halálos kimenetelű közúti baleset.

Györke Orsolya elmondta, hogy a célcsoportban a felnőttek is benne vannak, hiszen a közlekedési kultúra építésében a szülői példamutatás is benne van. A részvétel azonban regisztrációhoz kötött, a kiválasztás pedig jelentkezési sorrendben történik.

A részegség mellett a másnaposság és a figyelemelterelés szimulálására is külön eszköztárat fejlesztett a Ford

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....